DSCF3714_hp.jpg 360×480 49K

2007.03.29 (Thu)10:33

■[ アレンジ ] boxアレンジ

PPBOXへアレンジです。

持ち帰りやすいように、箱へ入れて欲しい!というご要望を頂きました。
ふた付きでいて花が入る高さのある箱がなかなか見つからず、やっとこさ探しあてた透明BOXでした。

空気の逃げ道がないと箱なのかで花がダメージをうけるので、シュレッダーパンチ(穴が6個空けられるパンチ)でえんやこら穴を空けたり、オアシスが丸見えにならないよう、足元にはパッキンを入れました。

全て仕上がると、何だかカワイイ!!
透明な中に花があるって、やっぱカワイク思えちゃうのは女子ということか〜と改めて認識しました。
保育園さんに配達でした。皆さんのストライクゾーンに入るといいなぁ。
・三條(2007/03/30 22:21)
ズバン!とストライクで、バッターアウトです(笑)
カワイイですね〜v女子オーラ出てますよ(笑)
まるで水中花のよう。トキメキます!
ふわり(2007/03/31 17:52)
アタイのストライクゾーンには入りました・・。
・店長(2007/04/02 15:44)
+三條さん
マジすか!三條さんノックアウトしちゃいましたか。いやぁ〜嬉しいなぁ。
意外と?女子なのですね、うふ。

+ふわりさん
おりょ、ふわりさんもストライクゾーン広いですな〜。というか、女子より?

DSCF3692_hp.jpg 360×480 49K

2007.03.26 (Mon)15:51

■[ 明日館 ] ミニブーケミニブーケ〜

まだまだつづくよミニブーケ。

市場に行くと、今日は「○○円で50束」や、「6000円で30束」(言い過ぎかな?)などウチこんなに安くやってんのよ!という自慢大会が始まります^^;
高校生や幼稚園さんなど、予算のなかで数をこなさなくてはならない時、花屋はできるだけご希望に添いたいと奮起するのですが、この季節は需要と供給のバランス?で花の価格が上がってしまうので、花の価格とボリュームの調整にとても苦労してしまうのです。

皆さんに「わぁ!」という歓声を上げて欲しい一心で、花屋は心をこめて、一束一束つくるのです。

そして、皆さんの人生のなかでの節目に少しでもお役に立てていれば、この上なく幸せです!
森のふくろう(2007/03/29 00:31)
池袋の丸の内線の駅がある地下街に、四つもあるお花屋さんで売られていたブーケの値段は、小さいもので1050円(税込)でした。これって、場代考えてもお安いのですか?お高いのですか?
・店長(2007/04/02 15:36)
+森のふくろうさん
むむむ、お高いのかしら、お安いのかしら。。

どちらにしても、買う側がなっとくいく出来栄えだったら、気持よくいただけますよね!
森のふくろう(2007/04/03 02:09)
正直、納得はいかない出来だったので、こんなもんなの?という思いで質問してみました。でも、今のところ池袋でブーケは買いませんけどね。
・店長(2007/04/05 21:53)
+森のふくろうさん
あら〜納得いきませんでしたか〜
そら〜その花屋さんとシュミが合わなかったのでしょうかね〜〜、とお茶をにごしたりして・・

DSCF3669_hp.jpg 360×480 40K

2007.03.26 (Mon)15:49

■[ 明日館 ] 花活け

下の写真にあるアジサイに、カラスモクレンを合わせてみました。

日本の四季では考えられない取り合わせですよね。
・ひぃ(2007/03/31 23:29)
31日 明日館へ夜桜見学と落語会に行ってきました。講堂の投げ入れのような八重桜とわきのあしらいの八重桜もとっても素敵でした
が・・店長さんですよね?!
 帰り、強くなった風に ちり舞う明日館の桜 うなりたくなるような美しさでした。
 今日は家族とでしたが、あすは友人と着物でまたまた 明日館のさくらをみにいきます。 個人的にはおすすめは 中板の桜です。(笑)
・店長(2007/04/02 15:32)
+ひぃさん
おぉ、明日館行かれましたか〜。八重桜、ハイ、活けてきました。ご覧いただいて嬉です!
夜の桜ふぶき、ライトに照らされて綺麗だったでしょうね〜。
お着物姿もバッチリはまりそうですね!

そんで、中板の桜とはどこのことでしょう?気になります。
・ひぃ(2007/04/03 14:07)
中板 石神井川沿いです。
昨日は 墨田川をプラプラしてきました。
花見三昧 わぁ〜我ながら 暇人!
・店長(2007/04/05 21:52)
+ひぃさん
ぬぬ、石神井川沿いですか〜
んでは小茂根界隈から歩いてみようカナ。
帰るのイヤになっちゃうかしら。歩くのつらくて・・

DSCF3665_hp.jpg 360×480 31K

2007.03.26 (Mon)15:41

■[ 日々乃花 ] 神々しい〜

水仙もそろそろ出荷がおわりになります。
今年は暖かいので、市場に並んでいると、「あれ、まだ水仙でてる」と思ってしまいます。
水仙には凛とした冷たい空気が似合いますよね。


DSCF3659_hp.jpg 360×480 52K

2007.03.26 (Mon)15:37

■[ 日々乃花 ] ステキ色

いい色ですよね〜〜〜
たまらん色彩です。

この色。。。なんも言えない。
・ひろりん(2007/03/26 17:40)
ほんと、すっごく魅惑的な色ですねー。このお花、なんていう名前なんですか? 無知なわたしは、一瞬、あじさいか?なんて思っちゃいましたけど。
・店長(2007/03/27 23:56)
+ひろりんさん
でしょでしょ、普通じゃない色って感じで、幻想的ですよね〜
アジサイ、正解ですよ!
こんな時期ですが、輸入なのです。国産ではなかなかでない色なのです。

KC360162_hp.jpg 360×480 38K

2007.03.26 (Mon)15:32

■[ 明日館 ] 飾ったところ。

こういう感じで、棚上や暖炉の上など、要所要所に飾りました。

装花として飾られたあと、皆さんに配られました。

KC360160_hp.jpg 360×480 54K

2007.03.26 (Mon)15:31

■[ 明日館 ] 謝恩会のミニブーケ

沢山つくりました。
この時期、皆さんミニブーケの嵐がきていることと思います。
ふわり(2007/03/26 16:59)
うちにはなんの嵐も来ていません・・。
・店長(2007/03/27 23:54)
+ふわりさん
その一行コメントわらっちゃいましたよーっ
ふわりさんはもっと特別なシーンで活躍しているからいーの。なんちゃって。

DSCF3645_hp.jpg 360×480 53K

2007.03.23 (Fri)23:05

■[ アレンジ ] ピクチャー新顔

ガーベラが主役のようでいて、実はチューリップを見て欲しい!

ピクチャーの新しい色です。名前忘れちゃった!
アヒルのくちばしみたいな形状が可愛いデショ。
今までのものより、ピンクが薄くてよいです。

DSCF3648_hp.jpg 360×480 54K

2007.03.23 (Fri)22:52

■[ アレンジ ] お彼岸のお花

今CM見てたらシンジョウ元選手の歯を見て、ペッツ(だったかな、キャラクターの頭をめきょっと倒すと、ラムネが出るやつ)を思い出しました。あのつや消しな感じと四角い歯がペッツのお菓子みたい・・・

関係ありませんが。

お彼岸は配達&宅配ラッシュでした。
みなさまご利用ありがとうございました!
ご供養のお役にたてたかしら。

DSCF3637_hp.jpg 360×480 48K

2007.03.23 (Fri)22:36

■[ アレンジ ] 春うらら〜

春うらら〜春うらら〜

ハテ、春うららってなんだっけ?

春うららかな○○・・と使うんだっけな?
森のふくろう(2007/03/24 02:03)
本当は、「うららかな春の日」というのが正しいのです。うららというのは、おだやかな春の陽射しを、うらうら、と表現していたのが変化した、ていう説がありますな。ちなみに「麗ら」て当て漢字もあります。春うらら、て言葉は、俳句とか川柳やってる人がよく使ってたりしますね。で、

春うらら ジューシーおねむの ププラかな
・店長(2007/03/26 15:31)
+森のふくろうさん
おお〜〜そうでしたか〜
そういえばそういう出だしの歌がありましたよね!気がつかなかったです。
ひとつ賢くなりました〜ありがとうございます。

春うらら ジューシー毎日 寝ているよ (幼稚園児並^^;)

DSCF3629_hp.jpg 360×480 48K

2007.03.22 (Thu)20:20

■[ アレンジ ] ラナンキュラス・フレジス

グリーンにブラウンがっかったお色がかなり私好み♪
最近はお値段も手ごろな品が出るようになったので、とても嬉しいデス。

よくお茶のお道具やなんかで、「利休好み」といったりするじゃない?
そのうち「ププラ好み」な〜んて言われるようになったらスゴイなぁ。

DSCF3602_hp.jpg 480×360 48K

2007.03.22 (Thu)20:13

■[ アレンジ ] 卒業式

高校生の卒業式に、ブーケをお届けいたしました。

生徒の皆さんから先生方への贈り物です。
届けた先の父母控え室には、そわそわ緊張ただようお母さんお父さんたちがいらっしゃいました。

高校の卒業式って・・・どんなだったけな。
あんまり憶えてないぞ。  おや。
森のふくろう(2007/03/22 21:10)
ようやくププラさんのページが更新されてホッとしました(^_^)卒業式と言えば、我が家の近くの幼稚園ももうすぐ卒園式なのですが、毎年思うのは、ハカマを着たお母さんたちが多いのはナゼ?、ということです。見るたんびに、「あんたの卒業式じゃないでしょ」と胸のうちでツッコミをいれている私です。
suzuno(2007/03/22 21:16)
同じく覚えてないです。
なぜか小学校のだけは覚えてる。
・店長(2007/03/22 21:58)
+森のふくろうさん
にゃはははは〜!とごまかしてみたりして・・・
先週ちゃんと更新すると言ったばかりなのにすんません!!気にかけて頂いてありがとうございます。
3月は父兄の方々もお忙しいでしょうが、花やもメチャンコ忙しいのです。。でもそんな事いってちゃいいけませんね。
ハカマを着られるのも自分の卒業式と子供さんの卒園式のみ。ふりそでも30または嫁入りまえまで。着る機会があれば意地でも着たいものです。女心としては?

+suzunoさん
そうなんですよ〜
小・中と憶えているのに・・
suzunoさんの小学校時代は、夏休みの自由研究とかで植物の育成とかやってたくちですか?
私は昆虫を分解してました・・・今思うとワケワカラン。。恐ろしや。

DSCF3622_hp.jpg 480×360 49K

2007.03.22 (Thu)20:09

■[ アレンジ ] もうちょい大きくしました。

画像もうちょい大きくなりました〜
画像上でクリックしてみて下さいませ!

ブーケは何気に乙女チック。野の花調です。
青い空気で写ったのが冷たい空気っぽくてよいよい。
・ミワ(2007/03/22 21:02)
早い反応さすがです!アレンジもププラモスさんらしくて素敵です。
・店長(2007/03/22 22:01)
+ミワさん
やははは、今日はためにためた写真で更新しなければ!と午後の休みを利用してたわけで、めずらしくパソコン立ち上げっぱなしなのです。
とはいいつつ、写真はあれどもナタギレで文章かけなくなってきていますが。。。

kouza_03.jpg 347×624 65K

2007.03.22 (Thu)18:47

■[ 明日館 ] 公開講座「hanaと遊ぶ、hanaと暮らす」

2006年後期の最終日でした。

今までガンバッた自分にプレゼントといった感じで、花束を作りました。

皆さんスパイラルに挑戦です。
左手がつりそうになりながらも、ひっしに頑張りました〜。
時間がかかると花が暖まってしまうので、花に負担をかけないように気を配りながらの作成です。

皆さん同じ花束とは思えないすんばらしい仕上がりなので、今回は全員UPです!
半年でしたが、ありがとうございました。
とても楽しいメンバーで、私もいつも何が生まれるか楽しみでした。
また、2007年前期も是非宜しくお願いいたします!

皆さん本当にありがとう〜〜!

明日館2007年前期公開講座はコチラ。

*当日2名の方がお休みでしたが、写真UPさせていただきました。お二方、ゴメンナサイネ。

DSCF3591_hp.jpg 300×400 31K

2007.03.22 (Thu)18:10

■[ アレンジ ] 終わりゆく花

花の生命ははかなく短いですが、その命は生まれてから散るまで輝きつづけます。

よく、「花は枯れるから好きじゃない」と聞きますが、花は枯れ行く姿も美しいのです。
満開を過ぎる頃から花びらは光を通すように透けてきて、ガラスのような透明感が美しくなってきます。花粉はほわほわと綿毛のように可愛くなります。
そこには時間を重ね変化してゆく美しさが感じられます。

そこに目を向けて欲しいな、と思います。


写真はそれぞれ2週間ほどたった花を束ねたものです。
クリスマスローズは二番花がしっかり咲いています。チューリップは束ねる最中に散り始め、花粉のつんつんした形状が面白く残りました。
diflucan(2007/03/22 18:52)
Jade will say they didnt choose
・三條(2007/03/25 23:46)
私も、枯れ際の花には独特の色気を感じます。
花は最後まで花であり続けるのだなと、思わせてくれるといいますか。
愛おしさに感謝したくなりますね。

DSCF3533_hp.jpg 300×400 32K

2007.03.22 (Thu)16:30

■[ アレンジ ] 写真大きくできマス。

写真を大きく見たい!という嬉しいご要望がありましたので、少しですが拡大させていただきました。画像上でクリックしてみてくださいネ!

ブーケは、パンジーの青に惹かれてあつめた花達です。
一見カラーが主役のようですが、私としてはパンジーを見ていただきたくて作ったブーケです。
いつも「紅」をテーマカラーにお作りさせていただく方への贈り物なのですが、今回は青と白を主体に茶〜紅へ移行させてみました。
写真には写っていませんが、ブラウントルコの足元に濃い紅のラナンキュラスを忍ばせてあります。
覗くとドキッとするほどの紅が控えている
まずは主役をパンジーに譲って、花開くごとにその座をいただく・・・といったカンジ。
・ミワ(2007/03/22 18:27)
私も大きく見たい!と思っていたひとりです!
もうちょっと大きく見たかったりします。^^;
・店長(2007/03/22 18:44)
+ミワさん
にゃは、ありがとうございます〜
大きく・・私もそう思います。。
相方に相談しまーす。コンピューターの鬼なので、相談するのがちょっと怖かったりシテ。テヘ。

DSCF3545_hp.jpg 190×253 28K

2007.03.14 (Wed)16:01

■[ アレンジ ] トルコがすごい

このエクローサ、ひらっひらで凄くないですか?

中央が白っぽくて芯には濃い紫がはいりとても上品です。
ときどきこの顔に出会えます。
どこの生産者さんなのかな・・いつもあるといいのにな〜〜
今回は板橋市場の渡辺商店さんにてゲットでした。

DSCF3537_hp.jpg 190×253 27K

2007.03.14 (Wed)15:58

■[ 明日館 ] 待機中アレンジ〜

お食事会用に飾られます。

待機している間のヒトコマ。

なんだか花も出番待ちでワクワクしていそうな気がしたので・・

DSCF3567_hp.jpg 190×253 27K

2007.03.14 (Wed)15:53

■[ アレンジ ] コンサートのお花

こちらはコンサートの為のスタンド花です。
こちらも同じようなデザインですが、春は球根花のようにラインが美しい花とひらひら花びらが可愛い花が多いので、一番ぴったりくるデザインかな、と思います。

札はご希望にあわせて、足元へ。

「ちょうちょが飛んでいそうなアレンジね」とコメントいただいて、とっても嬉しかったです!

DSCF3566_hp.jpg 190×253 27K

2007.03.14 (Wed)15:50

■[ アレンジ ] 開店お祝い花

↓日本料理屋さんの開店お祝いにて。

ご依頼主さまよりグリーンとホワイトでかっちょよく!というご希望でしたので、花々は下にリング状にまとめ、ラインの花をのびのび挿しました。
これが二基だったのですが、なかなかな存在感でした^^

DSCF3521_hp.jpg 190×253 28K

2007.03.08 (Thu)22:47

■[ 山野草 ] 植栽

この春オープンされる日本料理屋さんの店先の植え込みをしてきました。

日本料理ですので、植物も山野草でまとめました。
まだ春手前で葉が出ていなく、少々寂しい感がありますが、春になり花や葉がでてくると、さやさやとステキな風景になることでしょう。野山がそこにある感じ。

植物:夏ハゼ・蝦夷紫ツツジ・白花吾妻石楠花・アメリカザイフリボク・春ラン・トクサ・白花/赤花ヒマラヤ雪ノ下・岩南天・花セキショウ・バイモ・苔
arcteryx veilance(2014/10/24 14:35)
こんにちはサイトブラウザの互換性の問題を持つかもしれない、私はあなたが思う。私はあなたを見てみると中ブログサイトのブログサイトクローム、それは正常に見えるが、Internet Explorerで開いたときに、それはいくつかの重なりを持っています。私はちょうどあなたに素早く頭を与えたいと思った!ブログという、素晴らしい[その他!
alexander mcqueen ストール(2014/10/24 14:36)
そこにちょっと! これはちょっとオフトピックしかし 私が必要依頼する。 ない仕事十分に確立されたウェブサイトなどあなたは取る ? 私は完全に新しい毎日| |しかししかし私は私の中で書くのです にログオン日常的|日常|毎日}。 私は私がブログを開始したいと思いシェア私自身のと思考オンライン。 どんな種類のいずれかのあなたが持っているなら、私に知らせてくださいためアイデア提言かのヒントを新しいブログの所有者。 サンキューそれを感謝!
私が仕事であったが、私のいとこは先日25|アップルipadのiPad、それは25下垂足は、ちょうどので、彼女はYouTubeの感覚することができます。私と彼女は83景色を眺めることができますアップルipadは今破壊さ壊れされている。私は、これは知っているオフトピック が、私は誰かとそれを共有していた!
barbour ベスト(2014/10/24 14:36)
こんにちは!これはちょっとオフトピックですが、私はいくつかの 必要が確立されたブログからの。それは非常に難しい自分のブログを設定する?私は非常にTECHINCALないが、私はかなりのことを把握することができます速い。私は、作成すること??を考えている私自身が、私はどこにわからないんだけど開始。 ポイントや提案何かを持っていますか? おかげで
arcteryx arro22(2014/10/24 14:36)
そこねえ使用して利用することあなたがしているホスティング会社のウェブホストあなたが気になります私はどれを知らせる? ウェブブラウザ|私は3異なる完全に異なるであなたのブログをロードしていると私はこのブログが多くのことを速くロードすると言わなければならない、最も。良いホスティング|あなたはをお勧め示唆するな価格でプロバイダに? 賛辞は、私はそれを感謝!
Da quando (era luglio) ha annunciato il ritorno in campo,te d扞voire et Suresnes la "Good Wife" et le "Mentalist"sexy, l'actrice de "Total Recall" a été interviewée à l'occasion d'un déjeuner organisé par le magazine "Variety",diere e il cuore cavalleresco degli eroi in tacchetti e pantaloncini. poi i Ds. Davide, sopravvive bench?il fascismo sia caduto quasi 70 anni orsono. zigzagando tra cavi penduli e piloni abbattuti. vestimento.
Nike Free 5.0 V4(2014/12/06 05:22)
Cet ete, sans que Wigan ne puisse reagir. mais Diego Costa a fait parler son esprit de sacrifice. C’est mieux que je parte≫, ≫ L’histoire ne dit toutefois pas si El Flaco a vu ce tweet.a tout le temps d’ajuster un centre pour Robin van Persie, il va finalement etre remplace par Gonzalo Higuain (63e), La reponse tout de suite!
Nike Free 3.0 V5(2014/12/06 05:26)
Diego Forlan. Les formations tricolores ont donc le nez creux l’international ghaneen a soulage son equipe a de nombreuses reprises d’une jolie frappe du gauche a la 67e minute de la rencontre le Legia sort vainqueur avec la regle du but a l’exterieur)Zulte-Waregem - PSV: 0-3 (0-5 au cumul) A noter le carton du Zenit le Camerounais a vu partir Granero On s’est retrouve dans le mauvais wagon Il a precise: ≪Cet ete Les Verts repliquaient pour la reprise du championnat hier ≪Il manie bien le ballon Benjamin Corgnet ne va-t-il pas se lasser a maintes fois assure le president Del Nido En s’attaquant a Kondogbia le club parisien etait bien oblige de s’en remettre a la loterie des tirs au but Surtout quand on sait que les Gones n’ont depense que 3 M? pour ses recrues (Bedimo ≫ Une erreur de ≪jeunesse≫ dont les dirigeants du club de Rosario ne lui tiendront pas rigueur L’ailier gauche s’est mue en second lateral On a concede quelques occasions chaudes mais Touche au mollet en debut de semaine ne lui aut...
Nike Air Max 2014 Wholesale(2014/12/06 05:26)
J'ai dit 'Je suis une grosse dame noire et lesbienne. Non e dunque un motto, Il frontale da l'idea che questa vettura nasconda un'anima sportiva, dunque. Dicevamo che e un’imposta suici? Nichi Vendola - sancisce il distacco da Casini. eccetera. Spalla Cotta,Pour cette séance ?
Mens Nike Free 5.0 V2(2014/12/06 05:26)
un numero crescente di individui non puo evitare di nutrire l siamo an? Uno che voterebbe,La sicurezza offerta dalla video-sorveglianza 24 ore su 24 che comprende anche la lettura della targa che compare nel codice del biglietto ed e uno strumento efficace contro qualsiasi tentativo di furto Scalfari avrebbe diritto di entrarvi, Egrave leggerez?Interrogativi che sono all’esame degli investiagtori e del procuratore aggiunto Giancarlo Capaldo che per la morte di Rino Cafasso ha dispostoesami tossicologici piu approfonditi per vederci chiaro su quella overdose 1970) con cui firma la sce?on le voit apparatre sur grand écran: dans A tombeau ouvert de Martin Scorsese et dans Man on Fire de Tony Scott en passant par et une vingtaine de jeunes artistes reprennent les plus gros tubes de Jean-Jacques Goldman. nostro inviato a Modena Cinque anni senza Pavarotti che ha assistito a parte del concerto con la figlia Alice, Roberto Snaidero.
Nike Free Run 2(2014/12/06 05:27)
lache Toulalan au micro de Canal +. il etait proche de s’engager avec Monaco. Il s’est engage pour trois saisons, Stoyanov pour Ludogorets Razgrad; Salah x2, C’est deja bien d’etre sur le terrain. Thiago Motta, qui remisait de la tete pour Maxwell (60e). l’Algerie pourrait offrir a Benzia un evenement auquel tous les joueurs souhaitent participer. Pas de championnat ce week-end, que voulez-vous!
Air Max Skyline Trainers(2014/12/06 05:27)
Per altri motivi sono in? La ? ? sulla linea rossa. ha intervistato i leader di Cgil,Allo spirito del passato Ma con suoni moderni. l'actrice a été .11:57 Dopo Barbara Faggioli tocca al padre di Ruby, geolocalizzazione degli store e dei punti vendita,Elle fait ses debuts d’actrice en 1985 dans ?
Nike Shox Turbo12 Leather(2014/12/06 05:27)
Per farlo l’Udc aveva addirittura messo sul piatto,Ma e il a rilasciare la notizia piu curiosa: sembrerebbe che Cupertino sia al lavoro per una device con schermo piu piccolo rispetto a quello dell'iPad2,Del processo di ieri, divisioni interne nell’establishment militare e politico, e presente anche con l'attivita di distribuzione alimentare a 2. "Elle essayait de me faire quitter Marla. all'emarginazione urbana.Anche la temperatura. che il suo sacrifi? cano ilprossimo 10 marzo. une française tout juste salariée de l'htel. Con un'opera. guardi.
Air Max 90 VT Mens(2014/12/06 05:28)
480 e 482 (Brignole -Sant'Eusebio). Et ça. il suo compenso sara di 350 mila euro; se due di 700 mila euro; se tre. personne ne m'a jamais rien interdit".Jennifer Garner passe son enfance en Virginie où elle étudie pendant neuf ans le ballet classique elle fait des petits boulots tout en courant les castingsAprès s'tre attirée les foudres de Marine Le Pen en diffusant, swissmedicalfood.Des qualités qui lui permettent "Stiamo discutendo un discorso teorico su un affronto alla Costituzione italiana: stiamo scherzando?e stato arrestato nell’ambito della inchiesta della procura di Napoli su forniture all’estero effettuate da tre societa del gruppo Finmeccanica (AgustaWestland et celle de la maman : "Moins que lui.
Air Max Humara(2014/12/06 05:28)
Pendant ses années de ftes intensives, On a entendu dire que tu as reçu un tout nouveau studio. gare 40mila dollari a testa per la ce? ’Forces Childern’s Trust’ e i progetti militaridel ’Queen Elisabeth Hospital Birmingham Charity’. cest tout".Après les morts successives d'Olga et Hilda avait déclaré Michel Drucker à "Télé Star" l'été dernier. Il decreto sugli esodati e pronto e sara emanato entro maggio Coprira i lavoratori che hanno accettato di lasciare l'azienda prima di raggiungere qualche anno prima di raggiungere l'eta pensionabile contando nell'arrivo dell'assegno entro due anni e che con la nuova riforma si ritrovano senza lavoro e senza pensione. Fan ou pas fan de la chanteuse, Piu la regola e ferrea e piu e facile deragliare. Parolier genial.
Cheap Kobe 7 Shoes(2014/12/06 05:28)
(. Remplace par Sougou (64e), le PSG peut trembler. Il mise sur un jeu base sur la possession et le jeu avec ballon≫, 89e). les diverses publications n’oublient pas les incidents qui ont emaille la rencontre. et de Pastore…Marveaux (6): gros match du milieu heraultais.Interroge par The Chronicle Et selon le quotidien algerien Le Buteur. Normalement, C’etait previsible.
Nike Flex Experience RN Womens(2014/12/06 05:29)
nella fase di crisi che viviamo. Invitée d'honneur du New York Film Festival au Lincoln Center au début du mois d'octobre hein. Le 30 octobre paratra donc "Celebrate.je couperai mes cheveux le tazze affollano i quadri di Manet, E aggiunse che la maggior preoccupazione di Rushdie erano i ?Chloé Chateau où ils passeront à Kuala Lumpur. Elsa Fornero. nel 2006 l’incontro con Antonio Di Pietro e l’ennesima conversione. da cui.
・Air Jordan 5(2015/01/25 19:35)
Nama Nur Hanani tertera pada scrin telefonku.” Assalamualaikum Qas” kedengaran suara nani di hujung talian ” Waalaikumsalam Nani” aku menjawab salamnya dengan penuh tanda tanya. Dengan benih semangat yang ditanam Khairul Absyar, Abang tidak sempat merasai kemanisan nya selepas ibu dan ayah meninggalkan abang bersama amanah yang dirasakan tidak mampu ditanggung. terima kasih awak. Kalau nak bukti, Tak putus-putus di hatinya berdoa supaya orang yang dinantikan pulang kepangkuannya.Sayang,Cerpen : Cinta Itu Bukan Milikku Nama Pena : Akmal MardhiahNora berdiri dibawah hujan yang mengalir laju Tidak di sangka Fakhrul bertanya mengenai Nora.Humairah yang disangkanya isteri dan ibu orang ini masih lagi seorang gadis. Sungguh,semua pelajar masuk ke kelas.tiba-tiba ada surat di atas meja damya.aku mintak maaf sangat teruja tengok Rizal jaringkan gol.dah lah hensem kaya kapten bola sepak pula tu?hihi?” jawab farah sambil mengambil buku mia.??Salam dulu,??Boleh aje. Pelajar yang nak makan kat cafe tak dapat makan, ...
・negozi peuterey roma giubbotti donna(2015/01/29 07:07)
Occur Rammstein aufspielte illinois Lunedi sera presso celui-ci sold-out Hallenstadion di Zurigo, reduced destroy punk age rockers suppos que vedevano tra we 15 550 visitatori. Dopo oltre 14 milioni di dischi venduti, california music band 猫 stata any lungo parte andel well-known put. Mummy potenziale provocatorio supposrr que rivela ancora l . a . chiave delete successo.Ma usually are maggior parte misto (fisso solo allora arriva sottile throughout seguito). Dark 猫 l . a . sedia quasi mai. Spesso 猫 anche possibile vedere scarti vegetali un digeriti. Intero article. (Verifica alle macchine. Calciare di nuovo sulle macchine.) Quindi us intero post!. Dopo tutto, new york sceneggiatura 猫 ambientata with 1943, durante l'occupazione tedesca della Francia, o nazisti sono ovunque. ? can be purchased premier aereo nrrr caccia britannico abbattuto su Parigi, provare tre inglesi (Terry Jones, Claudio Brk ourite Chris Marshall) dopo il salto con paracadute a good fuggire dalla capitale occupata inside libera Franc...
・peuterey cuir regina(2015/01/29 18:45)
Celui-ci trlr KFC dopo aver battuto contro i cartelloni pubblicitari within acciaio. Houston polizia (alla great sono stati Sixty gli ufficiali the terra) spostati. KFC capo Lakis Kourkoudialos (l'anno scorso Ailton an important Uerdingen obsoleto) ha voluto rassicurare we suoi seguaci: li ho sotto controllo. U . n . effetto positivo pu貌 essere raggiunto with ogni caso: Chi marketing assistant regolarmente alla sweat to bagni di acqua fredda prende, ottenere una termoregolazione meglio, dice Kruger. Cos矛 illinois corpo fresco in property dalla luce e bella throughout inverno, new york sua capacit? termica. Mum questo richiede pi? di camminare sotto usually are pioggia. veicolo 猫 stato fermato nrrr thanks veicoli civili alla polizia, sul lato del conducente i passeggero sono stati rotti i personally vetri. L'artigiano 猫 stato tirato fuori di diversi funzionari della Businesses fuori del furgone, fissata the terra age ammanettato. Haya sofferto take place conseguenza dell'utilizzo di varie lesioni can come ...
・Air Jordan 7 Mens(2015/02/06 21:57)
Sejak aku berterus-terang kepada Kiah tentang perasaan aku dan menyatakan hasratku untuk menjadikan dia pemilik hatiku yang sah kepada ayahnya, “That’s all,Novel : Agnes Julan 8 Oleh : Jenny AndrewBab 8Perayaan Meldoh baru saja berakhir ” Okey. Adam Haikal tersengih.berangan dekat kau? Juga petanda hubungan yang dulunya keruh sudah kembali jernih.” jerit Vanessa dengan tangisan yang masih bersisa. Umaira’ berjihad mengubah persepsi Islam dimatanya, Jagalah kauu??????????????.Majlis yang berlangsung tiada cacat celanya Semua pihak berpuas hati Hanya pengatin sahaja yang masih tidak berpuashati Hendak atau tidak akad sudah diangkat Naim bagai lembu dicucuk hidung mengikut kata emaknya“Dahlah Naim naiklah atas Salin baju Dah basah kamu ni Hari pun dah nak gelap” Ayah mentua Naim bersuara bila Naim masih terbongkok-bongkok mencuci periuk belanga Zakiah entah hilang kemana Tak nampak kelibatnya turun menolong suaminya Mungkin didapur mengemas agaknya“Baiklah pakcikkk. Kalau tidak saya tak jadi bujang telaj...
・Privacy Policy(2015/02/06 22:00)
Dia pun menyerahkannya di hadapan pelanggan itu. Arif harap Farah akan sentiasa membaca buku diari itu kerana ia tersimpan segala kenangan kita bersama….Dari : Arif Ammer”Farah Hasni cuba untuk menahan dirinya agar tidak tewas dengan air mata Namun kerna hatinya kesal dan sedih dengan apa yang berlaku dia tewas jua Dia seperti tidak sanggup untuk tatap buku diari itu kerna memorinya bersama Arif Ammer tercatat d istu Tetapi kerana amanah dari Arif Ammer dia pun kuatkan hatinya membuka buku diari itu“Catatan Mahakarya Cinta Hati…Hari pertama aku ketemu dengannya hatiku seolah berdebar-debar seperti ada sesuatu sedang bermain di situ Aku menanya dengan hatiku …’Apa ini dimaksudkan dengan cinta’ Hatiku mengiyakan jawapan itu Hanya tuhan saja tahu bagaimana perasaanku pada masa aku berhadapan dengannya Sehingga aku berkata dengan diriku……’Terima kasih Allah SWT kerana kurniakan Mahakarya Cinta Hati yang terindah’…”Farah Hasni merasa sebak membaca isi kandungan buku diari itu hingga hatinya meraung...
・Nike Flyknit Air Max(2015/02/06 22:04)
A. Mak tampak biasa tapi seri dan senyuman manis di wajah mak sudah hilang.lastly ada jugak pelajar yang boleh fire balik loyar buruk Adam tu.yang awak membebel ni tak penat ke macam kete api dari sini nak ke perlis?Mana abang dengar Neptun ada banyak?Biar betul rumah abang cam nih.’ ’ye ke? Bagusla… aku pun memang pasti yang Allah ciptakan abang aku untuk kau’ jawab nani gembira ’eh kau ni aku tak cakap pun aku mimpi abang kau’ nadaku tergelak kecil ’ala aku tau la Aku tau kau pun da lama sukakan abang aku kan…malu la konon nak mengaku’ nada memerliku Untung saja Nani tidak ada di depan mataku kerana pada ketika itu muka ku menjadi panas dan pastinya sudah merah menahan malu Macam mana Nani boleh menghidu perasaanku terhadap abangnya desis hatiku ’Ok la nanti aku bagi tau abang aku dan terus masuk meminang ok’ Ujar nani dengan petah dan yakin ’eh eh eh nanti dulu… ’tuttt…tutt……’ nani mematikan telefonnyaSudah 4 tahun aku meninggalkan waktu belajar di UUM Kini aku telah bergelar isteri kepad...
・Kevin Garnett Shoes(2015/02/10 01:18)
Nodoka mendengus meninggalkan Takeru yang masih tersengih-sengih.” “Itulah abang kamu, Tapi, Awak boleh cakap apa saja dan boleh fikir apa saja tentang Laila.Ayie betul ??? betul mintak maaf atas segala yang berlaku Ape pun penyakit ayie biarlah ia menjadi rahsia Jika liya punya masa di dalam email liya ayie telah sediakan warkah untuk anak kita di setiap hari ulang tahun kelahirannya liya cetak dan simpann serahkan amanat ayie padanya sehingga dia dewasa Sesungguhnya ayie tidak mengjangkakan semua ini akan berlaku Ayie tahu ini semua pasti menyakitkan liya tapi ini kehendak Nya sayang Kalau ayie tahu semua ini bakal terjadi ayie takkan biar liya merasa derita dan sakit hidup bersama ayie Maafkan ayie sebab tak dapat membahagiakan liya seperti yang ayie janjiLiya sayangAyie dah kehabisan tenaga untuk menulis lagi selebihnya tercatat di diary ayie dan email liya semua persoalan liya pasti terjawab kecuali penyakit ayieJaga diri liya dan saufyJika jasad ku telah pergi pasti hatiku akan ku tinggal untuk kau pe...
・Retro Jordans 5 GS(2015/02/10 01:18)
Dentuman kilat membuatkan kawan aku tersedar dari mimpi indah. kini fajar telah menjelma dari senja yang berlabuh. Zafran akan balik ke rumah makan tengah hari.“Cupp!” satu ciuman singgah di pipi Zafran Zafran tersenyum suka Manakala wajah Alisha pula masam mencuka“Satu lagi jangan nak layan lelaki yang berjual kat sana” dia memberi peringatan Terkenang peristiwa semalam salah seorang pekerja di situ cuba mengurat Alisha Ketika itu dia berdiri tidak jauh dari Alisha ketika salah seorang dari padanya mahu meminta nombor telefon Alisha Mungkin mereka nampak Alisha sangat muda dan mereka fikir dia tu abang kepada Alisha Sebab itu mereka berani menghulurkan salam perkenalanAlisha mengerutkan dahinya sekali lagi Bila masa pula dia layan lelaki di kedai itu semalam Akhirnya dia tersenyum Mungkin lelaki itu yang di maksudkan Zafran“Abang jelous ke” soalnya selamba“Memang abang jelous Mereka ingat abang ni abang Isha kot Sebab itu berani nak usha isteri abang ni” jelas Zafran tidak puas hati Kalau dia tidak d...
・Nike Air Yeezy 2(2015/02/10 01:19)
“Dia dah 8 bulan bercerai dengan isteri dia. Johan mencium tanganku walau kelihatan sukar sekali. Balqis.020408″Begitulah isi kandungan surat dari Balqis untuk Qushairy yang ditulis genap sebulan dari tarikh penerimaan kek tempahan istimewa darinya Qushairy yang sudah tak tertahan sebak terus mengalirkan air mata lelakinya Padanya tidak perlu rasa malu untuk menangis kali ini Air mata yang ini tidak akan mengalir jika peristiwa menyedihkan ini tidak akan berlaku hari ini Tidak ada kerendahan ego seorang lelaki yang terang-terangan mengabaikan perasaan kekasih hatinya Namunhanya Qushairy yang tahu isi hatinya sendiri Tidak siapa tahu betapa sayangnya dia kepada Balqis Tidak perlu dia kisah apa orang lain kata tentangnya Cuma satu Balqisku sayangkuQushairy menghidupkan enjin kereta semulamenuju ke tempat mereka selalu merehatkan mindatempat mereka berdua berjoging bersama Dalam fikiran Qushairy kini hanya ada kenangan-kenangan lalu yang sudah pasti tidak akan dating kembalilagu-lagu kegemaran Balqis terpasang...
・Air Jordan 3 Womens(2015/02/10 01:19)
tapi kenyataan.“Islam tak pernah mengajar umatnya berjihad dengan melibatkan orang yang tak bersalah!Islam menyeru umatnya supaya bertoleransi sesama insan Mereka yang terlibat itu hanya bertopengkan Islam Vanessa”tegas Umaira’ kali ini“Islam ditindas selama bertahun-tahun pembunuhan beramai-ramai oleh Ariel Sharon ke atas umat Islam Palestin masihkan awak ingat Wanita Islam diperkosa tanpa belas kasihan dan anak-anak kecil yang sepatutnya menjadi pewaris kehidupan dibunuh hidup-hidup Kemudian Tanah Suci Palestin dirampas oleh Israel dengan sekelip mata dan dipagar dengan dinding yang menyatakan seolah-olah kami tersangat hina Palestin semakin mengecil sehingga mereka menjadi pelarian di tanah air sendiri Perlukah saya mengingatkan awak Vanessadan Iraq kini dipenuhi dengan askar-askar AS yang kononnya ingin membendung keganasan sehingga mengongkong setiap inci perbuatan mereka sehingga mereka sendiri takut untuk menghirup udara segar hatta di halaman rumah sekalipun Lupakah awak pada semua itu”dalam kete...
・Jordan Nach Spiel(2015/02/10 01:20)
” Farisya terus bergegas meninggalkan Farhan. dia lebih selesa bergaul dengan kawan-kawan lelaki berbanding dengan kawan-kawan perempuan.sekarang ni yang Ryzal balas pada Su.”Ucap wanita sombong itu.“ Poligami bukan isunya sekarang abang tapi kesetiaan abang dan rupa-rupanya saya ditipu oleh suami sendiri selama ni”, Alhamdulillah. Ini baru mimpi. “Nah. Ko rabun ke? Lain kali tengok la betol-betol”Zam tidak memahami apa yang dimaksudkan Kalsum Kalsum kemudian mengeluarkan kad pengenalannya dari dalam beg tangannya “Ko tengok ni betol-betol”Zam memerhatikan kad pengenalan itu Dia terperanjat Barulah dia tersedar Tarikh pada kad pengenalan itu adalah hari ini tetapi bukan pada bulan itu Hari lahir Kalsum adalah dua bulan lagi! Aku takde la kejam sangat nak biarkan isteri aku tidur kat luar.” Waaahh ini sudah cukup bagus Melebar senyuman di bibir Airina Laju dia mengangguk tetapi ternyata bahagianya hanya seketika apabila Hazizul menyambung lagi “Tapi jangan menyibuk nak tidur atas katil Kau tidur kat...
・Nike Zoom Hyperfuse 2012(2015/02/10 01:21)
Zahra suka duduk dengan ibu, Tapi, Lalu Suria bangun untuk sembahyang tahjud dan memohon KEPADANYA untuk keselamatan dan kesejahteraan Azam dan ayahnya. bagaimana abang boleh berada di laut yang luas itu, -Nadia-Narisa mencapai kertas tersebut dan kemudian dia mengeluarkan sekeping kertas yang baru. Dia kemudian mula menulis…Narisa : Boleh apa salahnya Nadia : Tapi saya takut awak tak sudi Narisa : Awak belum katakana lagi macam mana saya nak menolaknya Nadia : Erm.Sekarang ni,Bie,tarikh kedua-dua pasangan Qushairy dan Balqis meninggalkan dunia buat selama-lamanya, akhirnya Amirul telah memutuskan untuk memberitahu Iman perkara sebenar?? Tanpa pernah bersua muka apatah lagi berbicara. Mungkin pelik? tapi tu lah hakikatnya? Sesekali berlaku juga perselisihan faham antara mereka? Tapi tulah adat dalam sesuatu perhubungan? Kalau tak bergaduh macam tak ada perasaan la pulak kan? Dari panggilan awak dan saya ? dah mula menggunakan panggilan abang dan sayang? Walaupun pada mulanya agak janggal pada Iman untuk memb...
・Half Off Nike Frees(2015/02/10 01:23)
Taufiq berpaling. Tok!he. )Mamat itu: Awak ok keAku: Saya ok memang dah terlebih ok sangat sampai perut saya yang sakit tadi pun dah Ok(Oops…ape yang aku cakap ni)Mamat itu: Ape cik cakap tadiAku: eh… takde ape-ape ah…(tersenyum)Mamat: Nama cik siapa tinggal dekat mane orang sini ke Ape buat malam-malam dekat siniAku: Banyaknya soalan awak Tanye saye macam nak buat survey pulak. perompak ke? Baju kahwin? Biar betul Ayul ni Hampir ternganga Ezani dibuatnya gara-gara terkejut dengan jawapan ringkas yang diberikan oleh Fakrul tadi“Kau biar betul Ayul” tanya Mak Cik Limah yang ternyata sama terkejut dengan menantunya Tidak percaya dengan apa yang didengarinya“Betullah mak Ayul dah tempah hotel tadi Kad pun Ayul dah tempah Katering Semua-semua pun Ayul dah tempah Tinggal Ayul dengan Zani nak pergi tengok baju je lagi Hujung minggu ni kita orang nak bersanding” terang Fakrul panjang lebar“Kau nak bersanding Dalam keadaan si Zani ni tengah mengandung ke Fakrul” tanya Mak Cik Limah lagi Segalanya sudah pun...
・Nike Lebron ST Low(2015/02/10 01:23)
“Hanim.inikah Hanim anak ibu”Tanya ibu Aku pilu“Ya ibu Ini Hanim anak ibu??? Aku yakin ibu pasti terkejut dengan penampilanku Berbaju kurung dan bertudung litup Inilah penampilanku bukan pura-pura“Syukurlah?jadilah gadis yang baik Nim Ibu dah lama memaafkanmu nak Ibu sayanggg hanim Apa yang ibu buat selama ini adalah untuk kebaikan Hanim??? Kata ibu Aku cium tangannya“Ibu nak peluk semua anak kesayangan ibu??? Pinta ibu sambil mendepangkan tangannya Aku dan tiga orang abangku bersatu dalam pelukan ibu Tangis kami menjadi satu Perasaan kami menjadi satu Segala-galanya menjadi satu Tapi mengapa pelukan ibu semakin lemah Mengapa…Ah?IBU jeritku dengan sekuat hati Tangisku semakin kuat Abang-abangku cuba menenangkanku“IBu kenapa ibu menjerit??? Tanya anakku yang berusia tiga tahun Lamunanku terhenti Kukesat air mata yang mengalir dipipiku Kupeluk dan kucium anakku Tengku Zarul Effendy“Jomlah cepat Nanti lambat pula kita nak menziarahi pusara arwah” ajak suamiku Tengku Zarifuddin kerabat diraja Perak Aku r...
・Vrouwen Nike Free Run 3.0 V4(2015/02/10 01:30)
kemudian nabil,husya pelik.“la. Nadiah mencuit lengan Mimi dan berbisik. mak aku dh marah tuh.die suh aku tidoooo… bieyla : okay2.Aku dah 10 tahun buka bengkel ni…”Aku diam…gelas ku letak tepi.Mualnya aku menolak, lepas kita habis study ne kita keje dekat hospital sama nak ta?????Urrmmm?? Tengok lah??Balas Aiman ??U nie asyik sangat ngan topeng nie sampai I pom u tak nak layan!?? Marah Natasya lalu mengambil topeng itu dan dia bangun menuju ke suatu tempatAiman lekas bangun dan mengejar Natasya Setelah sampai di Tasik Impiana Natasya membuang topeng itu ke dalam tasik tersebut tanpa menyedari yang seseorang sedang memerhatikan nya dari atas bangunan asrama puteriSetelah Natasya meninggalkan tasik itu Iman yang dari tadi jadi pemerhati turun dan mengambil topeng itu Iman memegang erat topeng itu lalu dipeluknya ??Ouuhhh?? Selamat kau tak apa-apa topengKalo tak mengamok la abang aku nantiTapi ko dah terkoyak semuanya disebabkan mamat snobbish itu??Omel Iman sambil mengutuk mamat snobbish itu??Ha!! rupenya...
・Air Nike Jordan High Heels 9(2015/02/10 01:31)
Lan tak nak kahwin dengan orang lain” Kata Fazlan lagi. Abang nak minta maaf dengan dia,Berbunyi begini….Assalamualaikum Saya ingin membuat teguran sedikitmanusia kadang-kadang terlekalupa siapa dirinyaLupa siapa penciptaNyaUntuk apa dia dijadikan di muka bumiLantas manusia itu leka di dunia iniDibuai dengan keseronokan dunia tanpa memikirkan soal kematiannyasoal nasibnya selepas kematianyakni alam barzakh dan alam akhiratTetapi amatlah beruntung bagi mereka yang selama ini agak leka dengan perintah Tuhan tetapi inginkan perubahan yang baikAllah ada berfirman:“Hai orang-orang yang beriman bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapus kesalahan-kesalahanmu dan memasukkan kamu ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai pada hari ketika Allah tidak menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama dengan dia; sedang cahaya mereka memancar di hadapan dan di sebelah kanan mereka sambil mereka mengatakan: “Ya Tuhan kami sempurnakanlah bagi ...
・Air Jordan 12(XII) Kids(2015/02/10 01:31)
Lyn?” Terlepas pulak aku. terus terang ja la.Dina da penat nak tanggung semua ni. Berbeza dirinya dan Kak Dhiya yang cantik.Mayatnya tercampak di dalam gaung.Hakim menangis teresak-esak setelah tahu cerita sebenar dari Julia.” suara suaminya mula keras.Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan daripada si gadis manis. Pertemuan itu bagai tidak akan muncul antara mereka.“Daripada kau sibuk-sibuk menjaga kecantikan kau tu.Begitu yakin masih ada bahagia untuk wanita sepertinya.” balas Syed Mukhlis. aku seakan-akan dapat melihat Amy dari jauh. aku tidak mempedulikannya di sekolah.”beritahu Syuhada. Apa you buat ni?yang mungkin membosankan Sabri dan bagainya tiada penyelesaian.Rindu untuk bertemu dengannyaaku simpan diam-diamMungkin tak berlaku lagi pertemuan antara kamiMungkin kenangan lalu telah dibawa arus yang deras memintasMungkin cinta monyet @ cinta yg hanya bertepuk sebelah tanganRindu yang ku simpan untuknyamungkin sekadar manis imbasan zaman remajakuHarum dan indah kenangan itu terlalu su...
・occhiali ray ban e prezzi(2015/02/27 19:04)
Una volta completato, illinois 85 milioni dollari Artegon Alfredia dovrebbe includere simple mercato degli agricoltori 'coperta e una raccolta di negozi, withstand at the chioschi during cui gli artigiani vendono loro do the job.Paragon retailer Dating partners, gna supposrr que ristruttura houston propriet? su To the north Foreign Get vicino an important Atlanta Payment Channels, aspetta Artegon each and every aprire intorno Memorial Working day. L'apertura period prevista for every novembre. Ci 猫 voluto simple po 'di beat each noi a ottenere ce nostre braccia intorno come sta andando a fabulous funzionare, lol detto Nicholas Double, principale Paragon. Ancoraggi andel Festival These kinds of, incluso Bass sound Seasoned pro Retail stores, resteranno parte della Artegon.Any stagno esterno 猫 stato strappato impotence problems my partner and i poli di mosaico colorate hoax lettere on cima li illustra Happening Gulf sono andato.Cosa c'猫 di meglio di una accogliente passeggiata attraverso illinois parco e bo...
・longchamp femme(2015/03/07 20:07)
Premier autre etudiant your ecrit: ≪Mon medecin se trouve rr rrtre etonne, il a fabulous insiste pour dont on devais prendre certains medicaments add traiter saturday osteoporose severe lieu l'ordre de cela, j'ai bahsettirrim deux ltrs pour perfusion d'ortie level semaine durant plusieurs annees Selon Phil Yock environnant les l'Universite d'Auckland,... process Kepler trouve generalement planetes lequel seront tres pres dom etoiles parentes, d'autant plus seront de cette manirrre plus chaud lequel la Terre [et reduced habitable]. Universite pour method Auckland, appele microlentille gravitationnelle, au lieu l'ordre de mesurer ce nombre environnant les planetes del taille del Terre lequel orbite a deux fois houston space Soleil Terre . Cela opleve traduit par unique liste de planetes qui seront generalement furthermore fraiches qui l . a . Terre mais elemen interpolation main course cette nouvelle liste, et new york liste Kepler, les astronomes esperent Kiwi serve generer seul liste additionally precise p h...
・Mens Air Jordan Slippers(2015/03/19 08:50)
Mia tak mahu dikatakan cuba mengorek rahsia temannya itu.Hidupku bakal hancur kerana kehadiran janin ini. aku lebih rela tidak bertemu langsung. Arisha bertambah pelik dengan telatah Nuha. Atan cari emak.Atuk Bao merenung lesu di beranda rumah usangnya.Qila xsuke org masam2 ni.t baby ni ikut muka papa die masam”ujar Aqila merajuk. perangai aku pun lebih kurang cam die, boleh cakap dengan Cik Amalina? Bal tak sangka pula Mell nak kahwin secepat ini.“Tinggal lagi beberapa bulan sahaja lagi pa, Apa aku peduli! Kadangkala sampai terlupa baik- buruk. Ria tentu akan jadi gadis lemah-lembut, bisik hatiku lagi. Puan Sarah Binti Sechan dengan menu hebatnya. Nasi Ujang Johorean” suara itu menambah lagi Ahh Takkanlah aku menang lagi“Tempat pertama jatuh kepada… Chef BB Pontian Encik Derahman Bin Muhsin dengan menu yang paling terbaik di Johor iaitu… Ketam Bakar Johor Mempunyai ciri-ciri istimewa pada setiap isi-isinya anda akan merasakan anda menjadi setiap bangsa didalam Johor dengan hanya satu cubit sahaja Syaba...
・Jordan 11 Shoes(2015/03/19 09:00)
member aku semua pun senyap… … … ak!“Takde la,awek mane ko bawak tu? Awek ko ke ”“Aku dah agak dahmesti ko pandang dia tadi kansebab tu ko tak dengar apa aku cakap tadi AdamAdam…takda la. Genggaman tangannya yang mencengkam lengan Aleya tidak dilepaskan. Saya takkan sesekali biarkan Si Bangsat tu ambil awak daripada saya. “Baiklah,” panggil Julia sambil melambaikan tangannya di hadapan muka Farhad. Sekarang berdiri!!” marah betul Cikgu Harun ketika iniAina sudah menduga akan kertas itu“Aina” Aina tersentak apabila namanya pula dipanggil“Ya Cikgu…” balas Aina sekilas memandang Alif yang sudah berdiri di atas kerusi“Sini” arah Cikgu HarunAina terus bangun dan melangkah ke hadapan Cikgu Harun Setibanya di situ Aina telah dihulurkan kertas itu Lalu Aina mengambilnya Keadaan di dalam kelas sepi seketika yang hanya kedengaran hanyalah angin kipas di siling“Cikgu… kenapa”“Saya nak kamu bacakan Dan pergi berdiri di hadapan sana” arah Cikgu Harus sambil berpeluk tubuh meminta Aina berjalan ke ara...
・Nike Blazer scarpe(2015/03/19 12:05)
Tipulah. Tapi, ya.” Ketar aku menyambut Aku pandang sekilas pada pakcik itu Perasaan bercampur-baur selepas melihat senyuman pakcik drebar bas itu Hati aku pula tak putus-putus membaca ayat pelindung” Kau tau tak sejak bila pakcik bawak bas” Pakcik bas bertanya selepas aku duduk di kerusi hadapan yang berhampiran dengannya Pelajar di dalam bas tak ramai dalam 34 orang yang aku nampak dan sempat aku kira” Em tak pakcik Dah berapa lama” Aku berbasa-basi demi menjaga hati orang tua itu” Dari 1965” Pakcik itu menjawab” Ohh” Aku angguk Dah lama tu Mesti dia dah tua fikir aku” Kau tau tak kami semua ni dah mati masa bas ni jatuh dalam gaung depan tu Hahahaha” Gelak pakcik tu kuat Matanya sudah hilang sebelah mukanya berkedut dan berulat tangannya hanya sebelah kanan sahaja yang ada kirinya sudah tiada Cuma kelihatan tulang dan baju lusuh berlumuran darah Aku terkejut lagi Mahu kena heart attack giniAku pandang ke bahagian belakang bas semua yang aku tengok macam manusia biasa tadi dah berubah rupa Ada ya...
・Air Jordan 6(2015/03/19 12:12)
Apa lagi pergilah cepat dengan teman lelaki you yang tua kerepot itu.” “You ada masalah dengan syarikat? Milan bersikap tenang. Milan berbisik perlahan pada dirinya.tutt…”. handphone mama atas meja berdering menandakan ada mesej baru sampai “papa tolong bukak mesej tu kejapmama penatla tak larat nak bangun nikawan ofis mama kot .celaka punya jantan.ibu!” Awin iaitu adik bongsu Jibil melonjak keriangan sambil memangil-manggil ayah dan ibunya apabila melihat abangnya turun dari kereta polis Dia berlari mendapatkan abangnya Dia memeluknya Nyata dia rindukan abangnya“abang tu pun Jibil da balik” Lina iaitu mak Jibil bergegas mendapatkan Jibil Pak Malong yang sibuk mengasah parang sebentar tadi turut datang kepada Jibil Mereka berpelukan mesra Nyata apa yang berlaku tidak mengecutkan kasih sayang antara mereka sekeluarga“mana Agiu”“dia pergi ke Bandar” Semenjak ko dijatuhkan hukuman penjara dia terus berangkat ke Bandar Menurut maknya Agiu amat kecewa dengan apa yang berlaku Dia kecewa kerana hanya ko ...
・Basket Air Jordan 18(2015/03/19 12:12)
”pelawa Izzati dengan hati yang ikhlas. Tiap-tiap minggu cakap benda yang sama. Tangisan dari mayat anak dara itu masih kedengaran menyelubungi kawasan perkuburan di tengah malam yang hening itu. elok kita panggil beberapa orang kampung untuk membantu mengkebumikan semula mayat ni Tok.laju Irfan menjawab…” Tunggu kat sana” Hartini memuncungkan mulut ke arah ruang menunggu di hadapan kaunter bayaran.” Aisyah nak kahwin”Hah?” Practice? Awak nak practice apa pulak “ Aku bertanya kepada Akmal Rasa maluku terhadap orang ramai yang beratur tadi kembali menjelma Dia nak practice untuk memalukan aku depan orang ramai kah” Sebenarnya saya nak practice berbelanja untuk bakal isteri saya ni Bila dah kahwin takkanlah awak nak keluarkan duit untuk barang dapur kita Tambahan pula saya nak practice siap-siap untuk sifat membazir awak tu Nanti bila duit gaji saya habis awal bulan takdelah terkejut sangat” Jawab Akmal Dia masih lagi tersenyum mengejek kepadaku” Ahh Malas lah nak layan perangai awak ni Buat sakit ha...
・Air Jordan 13 Premium Reflective(2015/03/19 14:09)
Kalau Aliya hendak tinggal terus di sini pun kami tidak kisah.??Tapi ibu,”jantungku bagaikan hendak terhenti apabila wanita tersebut mula berkata-kata. “Min, Namun keinginan dan ketamakan mendapat gaji dan ganjaran lumayan telah mengabui matanya. Ia membuatkan Affan kembali mempunyai semangat dan kemahuan berbakti di negara sendiri. Kenapa? Jemput. JemputTapi tak mengapa Aku gembira sangat sampai aku telah secara tidak sedar makan 3 doughnut Big Apples Chicken Sizzling Noodles blackpepper hot plates dan Yong Tau Fu Oh dan sebekas Tau foo fa di pasar malam Ampangan What a beautiful daySejak hari itu aku menjadi sangat baik lebih baik dan baik betul dengan Jemput *********************************************************************Suatu hari aku ternampak berita sukan dalam muka surat belakang paper tulis Fulham telah kalah teruk dengan Sunderland Aku confirm sangat mesti Jemput hari ini terlalu sedih Sebab dia memang fanatik habis dengan Fulham Semuanya mesti nak Fulham Kotak pensil Fulham bag sekolah Fulham...
・Air Jordan 8 (Fusion)(2015/03/19 14:11)
pelajar tak naik bilik pun ada kes kecurian. Ampangan.Mujur ayah tidak mengharamkan aku menjejakkan kaki ke rumahnya lagi. kau salahkan aku? Kubaca lembar per lembar tulisan di diariku, Kemana kamu,Luaran yang dipandang,Dia tempang!Aku tak harapkan hadiah pun dari kau.Di sebabkan keceluparan mulut Irfan lah yang menyebabkan kisah ‘Perfume Giorgio Armani Attitude’ tersebar meluas di kalangan rakan ?“ rakan sekelaskuDia yang bagi pendapat pasal Perfume Giorgio Armani Attitude tu tapi aku pulak yang kenaAku tak pernah cakap pun nak beli ‘plus’ hadiah kat Ariff”Memang nak kena si Irfan ni”Ngomelku sendrian kala sedang berhempas pulas memikirkan hadiah yang patut di berikan kepada Ariff pada esok hariAku tersenyum sendirianAku dah dapat ideaLantasaku menyelongkar kotak di bawah katil bujangkuAku mengeluarkan kertas-kertas yang berwarna-warniHampir sejam aku meluangkan masa aku dengan menghempas pulas mengeluarkan idea aku untuk buat sendiri kad hari lahir buat AriffPada kad tersebut aku tampalkan gambar aku...
・Jordan Melo M5(2015/03/19 14:27)
“abang pegi mana sampai menghilang beberapa hari ni? Hai sayang! dan bantuan Dia tiba dalam bentuk cinta seorang lelaki. dan pada ketika itu hati kamu terus berasa bahagia tanpa ragu-ragu, peperangan Mu’tah, Rabb sekalian alam. Sesuatu yang tidak dijangka sambutannya amatlah menggalakkan dan Mak Esah tidak lagi membenarkan Ain membuat kerja sambilan kerana risaukan keselamatan Ain.Beberapa tahun telah pun berlalu dan Ain kini telah pun memiliki kerjayanya sendiri Seiring dengan peredaran masa Mak Esah semakin bertambah usia dan Ain tidak lagi membenarkan Mak Esah berniaga kerana bimbangkan kesihatannya lagi pula dia sudah pun bekerja dan mampu menyara kehidupan mereka berdua Hari ini Ain bercadang untuk membawa pilihan hatinya berjumpa dengan Mak Esah Tepat jam 830 Umar Nadzim datang dengan membawa sebakul buah-buahan Ain benar- benar bingung apabila Umar terus mendakap Mak Esah sebaik memandang wajah Mak Esah rupa-rupanya Umar Nadzim adalah anak bongsu Mak Esah yang selama ini berada di luar Negara untuk m...
・Air Jordan 9 (IX) Slipper(2015/03/19 14:28)
Balqis takyah risau. Abang tak paksa pun Balqis terima abang Jodoh kitakan Allah yang tetapkan Balqis fikirlah sebaik-baiknya dan bagitahu Maya jawapan Balqis Dia tahu pasal ni Abang dah cerita kat dia semalam Apa pun keputusan Qis abang redha” Dia masih tenang“Insya-Allah nanti Balqis buat istikharah dan beri jawapannya Terima kasih sebab sukakan Balqis” Aku tersenyum bagi meredakan gelodak di jiwa Adakah aku gembira Aku terasa seperti ya tetapi senyumanku entah bagaimana rupanyaBarang-barang sudah dimasukkan ke dalam kereta Aku bersalaman dengan keluarga dan saudara-mara Maya dan Rashid Aku gembira mengenali mereka yang baik dan ramah ini Aku tahu mereka amat mengalu-alukan kedatangan aku lagi di rumah itu Emak dan ayah Maya menyuruh Farhan menghantar kami kembali ke kolej Farhan dan Maya rancak berbual dan aku hanya menyampuk sekali-skala sahaja Farhan sempat menghulurkan duit belanja kepada kami berdua dan berpesan agar menjaga diriPaluan kompang yang bertalu-talu amat memeriahkan suasana Aku memakai p...
・Nike Free Run 3(2015/03/19 15:23)
Cerpen : Tak apa papa Chek-chek, bedak , Dia ada duit,”“Batalkan saja oder saya tadi,”Il cintakan Ena??” Air mata Ilham tidak henti-henti bercucuran Saat itu dia tahu apa makna cinta sebenar TAMAT Sakitlah!” Ena sedikit menjerit Banyak mata meliar ke arah mereka Ena berpaling pada lelaki itu dan meminta maaf padanya ” Urm lain kali kalu nak jatuh jatuh kat sini terus ek” Sambil lelaki itu menepuk-nepuk dadanya lalu dia ketawa terbahak-bahak diikuti rakan-rakannya Ena dan Lia terus berlari keluar dari koperasi Hati Ena sangat panas waktu itu dia sempat berpaling dan menjeling pada lelaki itu Lelaki itu merenung pada Ena Tiba-tiba ada sesuatu menyirap masuk ke dalam jantung hatinya Hatinya berdegup kencang takkala memandang mata lelaki itu mukanya merah merona Tanpa disedari lelaki itu tersenyum padanya* * * * * * * * Ena berlari menuju masuk ke bilik Kelab Robotik Tanpa berfikir panjang Ena masuk tanpa mencabut kasut conversenya Berbelas-belas pasang mata memerhatikannya Ena tersengih seperti kerang bus...
・Nike Free Run 5.0 V4(2015/04/02 13:44)
They found that these prehistoric human ancestors lacked key genes needed to chew hard foods - just like modern humans alive today. says David AttenboroughBy Published: 01:03 GMT,‘The rate at which that grows.Mackenzie has been taking some? It has increased in value and outperformed?9m) for losses sustained by CAF, 1 January 2015 Updated: 07:41 GMT, according to the Money Advice Service.So perhaps the most painless way of making washing more energy efficient is just shaving one minute off to make it six and a half insteadYou can save over 10 per year for every minute you shave off your shower in the morning ? so that’s 40 for a family of four or 80 if you can take off two7 Fix the dripsA dripping hot tap can waste enough water to fill half a bath in just one week according to British Gas and the Consumer Council for Water Left for a year and it can add over 18 a year to a water billAround 30 per cent of a household’s energy bill goes on heating water so it makes sense that using less water and therefore he...
・Соберем для Вас по интернет...(2016/05/12 05:28)
http://w.w.w/ Соберем для Вас по интернет базу данных потенциальных клиентов для Вашего Бизнеса.Все контактные данные.Много! Быстро! Недорого! Узнайте подробнее по Тел/viber/whatsapp +79133913837 Skype:prodawez389 Email: aburov52@gmail.com

DSCF3499_hp.jpg 190×253 28K

2007.03.08 (Thu)22:37

■[ アレンジ ] 紅い花束

ラッピング前の花束です。

ラナンの深紅が美しい〜〜茶紅という感じでもあります。

ブラウン〜レッド系の花束って秋には紅葉にあわせてよく作るのですが、春はすくないかな。。でも明るい色の葉や草花のあるブラウンレッド系もなかなかいいですよね。

春のオーダーのなかでは、ピンク系がダントツ一位です。
桜気分ですかね〜

DSCF3435_hp.jpg 190×253 26K

2007.03.08 (Thu)22:23

■[ 日々乃花 ] トイレのお花

たまに帰る実家の楽しみのひとつに、トイレの花があります。

母が庭で咲いた花をつんで飾るのですが、その時々の四季が感じられていいな、と思います。今日はなんだろな〜と楽しみにトイレに入る。
いつもガサガサうるさい^^;母ですが、唯一いいなと思える一面です。

写真はウチのトイレの花。
・ひぃ(2007/03/10 22:34)
パンジーもこの一輪になれて幸せ シックでちょっとあでやかで なんとなく亡くなられた岸田今日子さんを思い出しました。いいものをありがとう。家族のための優しさがすてきですね。いいお母様でお幸せね。
・店長(2007/03/14 15:50)
+ひぃさん
うふふふ、そんなに自慢できる母ではないのですが、ステキなコメントありがとうございました!
岸田今日子さん・・確かにこんな感じの方ですね・・
「シックでちょとあでやか」そんな花のような人間になりたいものですね〜

DSCF3467_hp.jpg 190×253 27K

2007.03.08 (Thu)21:42

■[ アレンジ ] 久々でゴメンナサイ。

どえらい長いこと更新しませんで、申し訳ありませんでした。。。
覗いてくださっていた方々、ホント、スイマセン。

ちょっと忙しくなると更新しないという根性ナシで・・
改心し・ま・す。

ほんと、ほんと。


ラケナリアの水色と桃がまだ色ずく前みたいな桃色、かわいいデショ。

2006| 010203040506070809101112

2007| 010203040506070809101112

2008| 010203040506070809101112

2009| 010203040506070809101112

2010| 0102030405060708101112

2011| 040506070809101112

2012| 010203040506070809101112

2013| 0102030405060708091112

2014| 0104050610

2015| 0304050607080911

2016| 010405

2017| 060809