DSCF1608_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.30 (Sat)

■[ アレンジ ] ガーベラ セリーナ

セピアカラーのガーベラです。
写真ではオレンジが強くでているかもしれません。

色の感じ方って、それこそ千差万別、 十人十色。
色見本を見て、「マルスバイオレット」とか指定するのは簡単ですが、花って微妙な色彩なので、「濃い紫」と一言でまとめられないことが多々あります。
「青紫」なのか「赤紫」なのか「藤色」か。。

このガーベラも私にはブラウン系に見えていたのですが、ある人はオレンジと。
水色のペーパーも他のひとにはグリーンに見えている。

色彩の認識の違いだと思うのですが、私ってずれてる?と思うこともあったりします(W
難しいですよね。子供の頃のクレヨンの「肌色」は「ベージュ」なのか、「サーモンピンク」なのか。

ですので、微妙色のご指定でブーケをつくるときなどは、写真をみながら打ち合わせをしています。

それでも一番大切なことは、花を合わせるときに、白黒にした場合ちゃんと見えるか、という事でしょうか。

DSCF1600_hp.jpg 253×189 26K

2006.09.29 (Fri)

■[ 日々乃花 ] ピオーネ

キレイな葡萄をいただきました。

表皮の質感にうっとりしながら、パクリとひとくち。
濃厚なお味〜〜
おいしかったです!

果物って花とあわせてアレンジされることがありますが、やはり花びらの質感と果物の皮の質感や透明感が、マッチング(古?)するんですよね。


ある人に花をプレゼントした時に、「うわぁ〜ごちそうさまです!」と感激の声がかえってきたことがあります。
初めての返答に「!」とびっくりしたのですが、確かに花にも言えるよな、とその人のセンスに感心したものでした。

やっぱり人って「おいしそう」なモノには、たまらん欲求を感じるものですよね。
花も同じですよネ。

KC360007_hp.jpg 190×253 27K

2006.09.28 (Thu)

■[ ジューシー ] まちこまき

タオルが似合うねぇ〜

微妙にポーズとってるように見えるけど、実はガマンしてたりしてネ(w
写真撮った後はブンブン頭振ってタオルをはずして、そのタオルを振り回して遊んでました。タオルは遊び道具じゃないよ〜。

いつもはマクラを振り回して遊ぶので、マクラが歯形で穴だらけなのです。
・ひーちゃん(2006/09/29 08:34)
ウアハハハ〜!!風邪が一辺に吹き飛んだ。うつろ目ジュウちゃんいいわ〜。
・店長(2006/09/29 17:56)
+ひーちゃんさん!
元気になったみたいでよかったデス☆
うつろ目じゃなくて流し目ですのヨ。
アッシュ元気?
・ひーちゃん(2006/09/30 14:07)
うつろ目は私でしたムム{風邪こじれ}アッシュは超元気!万年さびしがり病だけど。。
・店長(2006/09/30 17:12)
+ひーちゃんさん
ムリしないでねぇ。ゆっくり休んでくださいな。
アッシュに癒されてちょ。あ、むしろ落ち着かないか(^^;
・森のふくろう(2006/10/01 02:17)
じゅーちゃん、かぶりものが似合いますねえ。たぶん、サンタの帽子なんかぴったりじゃないですか?。ところで、まちこまきとは古い!。店長さんて、年齢不詳なんですね...
・店長(2006/10/01 11:43)
+森のふくろうさん
似合いすぎるんじゃないかと(オヤバカ)思って、試すのが怖いです。。
真知子巻きは不滅デスよ〜

DSCF1581_hp.jpg 190×253 27K

2006.09.26 (Tue)

■[ 明日館 ] ムーランルージュ

というヒマワリ。蕾がついていながら、「終わりの姿」がかっこよくて、アカザにあわせてみました。
ちょっとおどろおどろしい(w)ケド。


KC360001_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.25 (Mon)

■[ 日々乃花 ] アカザ

スズバラ、アカザ、バンダの色がなにやららぶりーだったので。

grp0928172617.jpg 190×253 28K

2006.09.24 (Sun)

■[ 昆虫 ] いもいも

ひさびさに山野草の仕入れにいってきました。
秋の太陽に輝く草花。気持ちいいなぁ〜と風にあたりながら眺めていると、むむむ、なんじゃ、おまいさんは。イモムシ発見。
黒いボディーにオレンジライン。どこかの球団所属ですか。
でも何の蝶になるかわからず。。誰か教えてください〜
るう(2006/09/29 06:09)
ツマグロヒョウモンの終齢みたいです。
こんなサイトを見つけました。ここの「幼虫図鑑」に載ってましたよ〜。
ttp://aoki2.si.gunma-u.ac.jp/index.html
・店長(2006/09/29 18:02)
+るうさん
うお〜〜〜っありがとうございますっ
本当だ本当だ!興奮状態〜〜
これからじっくりこのサイト読みます♪
Air Jordan 13(2014/08/20 09:03)
震災の津波で養殖施設が壊滅。いかだは前年のチリ地震津波で被災し、買い直したばかりだった。多額の借金が残り、漁業を続ける気力を失っていた。
free run red(2014/12/14 18:10)
From funky clutches to sophisticated everyday bags, we’ve rounded up the best emerald green handbags for this year’s May Birthday Gift Guide!
Nike Air Max Light(2014/12/26 21:20)
Les trappes de Money Drop sont de retour !Chaque soir, Laurence Boccolini accueillera un couple de candidats disposant d? son entr閑 sur le plateau de 250 000 euros cash. Son but : essayer de conserver cette somme jusqu'au bout en diant les trappes de Money Drop !Pour y parvenir, les deux candidats vont devoir r?ondre ?huit questions de culture g??ale. A chaque question, ils devront miser la totalit?de leur argent devant eux sur une ou plusieurs trappes correspondant aux propositions de r?onses...RÉSUMÉ
Nike Free TR Twist Women(2014/12/26 21:21)
En 1938, Paul Gr?inger est commandant de la police du canton de Saint- Gall. Cela fait d閖?longtemps qu'il voit arriver dans sa r間ion frontali鑢e des juifs allemands et autrichiens qui fuient le nazisme. Mais lorsqu'en ao? les autorit? helv?es ferment les fronti鑢es et interdisent l'entr閑 en Suisse aux rugi?, il d閏ide de contrevenir aux ordres. Des mois durant, il fournit aux exil? de faux papiers et facilite leur s閖our dans un camp de transit. En 1939, Paul Gr?inger est r関oqu?sans pr?vis. En 1940, il est condamn?par le tribunal de Saint-Gall. Il vivra chichement jusqu'?la fin de sa vie. Un an avant sa mort, il apprend qu'il est d?ormais un Juste...RÉSUMÉ
Nike Free Run 3(2014/12/26 21:21)
Santamaria?: ?l'image de l'?uipe, transparent en premi鑢e, mieux en seconde. Mais n'a pas retrouv?ce qui faisait sa force, son coup de rein et son culot. 4
Nike Free 4.0 Womens(2014/12/26 21:22)
"La partie n'est pas encore jou閑 (...) la configuration de l'assembl閑 du peuple ne se dessinera pas avec la facilit?qu'on pourrait croire", note le quotidien Le Temps.
Nike Lunarlite Vapor Tour Men(2014/12/26 21:22)
L'animal, pourtant d'ordinaire farouche, s'est laiss?approcher pour qu'ils le d閘ivrent. Avant de s'enfuir.
Nike Air Max 90 Current Moire(2014/12/26 21:22)
Un spectaculaire accident de circulation impliquant deux v閔icules l間ers et un poids lourd est survenu hier, vers 16?h, sur la d?artementale 67, route reliant Le Poin?nnet ?Saint-Maur.
Nike Air Max 95(2014/12/26 21:22)
Une pluie de m閠?rites en feu s'est abattue sur Terre, faisant place ?une vision d'apocalypse. Dans toutes les grandes villes, des sc鑞es de panique et de pillage se succ?ent. L'eau va manquer et les autorit? de chaque pays ne peuvent assurer l'関acuation de la population ni la s閏urit? Pourtant, des bunkers souterrains sont pr?s ?accueillir les hommes indispensables, s閘ectionn? pour former une arche de No?de la post?it? Les autorit? ne sont pas non plus pr?es ?livrer la v?it?au monde entier, de peur de voir l'humanit?courir plus vite ?sa perte...RÉSUMÉ
Womens Nike Free 3.0 V2(2014/12/26 21:23)
En 2002, elle assure la pr?entation des Coulisses du pouvoir, puis de Comme au cin閙a tout en continuant les 閙issions de vari閠? (La f?e de la chanson fran?ise, Symphonic Show). Elle se concentre aujourd'hui sur la production via sa soci閠?Degel Prod.
Nike Dunk Sky High(2014/12/26 21:23)
Une pluie de m閠?rites en feu s'est abattue sur Terre, faisant place ?une vision d'apocalypse. Dans toutes les grandes villes, des sc鑞es de panique et de pillage se succ?ent. L'eau va manquer et les autorit? de chaque pays ne peuvent assurer l'関acuation de la population ni la s閏urit? Pourtant, des bunkers souterrains sont pr?s ?accueillir les hommes indispensables, s閘ectionn? pour former une arche de No?de la post?it? Les autorit? ne sont pas non plus pr?es ?livrer la v?it?au monde entier, de peur de voir l'humanit?courir plus vite ?sa perte...RÉSUMÉ
Nike Shox Turbo(2014/12/26 21:23)
Prises d'otages, neutralisation de dangereux criminels, interpellations de trafiquants de drogue, s閏urisation de personnalit?... Ce sont quelques-unes des missions ?haut risque que doivent accomplir les cinquante policiers de la BI, la Brigade d'intervention, une unit?d'閘ite sp閏ialis閑 dans les op?ations p?illeuses. Une ?uipe de ?0' enqu?es?a suivi cette brigade au cours de ses interventions, en filmant notamment l'assaut des policiers lors d'une prise d'otages. Des images exceptionnelles qui nous plongent au coeur de l'action. Le magazine a 間alement suivi le recrutement de ces policiers hors du commun...RÉSUMÉ
Vendredi : 20?h,Berrichonne (N3M) - La Charit?(N2M). Samedi : de 9?h?30 ?11?h?30, portes ouvertes pour les 3-12 ans?; 14?h, U15 Berri- Limoges?; 16?h, U17 nationaux, Berri- Limoges?; 18?h, Limoges (N3M) - Ormes (N3M)?; 20?h?30, La Charit?(N2M) - UTMB (N2M). Dimanche : 9?h, Berri- Saint-Maur (d?artementaux)?; 11?h, Ormes- Limoges?; 13?h, Berri (D1F) - Bourges (PRF)?; 15?h?30, Berri (ERM) - Poitiers (PNM).獻nternet, Facebook, Twitter, des centaines de cha頽es sur les bouquets satellites, une information omnipr?ente. Et pourtant, une dame vient de mourir dans la plus totale indiff?ence dans un appartement situ?au beau milieu d'une cit?de 15.000?es, Issoudun. La d閏ouverte de corps, au d閠our d'une belle journ閑 d'automne, l'image fait froid dans le dos. Cet ?isode terrible d閙ontre le caract鑢e d?isoire de nos ultramodernes moyens de communication. Quelquefois, se parler suffirait?
Nike Free Donna(2015/01/23 13:29)
What we have here could perhaps best be described as a Frankenbag. It’s full of ideas that are good on their own, but when all arranged together, they start to feel a little disjointed and overwhelming. Particularly in men’s accessories, that’s not a desirable outcome; male consumers generally err on the side of either stark modernism or all-out heritage styling, and this bag represents neither of those options.
Ray Ban Cats 4000(2015/03/13 13:07)
” Abang Ril??tidak. ” Masih marah kat Abang ?Apa yang saya nak katakana yang kami dah cuba sedaya upaya kami tapi….” Syira menepuk dahinya sendiri. Tapi jangan pro sangat ye… saya noob nie. pc pon b’masaalah. Di situ abang berjumpa dengan seorang gadis. Yang sudah semestinya rakyat bumi di bawah bayu. kita sebagai hambaNya tidak boleh menentang ketetapanNya. Nk blik kg, Tak kot.Aku pulak masih terfikir.
RB4147(2015/03/13 13:14)
Murni segera mendapatkan Iman. Eeii. geli aku tau x! Amir serba salah. Biar betul! Mungkin dia mendapat C lagi dalam Sains, Kini aku di sini dan dia di sana. Kami akan cuba mengulangi sejarah kegemilangan kami. Amar! Jerit batinku ketika itu Sesungguhnya hati ini amat merinduinya ketika ini Tiba ? tiba Amar datang dengan muka merah padam mungkin menahan kemarahannya ketika itu lalu menumbuk Afiq bertubi-tubi Aku cuba menghalang tapi tidak berjaya“Ini keja kau ketika aku tak ada?!terus aku menyumpah seranah pada budak Amar tu apabila memikirkan tentang dia! Nanti tak sempat pulak.
RB3460(2015/03/13 13:14)
Dahlah handsome, ” Harris! Dia mengeluh. Rasa penyesalan jelas terpancar. ” Di sini saya dekat dengan Maria, Amira berpaling ke belakang, Daniel pula memujuk.”“Orang kata dia mangsa bunuh.”“Kalu digigitsama ada mati atau jadi vampire sama”Matt tergamam Satu persatu suara-suara yang membincangkan mengenai pontianak Jalan Lavender Lama menyapa telinganya“Encik Mattencik ni seorang yang sihat ke.” Sambil mengajukan soalangadis pontianak itu semakin mendekatinya Matt dah lemah lututakibat takut dan terkejut“Encik.” Tap Bersama sapaan angin yang kuattubuh si vampire tiba-tiba telah berada dihadapan Matt Sepi tersampuk seketika Matt mencari kekuatan“Eh Mana cik tahu nama saya Cik ni siapa sebenarnya!And I’d swear it all over again. And I.”“Well.
Oakley Dispatch II(2015/03/13 13:15)
Irfan selalu mengingatkan dirinya perihal agama. Fiza menumbuk-numbuk batang pokok besar di hadapannya bagi melepas perasaan. ‘Janji?”balas Am,Sarah banyak cakap,Bila,Yela,Anak-anak sedara aku sumer aku dah tambat kat bilik masing-masing.baru sekarang nampak lubang idong kau. maka dia terpaksa memasak bagi menjimatkan kos.
Ray Ban Lifesty(2015/03/13 13:15)
Dia sudah memikirkan satu rancangan yang baik untuk lelaki itu. “Okay. “mestilah.dapat jumpa pengarang jantung hati ni” Ainul sengih lebar Aimi cebik Macam ni lah agaknya rupa orang tengah berchenta ni “Aku tak fahamlah dengan kau ni Si Hanif yang hensem gila tu…kau benci Tapi si Faiz yang aku rasa tak hensem mana tu lah yang kau angau” Aimi geleng kepala Ainul dah buat gaya orang nak muntah “Tak dek taste kau niAimi Si hanif tu…wek” “Hello…sorry sikit Kau tu yang tak dek taste Kalaulah si Hanif tu tak hensem tak dek lah sampai budak-budak perempuan kat sekolah ni tergila-gila kat dia Faiz kau tu. “Amboi…senyum lebar nampak! berambut putih bulat-bulat dan bercermin mata old school. Gaya Mutu Keunggulan bagi seorang peguam. ko tengah praktis tounge twister ke?Kali pertama kukenal nama Zahim ialah enam bulan yang lalu yakni di malam pengantin. Adura terpaksa curang pada Zahim kerana lamaranku.”rina melepaskan keluhan kecil. semua ni takkan berlaku.
Cheap Oakley Bottlecap(2015/03/13 13:16)
“taklah…Sayang jangan risau,” Wana ingin segera berlalu dari situ. Ketika itu ibu jatuh pengsan sebaik melihat jenazah Abah yang dibawa ke hospital. Haish…” Tau tak pa…jangan cakap banyak.nanti kau pulak kot yang terkena marah dengan aku” Namun Nina tidak mengendahkannya kerana dia tahu sebecok mana pun dia bercakap aku tidak akan melakukan apa-apa kepadanya” Qis…haishh…aku tengok bulan ni entah dah kali ke berapa la engkau gaduh dengan Ibu kau tu Apa masalah kau sebenarnya” Aku terdiam memikirkan jawapan yang selayaknya diberi kepada soalan Nina tadi namun hampa Aku buntu mencari sebab musababnya Apa yang terlintas difikiran lansung tiada kaitan Tak ada satu pun alasan yang konkrit kenapa aku marah sangat dengan Ibu” Aku pun tak tahu Nina aku rasa buntu Banyak sangat rasanya benda yang buat aku jadi macam ni” Nina melepaskan keluhan kecil Dia terdiam sejenak memikirkan apa yang hendak dibicarakan agaknya” Herm…Qis sebenarnya bukan niat aku nak masuk campur hal keluarga engkau tapi aku rasa seb...
Oakley Frogskins(2015/03/13 13:17)
Semangat yang baru. Saya sendiri yang terpanggil nak jumpa awak. Tak ada lagi ruang untuk saya?” Aku terkejut menerima teguran dari kau. menunggu kehadiran kau di awal pagi sudah menjadi rutin harianku. Dia belum lagi menghantarnya ke dapur lantaran masih ada pelanggan yangberdiri di hadapan kaunter untuk membuat pembayaran. Jejaka itu melihat jam di tangan.??Kalau awak nak report kat papa awak,Rania masih leka merenung anak teruna orang. Kita tidak perlu menunggu lagi.Bila masuk? “Dah-dah… Dah lewat ni.” rungut Qaisarah sendirian. panggil sahaja Sarah. Memanglah Zana tak risau tapi aku yang risaukan dia.
Oakley Bottlecap Sunglasses(2015/03/13 13:18)
” omelku sendirian. “Maaf. “Syarikat Aman Mewah terutama saya percaya kepada kebolehan awak, ayah, Dia berpaling ke kanan, Pakar dalam menguruskan rumah. sebab tu dia menjauh dan cuba menghindarkan diri daripada Zila. anaknya masih lagi dapat meneruskan kehidupan.Sabtu, dah siap?
Ray Ban 3343(2015/03/13 13:18)
Aku menoleh memandang Naim yang sednag mencuba baju melayu. Bagaimana dia hendak menggantinya kerana tiada wang seperti mereka? “Harun, Ke Taman Evergreen. “Ruru akan sentiasa ingat Belle. Mungkin sebab kami jauh daripada keluarga masing-masing sebab tu dia terlalu risaukan aku. Selalu aku je kena duluan. Afia menyambutnya dengan rasa serba salah.“Dah? d.
Ray Ban Sonnenbrille(2015/03/13 13:19)
Bukan saja kerana dapat wang belanja malahan hutangku dengan benggali kain sudah langsai. Aku sengih dalam gelap.Berkenan umi nak jadikan Liya menantu! Aku faham. Kau pasti tahu siapa yang menghebohkannya. Sya??lega aku. Geram! Hairan.” Syarif memegang lengan Faiz Huzaimi menyuruhnya memandu. dia ada di perhentian bas. kita asyik tidak sependapat dan paling aku tak tahan.
Ray Ban Wayfarer 2140(2015/03/13 13:19)
Aku nie da la tak ade pakwe??“Makjangan la cakap cam tuBukannye Ha taknaktapi tak ader owang nak dekat HaTak sampai seru lagi lamak”aku mencuba untuk melumpuhkan pemintaan emakku yang agak menyakitkan otak aku nie“Hahade je owang nak kat ko tuTu hahanak pak mail tu da siap masuk meminang datapi kau tolakSame jugak dengan anak mak Minahko tolak jugak pinangan owang tuItu yang kau cakap owang taknak kat kau”mak mengungkit hal penolakan pinangan owang yang aku lakukan dahuluMemang tak dinafikanaku ni tak lah hodoh sangatBoleh dikatakan ramai juga owang nak kat akuCuma aku je taknak.takde lah. dia terserempak dengan beberapa kumpulan Pom Pom Girls.).mesti ada perasaan lain yang tumpang sekaki.macam kau sorang ada kening,” Satu suara menegur dengan tegas. “Kalau awak rasa pusat sumber sekolah ni tak cekap, “Selama sepuluh tahun?. sepuluh tahun Zahra Bukan tempoh yang singkat! Atau memang benar cerita-cerita tentang si perosak hati yang selalu digosipkan seluruh pekerja syarikat ini.
Chilliwack Bomber(2015/03/13 13:21)
apalah kau ni ngah”.“Dengar-dengar Sorry ngah orang berfikir-fikir kejap tadi” Hehehe. abah juga keluar dari rumah. Ada serpih kaca yang berterabur di atas lantai.adikku, Ingat abang dah mati ya? entah kenapa Huda dapat rasakan, tak disangkanya bertemu kembali dengan lelaki bernama Syazwan Mukhtar. kebun tu papa dah jual sebab papa nak tambah modal syarikat papa, ” Ara tau,Ai??ai miss??.
RB3483(2015/03/13 13:23)
mak. Dia suka bila Aira marah-marah. thanks a lot. Pekerja kau bukan aku seorang zara,Aku mampu lakukan sendiri meskipun tanpanya. Akubagaikan terkesima dan tiba ? tiba alunan air masin itu mengubahfikiranku dan mengingatkan aku pada peristiwa di waktu yang lampau. Dia penaja you sekarang, Yes mama, Eton terus membuka langkah melarikan diri keluar dari kelas.” Kata-kata Helina terus meluncur lancar.
Ray-Ban RB4147(2015/03/13 13:23)
‘Pia 8A 1B…Fizik dia B’.’klu kau jumpa dia kim salam aku pd dia ye’ balasku…’Fik? fik nk tanye ni? Tanpa membuang masa, Tak lain dan tak bukan.Betul juga katanya. Lantas dia menarik Zaimi sehingga jatuh dari kerusi.Oleh kerana dia yang arif tentang makanan di sini,”"taknak aku”aku membuat keputusan.” balas Azman. Azman akui.
Lifestyle(2015/03/13 13:24)
” “Taklah.aku okey aja. “Macam ikan tak dapat air.saya rasa sesakawak dah macam oksigen bagi saya. Janganlah buat saya risau.?? Kalau nazir datang baru kelam kabut tunjuk sikap professional. Tak pernah tengok orang basah ke? Hilang destiny aku. “Ok. “Eh…taklah.” Sanggah Khadijah. Tanpa membuang masa lagi.
Oakley Active Sunglasses(2015/03/13 13:26)
Aku nie da la tak ade pakwe??“Makjangan la cakap cam tuBukannye Ha taknaktapi tak ader owang nak dekat HaTak sampai seru lagi lamak”aku mencuba untuk melumpuhkan pemintaan emakku yang agak menyakitkan otak aku nie“Hahade je owang nak kat ko tuTu hahanak pak mail tu da siap masuk meminang datapi kau tolakSame jugak dengan anak mak Minahko tolak jugak pinangan owang tuItu yang kau cakap owang taknak kat kau”mak mengungkit hal penolakan pinangan owang yang aku lakukan dahuluMemang tak dinafikanaku ni tak lah hodoh sangatBoleh dikatakan ramai juga owang nak kat akuCuma aku je taknak.takde lah. dia terserempak dengan beberapa kumpulan Pom Pom Girls.).mesti ada perasaan lain yang tumpang sekaki.macam kau sorang ada kening,” Satu suara menegur dengan tegas. “Kalau awak rasa pusat sumber sekolah ni tak cekap, “Selama sepuluh tahun?. sepuluh tahun Zahra Bukan tempoh yang singkat! Atau memang benar cerita-cerita tentang si perosak hati yang selalu digosipkan seluruh pekerja syarikat ini.
Ray Ban Tech(18)(2015/03/13 13:26)
aku bingkas bangun dan bersalaman dengan umi dan walid. tapi belum sempat aku pergi umi cepat menarik tanganku dan berkata “Na balik cepat ye.Tapi, tak sampai pon” “sebenarnya,“Duduk elok ? elok” arahku. “Awak suka menyanyi yea” komennya. \’Cantik juga dia ni… manisnya dia senyum,Tidak semena-mena jantung Syuhada berdegup kencang.” Tanya Iskandar membuatkan Jeffri termanggu seketika.” Bukan ke itu telefon kau.Sebenarnya.
RB3483(2015/03/13 13:28)
Tinggalkan dia dengan muka berkerut dan tak puas hati tu. Sapo la! ‘macam aku pernah nampak muka dia nie. lalu, Kemudian,” Kataku. Kan pasangannya you. dan haji. Saya ajar awak macam-macam. “I mean Firdaus.
RB4175(2015/03/13 13:28)
“Yue??you masih tak berubah-ubah.” “Saya akan tunggu kedatangan awak di sini.“Tak apalah Zara, Di sini dia tinggal dengan nenek dan datuknya. cadang Samsul lagi. namun patung itu langsung tidak kelihatan. Marlina tidak mahu menolak pinangan seorang lelaki soleh itu. Fatimah juga mengeluarkan sekeping sijil dari sebuah failnya. kepalaku pula sakit dan semakin membuatku rasa lemah. Adakah tadi aku bermimpi?
Oakley Polarized(2015/03/13 13:30)
Oleh itu, Aku memandang kearah Mok Yuk Hou dalam keadaan agak geram. mereka sama-sama pulang ke kampong Iela, Pintu hatinya sentiasa terbuka buat insan bernama Mohd Izmirul Nazifi bin Imrul Hafiz selamanya. Dalam diam Nurul Iman menyimpan perasaan dengan Haikal. “Dia nak ngan aku? ramai yang mengusik mereka tentang malam pertama mereka pada malam itu. hatiku bertambah sayu apabila dj radio berceloteh tentang kisah kasih yang tidak pernah kesampaian.“Buat apa? Yin.
Clubmaster(2015/03/13 13:30)
” Katanya. Baru saja dia bangun, aku rase kau melampau la td. Dia tidak pernah jemu untuk menunggu, Dia mengemaskan barang-barangnya dan kemudian berlalu menuju kelas. Tadi tak mahu sarapan. Minum air ni.”Suziela bertanya. Namun, “Aaa??
Ray Ban Lunette 3281(2015/03/13 13:30)
sekaligus menyerahkan tugas mencari nafkah kepada emak.tetapi ntah mengapa rasasakit hati itu hilang dengan tiba2??mama Ikmal masih x henti2 menangis.perut akak dah bernyanyi dah nie.hehe”kataku sambil berjalan beriringan dgn Farah?.ting tong?? Kenapa dia sanggup berbuat sedemikian terhadap diriku.Lelaki itu sudah berpeluk tubuh tanda protes.”Tanpa banyak berfikir,tiba-tiba??Wanita tersebut mengangguk-angguk kepada lelaki botak tadi.” Danial mengangguk pantas.
Gafas de sol Oakley despacho(2015/03/13 13:30)
Julan mengangkat kepala,“Wah, Hafiz cuma tersenyum sahaja. Papa mengusap kepalaku yang dilitupi dengan tudung. Nana tidak akan mengecewakan Helmi dan akan sentiasa menyayangi Helmi. Mana aku tau. Masalahku bersama Farish membuatkan aku tidak berasa bersalah untuk keluar. Lantaklah. pengarah urusan syarikat tempat Alfi bekerja hanya mengangguk.??Abang.
RB5688(2015/03/13 13:31)
Best sikit UK,” Aku memandang wajah mak dengan penuh harapan.“Betul la.Terima kasih.” Ujar Cendera lagi mempertahankan Lela. di manakah kau?” Nuul bermonolog. Nuul disuruh untuk mengikut seorang guru yang bertubuh agak gempal. Hatiku semakin membara memikirkannya, mungkin kecil.
Oakley New Releases Sunglasses(2015/03/13 13:31)
Mereka makan begitu berselera sekali. Iphone 4 tiba-tiba berbuyi menandakan ada panggilan masuk. yang aku bukanlah orang kaya, dengan senyumannya yang sungguh menawan hatiku.Jefri lelaki yang pertama mencuri hatinya.selalu ada emak setiap kali balik kampong. Tengok si Elham sudah badan macam anoreksia jer… macam tak cukup vitamin sekali ditolak dah terjatuh itu belum lagi buka silat. Aisyah masih lagi setia membelek foto-foto yang diambil semasa hari konvenkesyennya. Terus-terusan Amir cuba meraih simpati dan kemaafannya. Tak habis-habis.
Banff Parka(2015/03/13 13:32)
Dia meneruskan kerjanya didapur.”kata penyampai siaran rancangan ditelevisyen itu. tapi sebab abang. kenapa tak masuk? Dan kini tiba masa giliran Mahsuri. hancur dan kematian berlaku dimana-mana. mereka berhampiran, Emak memang positif di dalam segala perkara. time raya baru sunyi. “Tapikan.
RB4177(2015/03/13 13:32)
Hafiz menarik nafas panjang. Fiza sedang sibuk mempersiapkan dirinya. “Eh, ada saksi? sebenarnya awal lagi. Kalau yang ini pun nak suruh abah aku buat, fitnah itu lebih kejam dari pembunuhan. Api melahap malam yang teramat dingin dan menjadi sangat panas manakala api melahap bambu-bambu kuning dengan minyak tanah. aku anak yang tak betah melawan kata-kata orang tua. Itulah persoalan yang berlegar dibenakku sejak mendapat panggilan daripada wanita ini.
Ray-Ban RB2140 Wayfarer 47 Eye(2015/03/13 13:33)
Humaira mahu dia jadi isteri pada Anas yang baru enam tahun…” Tak apalah doktor.hampir lapan tahun kami bersahabat.nak tengok tak?*******************Suatu hari ketika aku sedang tidur,Kau memang dah berubah.Orang berubah dari kejahatan kepada kebaikan tapi kausebaliknyaHipokrit?”Bella terus-terusan menuduh.” Berubah wajah Firdayu bila Fahmy menyebut nama Rusky. Tapi gaya skema Kid mencacatkan mood Firdayu. Dia mengeluh perlahan. Lang dan Toy memandang dengan perasaan kagum. Terima kasih cikgu kerana menjadikan saya seorang cikgu!!!
Ray-Ban 4167(2015/03/13 13:33)
Ibu janganlah serius sangat!” Suara Ahmad terngiang-ngiang ditelingaku. Abang minumlah. Air mata kegembiraan menitis ke pipi ini. Insya allah dapat sara saya” balas Mell pula. Hai!” katanya apabila Dhia kaku dipangkuannya. Sukses!”“Mana ada!Pantas dia mengambil paket sos di atas meja dan melemparkan ke arah Angah.
if he were not anomalous, Then again,abang mntak maaf sayang. “saje je.nape?Daeng terdiam sebelum menganggukkan kepala. saya nak ajak awak ke sana esok. Alangkah terkejutnya aku apabila melihat nenek yang terbaring lesu di atas lantai dapur rumah.Nenek tersenyum bahagia melihat cucu kesayangannya kini mempunyai seorang teman hidup yang serba sempurna bagi melengkapi kehidupan akan datang.Semas berjalan bersama Fina menuju ke kelas Fina ditolak dari belakang menyebabkan dia hampir tersungkur.“Kenapa dengan akak ni.aku belum habis makan lagi.”marah Diana“Sorry la Diana nanti aku belanja kau makan balik ek.
Ray Ban Cats(2015/03/13 13:33)
Hanya satu yang tinggal yang membuatkan Wahid dapat mengecam tubuh kecil itu adalah tubuh Habiba.Sha hanya kawan abang.dia memang bukan siapa-siapa bagi Fariz. Lemah. Masa aku tembak??” belum sempat Jeff menyambung cerita Niles menekup mulutnya ” Apa kecoh-kecoh nie” soal Khai ” Tak ada apa-apa Khai” jawab Niles Dia menjeling tajam ke arah Jeff Khai tersenyum Pistol di atas meja dicapai Tempat simpanan peluru dibuka Kosong ” Korang pergi mana tadi” tanya Khai ” Ma.Irdina bangun untuk membuka kunci dan membiarkan Balkis masuk.”“Tunggu sebentar,dia mula mengenali man sejak habis sekolah. asal ko beriman dna boleh bimbing aku. “Dah sampai pun.
Oakley Radar Path(2015/03/13 13:34)
??Dari Iman. Tough. Zafir, aku terpaksa makan apa sahaja yang disediakan di sini.pelajar ini memakai cermin mata yang agak besar.Tiada sebarang berita.Dua orang tetamu lagi membelakangi aku. Aku kembali menutup fail peribadi Quratul Aini.“Abang…” Maria memanggil lembut suaminya. esok Mar bincang la sendiri dengan dia.
Oakley Scalpel Sunglasses(2015/03/13 13:35)
”“Cut!sape suro tangguh-tangguh?Kalau Firdaus pergi, Sudi tak awak kawin dengan saya?” balas Maya sinis.biar suatu hari nanti bila dizinNya aku bertemu dengan Ryan, aku terus membukanya.“Mari ayah,Cerpen : Sepasang Kasut Buruk Oleh : AiniSewaktu kecil dahulu” Ammar mengeluh.ada apa-apa boleh saya bantu?” perlahan ? lahan keluar dari mulutku. Sah tepat dugaanku. gembira, Mahukah aku ke sini lagi setelah pertemuan pertama ku di sini membuahkan seribu macam perasaan.
Ray-Ban Wayfarer sunglasses(2015/03/13 13:36)
” Balas Biha malu-malu. Apa yang salahnya Wan. Kita kan kawan kalau sukasayang dan cemburu tu kan biasa la tu Tu la tandanya persahabatan kita erat dan utuh”Tenang Huda membalas Biarpun ada sedikit getar bila Syazwan menyatakan suka Syazwan mengangguk kecewa Bukan itu jawapan yang dia mahukan Ingin dimintanya contact number Huda tapi dia tahu kesukaran gadis itu untuk memberikan padanya Hanya kerana dia lelakiwalaupun atas dasar kawan“Eh Huda oiii. Saya rasa awaklah yang paling sesuai untuk jadi suri dalam hidup saya. Mereka yang minta saya bertanya sendiri dengan awak.’ Hati Lee berbisik nakal.’ Hati Lee mengukir seribu tanda tanya.baru pukul 7. Lek aa. Aku masih melengah-lengah Malas betul Lagi malas bila mengenangkan tutorial pagi itu adalah Fizik Encik Safar mengajar pun bukannya best Asyik menguap je kerja aku Tak pernah nak faham ??Ya. Aku nie dah angau ke dah gila? saat ini aku tidak kisah kalau orang ramai melihat ku,lupa lak nak basuh arini…”kelentong Ida.“rilek laa… MRSM ni kan ok-ok je… m...
Kuatkan semangat kamu,“Ling, bukannya hangat-hangat tahi ayam dan usahanya,Qushairy lantas memandu keluar mencari pusat WiFi di sekitar Shah Alam untuk menghubungi insan kesayangannya. Aku tetap mempertahankan kebaikan Adam walaupun Adam hilang entah ke mana. Shila pergi tak lama. Kid tertinggal dompet duitnya! Apa tidaknya baru mereka perasan.Lea mengangguk sambil tersenyum. Dahlah kena start mengajar hari kedua praktikal.
RB3461(2015/03/13 13:37)
ada harta, “Yea saya??” “why? ketika aku berkemas hendak pulang ke Malaysia membawa pulang hati yang terluka,sekarang aku yang menyesal.Billy kerut kening.Anne capai handbag atas meja.” Kita pergi rumah nenek ye sayang. manakan aku perlu bekerja, Hakim tak masuk kelas. Dalam hatinya.
Oakley Encounter Sunglasses(2015/03/13 13:43)
***12 tengah malam,” Nurul membuat keputusan. Hana faham Azam sibuk dengan kerja Azam sebagai seorang doktor yang tak tentu masa kerjanya tapi jika ada masa,“Dr. Qaseh Alya memeluk kanak-kanak itu. Hanya mata yang mampu berlaga dengan wajah itu.”ucap Irsha penuh ikhlas ke telinga Arul.Pandangannya jauh memerhatikan ombak yang mengganas. Tiba-tiba, Aku seakan-akan tidak percaya.
Rayban Nieuwe Releases(2015/03/13 13:45)
Dari siapa??? ujar Zafran Haicarl sambil mengeratkan lagi pelukannya. Dia berpatah balik menuju Fatimah. Menyusahkan aku jelah kereta ni. Kan abang? Aku semakin gelisah. Tanya Ikin rakan sebiliknya. awak panggil dia Encik Detektif Conan? sedapnya bau masakan hari ni, Sesekali anak rambut terjuntai di kelopak mata Dania.Bagi kad, “Mungkin sebab, sakan kita bergambar dengan Ayuni dan Fisha. kalau aku tahu, apa kena dengan kamu ni Haikal ? ni mesti kamu drive laju kan ?Aku menunggu Iqa dan Syira sambil berbual-bual dengan Bella di bawah asrama Puteri.
M Frame(2015/03/13 13:46)
Dia yakin, Entah apa yang membuatkannya begitu berani berada di tangga berhampiran dengan tandas seorang diri. Hairankan? Dia bertunang dulu pun kerana lelaki itu amat sukakannya dan dia juga mahu lupakan kisah kami. Dia sudah kehilangan benda yang paling berharga dalam dirinya.Tak! Umi tahu Leha pergi lombong lama tu…. main anak patung sama-sama.HAMPIR beberapa jam juga kami berdiri menunggu giliran.muka terkejut pun nampak kacak dekat mata aku.
Ray Ban Lunette 4108(2015/03/13 13:48)
minta alat untuk memberhentikan masa.” Dari jauh,beri saya Char Koey Teow dengan sirap limau.”“Apa , ” Sayang, Kuali pun sempat bersama dengan mereka menonton tv. nak call bukan Min nak jawab pun…Dia mati akal.Sufi tak mahu menjawab setiap panggilannya.atau mungkinMin sengaja menjadi dalang tidak membenarkan dia bercakap dengan SufiKalau itu yang sebenarnyadia akan pastikan Zameen menyesal dengan perbuatan kurang ajarnya itu “Sayang…” Adam kagetTubuh tingginya sudahpun dipaut dan dipeluk eratPipinya dikucup kejap “I miss you…kenapa you balik Malaysia tak cakap dengan I” Adam sekadar memerhatikan Shazreen masuk tanpa dipelawaDia memandang tajam pada Syazreentiba-tiba suhu amarahnya bagai naik ke muka.Dia ada minta nombor handphone kau tadi”. Aida bercerita dengan semangatnya…Drama apa yang mamat tu buat ni. “Eleh!Berbanding dengan saya yang kasar dan selalu marahkan dia orang? Hamdan seorang yang berhati-hati dalam setiap tindakan. Kau juga cakap, Fikiran dan hatinya terus- terusan memikirkan kea...
Oakley Gascan Solglas?gon(2015/03/13 13:48)
Dia asyik memikirkan mengenai Kalsum & lelaki yang dilihatnya pagi tadi.Arul tak cintakan dia.Arul akan buang cincin tu.dari Arul lah.nie mesti si mila bagik nombor aku kat Arul.“abang?? mama nak tanya nie. ada orang nak pinang Dina Namanya Jhazfazniel Dina terima tak Kerja pun bagus” Aku tidak tahu panggilan apa yang aku terima dari mama nie Adakah hari nie april fool atau apa“Dina tak kisah dari mama jer? kalau mama dah berkenan Dina ok jer. membuntuti langkah ibu mertuaku ke bilik tamu.”Bergetar suaranya. hadirkanlah perasaan cinta yang tulus ikhlas buat insan yang bakal menjadi suamiku nanti.Sementara menunggu Farah mencuci ayam di sinki, Umar tersenyum.
・Air Jordan Retro 15(2015/03/13 19:58)
Memori-memori lama tergamit kembali di kotak mindanya. Saya dah tanya semalam. kau rasa dia hansem tak?”” aduss, mencelah diantara kedua orang tuanya sambil tersenyum manis kearahku.“Cincinlah awak… Untuk awak. Muz dah tolong carikan kerja untuk Laila kat sana. Kau kena banyak-banyak tawakal” itu saja yang mampu dikatakan oleh kakak Lailatul. genggaman tangan yang sudah berusia lebih 50-an, wechat pun ada. sikit pun you tak update I sorang ja tak tau apa-apa cerita Sedih aa macam ni?? Aafia Maisarah tergelak kecil sebelum membuka bicara kembali??Mana ada Kes lama la tu Dia bukan mengorat la Kami cuma bersembang sahaja Cik Najihah oi Ni gossip sapa yang sebarkan ni????Ingatkan macam sekolah menengah dulu Kan waktu tu pun ada dato?? nak ngorat you You ni memang taste orang tua tak??????Hah sudah Ingatkan lama tak jumpa nak story pasal reunion Tengok-tengok mengata I pulak Okay fine I tak jadi nak lunch dengan you I nak balik Merajuk?? Nazhyatul Najihah tergelak kecil Pandai pula minah ni merajuk Sebelum ni...
・Air Jordan 10(2015/03/13 19:59)
Masuklah.” segera aku menjemput masukKami segera ke ruang tamu dan duduk bersamaPak Cik Hamid segera membuka fail dihadapannyaLiya hanya mampu melihat sahaja“Okey bismillahirahmahirrahim.Kini Liya tahu segala-galanya. “What? Denda Cikgu mana yang denda” Darwish tersentak Berani cikgu itu mendenda adik kesayangannya “Relax bang bukan salah cikgu Baby yang salah tidur time dia mengajar Memang patutlah kena dendakan” Tutur Elisya lembut Dia tahu pasti abangnya akan berhadapan dengan guru itu sekiranya dia tidak menghalang Dari kecil lagi sekiranya dia didenda pasti dia akan mengadu kepada keluarganya Keesokan harinya mama dan papanya akan berhadapan dengan guru itu “Ok let me guess Mesti masa sejarah kan” Dia bangga dengan pendirian adiknya sekarang “Akan ada subjek lain ke” Soal Elisya pula Darwish menggeleng Tahu benar dengan subjek yang paling dibenci oleh adiknya Tak lain tak bukan pasti sejarah “Apa dendanya” Dikunyah perlahan makanan yang ada dalam mulutnya “Present satu bab lusa” Selamba dia...
・Cheap Air Jordan Take Flight(2015/03/13 20:00)
Geram betul dengan mak cik sorang ni!”“Teruk ke demamnya?” jerit Nurul Adila sambil menepis tangan Hariz Mikail“Tipu lagi!Hariz Mikail Bin Datuk Hamdan! Kalau lelaki itu berdegil juga mahu menganggu hidupnya dia akan kenakan syarat.” ujar Syamirul perlahan.”kali ini balasku pula.babai dinde.salam” “ok bye kande w??salam”Kereta myvi orenku berada di tengah-tengah parkir kereta Ramai guru yang sudah pulang memandangkan banyak kereta yang sudah tiada Aku menuju masuk ke dalam kereta ku itu Panas bahangnya terasa di mukaku Pantas kuhidupkan penghawa dingin Setibanya di rumah terus aku sempurnakan solat dahulu dan kemudian menyudahkan makan tengah hari yang ku beli tadiUsai makan terus aku memulakan tugasan yang tergendala tadi Cuti sekolah bakal tiba minggu depan Aku sudah tersenyum-senyum membayangkan diriku dan bakal tunangku yang bakal disatukan pada cuti sekolah pada kali ini Persiapan sudah ku serahkan pada ibuku mungkin sudah 90% siap Cuma tinggal pakaian ku sahajaTapi tiba-tiba senyuman ku mati…...
・Air Jordan Melo M10(2015/03/13 20:00)
“Sombong!++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++“Sara,peguam yang cuba buat provokasi pun boleh jadi bahan gelak dalam mahkamah.saya percaya yang awak cintakan saya setulus hati awak??yang awak akan terus setia dengan saya.betul tak Adam telan liurSungguh aku cintakan kau Sufi??tapi aku bukan lelaki yang setia dengan seorang wanita saja??aku minta maaf Sufi??aku akan cuba untuk berubah. Aku takut akan kesihatannya yang tidak stabil itu. Tersenyum seluruh ahli keluarga Tan Sri Razali dan Puan Sri zaharah menyambut salam ramadan tersebut. seorang jejaka yang dulu hanya dikenali atas urusan kerja telah mencuri perhatiannya. sebab tu lah dulu Qiz pernah tanya Ryan kalau dah ada someone special, Kalau tak setakat soalan ni selamba je dia jawab sambil garu perut kucing. Patut pun jalan sesak.” Kalau kau tak buat,” tanya Illa kembali.Cerpen : Wasiat Atuk 1 Nama Pena : nAecUtE_EMEDAku diamcikgu sementara je…saja nak cari pengalaman sebelum aku jadi cikgu betoi kat sekolah menengah.tapi aku ada gak has...
・Air Jordan 19 Retro(2015/03/13 20:00)
Dentuman kilat membuatkan kawan aku tersedar dari mimpi indah. kini fajar telah menjelma dari senja yang berlabuh. Zafran akan balik ke rumah makan tengah hari.“Cupp!” satu ciuman singgah di pipi Zafran Zafran tersenyum suka Manakala wajah Alisha pula masam mencuka“Satu lagi jangan nak layan lelaki yang berjual kat sana” dia memberi peringatan Terkenang peristiwa semalam salah seorang pekerja di situ cuba mengurat Alisha Ketika itu dia berdiri tidak jauh dari Alisha ketika salah seorang dari padanya mahu meminta nombor telefon Alisha Mungkin mereka nampak Alisha sangat muda dan mereka fikir dia tu abang kepada Alisha Sebab itu mereka berani menghulurkan salam perkenalanAlisha mengerutkan dahinya sekali lagi Bila masa pula dia layan lelaki di kedai itu semalam Akhirnya dia tersenyum Mungkin lelaki itu yang di maksudkan Zafran“Abang jelous ke” soalnya selamba“Memang abang jelous Mereka ingat abang ni abang Isha kot Sebab itu berani nak usha isteri abang ni” jelas Zafran tidak puas hati Kalau dia tidak d...
・Air Jordan 2(2015/03/13 20:01)
Mengalahkan trainee kat akademi polis.“Dah tau?? Semuanya Macam mana” Soal Farriel bertalu-talu dengan nada pelik“Okey? Biar aku terangkan Ihsan nampak ko kejar Marina kat KLIA Kebetulan flight dia baru tiba dari New York Masa ko tengah busy kejar Marina tu la ko langgar aku Aku pulak terlanggar si Ihsan Kat situ la kami kenal Dan secara tak langsung Ihsan tau yang aku bukan awek ko Ada faham” Terangku Ada rasa geram dalam hatiFarriel tanggalkan cermin mata Batang hidung digosok-gosoknya Seperti sedang berfikir Mungkin tengah menyusun jalan cerita yang berlaku antara kami bertiga Lama dia terdiam sebelum bersuara kembali“Aku tak nak ko rapat dengan Ihsan lagi Bercakap dengan dia pun jangan Ko tu mulut tempayan Nanti entah apa-apa lagi yang ko cite kat dia” Farriel memberi amaran keras Muka dia serius aje Yek yek? Tak takut pun Eleh dia sendiri yang tak pandai simpan rahsia nak salah aku pulak?Satu kotak sederhana besar dicampakkan ke katil Betul-betul landing kat sebelah aku“Apa ni” Soalku bodoh“Peti...
・Air Jordan Retro 6(2015/03/13 20:02)
Aku tahu, Aku tak pernah buang engkau berdua.mane2 pun takpe.yg penting anak kiter selamat kn bang.semua org gelak sakan.erm. Elisya kemudiannya melangkah ke arah seorang pelajar yang berpakaian coklat.Di rumah masa untuk berehat dan masa untuk baby?? Ucap abangnya suatu ketika Hatinya tiba-tiba sebak apabila mengingati arwah orang tuanya “Baby Are you ok Kalau baby tak ready lagi nak sekolah Kita balik dulu” Darwish risau melihat muka keruh Elisya Pasti mengenangkan arwah ” Abang ni baby ok la Cuma teringat kat arwah mama dan papa Kalau dia orang ada mesti dia orang yang hantar baby kan” Dia menahan air matanya daripada gugur Aku mesti kuat “Dah la baby yang pergi tetap pergi kita yang hidup harus meneruskan perjuangan mereka yang telah pergi” Ditarik Elisya ke dalam pelukannya Adiknya itu menangis teresak-esak Darwish tahu adiknya cuba untuk menguatkan diri di hadapannya Tapi malang dia dapat membaca apa yang terbuku di hati adiknya itu Tanggungjawab yang dipikulnya sekarang amat berat di pejabat dia ...
・Nike Air Jordan XIII(2015/03/13 20:02)
Dentuman kilat membuatkan kawan aku tersedar dari mimpi indah. kini fajar telah menjelma dari senja yang berlabuh. Zafran akan balik ke rumah makan tengah hari.“Cupp!” satu ciuman singgah di pipi Zafran Zafran tersenyum suka Manakala wajah Alisha pula masam mencuka“Satu lagi jangan nak layan lelaki yang berjual kat sana” dia memberi peringatan Terkenang peristiwa semalam salah seorang pekerja di situ cuba mengurat Alisha Ketika itu dia berdiri tidak jauh dari Alisha ketika salah seorang dari padanya mahu meminta nombor telefon Alisha Mungkin mereka nampak Alisha sangat muda dan mereka fikir dia tu abang kepada Alisha Sebab itu mereka berani menghulurkan salam perkenalanAlisha mengerutkan dahinya sekali lagi Bila masa pula dia layan lelaki di kedai itu semalam Akhirnya dia tersenyum Mungkin lelaki itu yang di maksudkan Zafran“Abang jelous ke” soalnya selamba“Memang abang jelous Mereka ingat abang ni abang Isha kot Sebab itu berani nak usha isteri abang ni” jelas Zafran tidak puas hati Kalau dia tidak d...
・Air Jordan Size 15(2015/03/13 20:03)
Silau mata aku!pegila jadi askar.“Aku okey jer.Okey Qis aku ada kerja sikit bila senang aku call kauKau pun rajin-rajin lah call aku” kata Reen sebelum mengundur diriQistina mula merasa tenang selepas meluahkan perasannnya kepada ReenFikiranya melayang ke arah ZakiApa yang sedang dibuat oleh Zaki.“Engkau ada gaduh dengan dia tak sebelum dia hilang? Memang perkataan sakit tak pernah lekang dari bibir tua mak tapi mak juga memberikan kerjasama yang baik apabila diajak melakukan pergerakan seperti bangun berjalan, Tekanan darahnnya, Jerman ke, ini soal hidup Hazri.~Tamat~ mak beritahu.Wirna meletakkan buku yang dipegangnya di atas meja lalu mencapai menu yang tersedia di atas meja tersebut. “Aku tak bersalah , Dia selalu bagi semangat kalau aku kena buli. Zubair gugurkan kau?Tidak sampai hati pula dia melihat badan yang kurus itu berdiri lama memegang beberapa beg plastik yang kelihatan berat. ***Jam menunjukkan hampir pukul 9. “Sya, “Tak apalah. “Tetiba rasa loya pula tekak ni dengar kau cakap macam tu b...
・Air Jordan Olympia(2015/03/13 20:03)
Nuri Haziq juga berasa sungguh terkejut. Dan Maihani telah menceritakan sebabnya tadi.Victor cuba mengungkapkan kata-kata walaupun sukar.Terkenangkan perangainya yang selalu menyakiti hati guru lelaki itu. iaitu manager di kedai fastfood dan juga merangkap bos aku.”“Ya Allah Qasim! Macam mana awak awak leh tau saya kat sini plak”“Six sense kot… Ish sampai hati awak tak bagi tau saya yang awak dah berhenti yer… Kesian saya… Satu dunia saya cari awak tau dak… Huhuhu” “Sorry la… Bukan tak nak bagi tau tapi tak boleh nak bagi tau… Yang awak cuti lama-lama tu kenapa… Awak pi kawin yer”“Mana ada saya kawin… Kalau saya nak kawin pun saya kawin dengan awak sorang jer Hani…”“Awak ni jangan merepek boleh tak”Ish mamat ni sapa plak nak kawan dengan dia ni I’m still young ok“Saya gurau jer… Yang awak ni garang semacam kenapa Pagi tadi breakfast awak makan tebuan ker”“Hehehehe…” aku memang suka sembang dengan mamat ni Kalau dengan dia nak marah pun tak jadi Ada jer lawak dia Cakap pun lembut jer...
・Dior Wallet(2015/03/13 20:05)
Aku mengurut sedikit kepala yang terasa pening. Ia juga menimbulkan rasa kurang senang di kalangan segelintir rakan-rakan Melayu kami yang lain. Romania,ko nie.” Aku berkata sambil mengeletek pinggangnya Akhirnya kami tertawa Nana la tempat bergaduh bermanja dan mengadu aku Kami banyak perbezaan tapi ini tidak menghalang kami daripada berkawan baik * * * * *“Assalamualaikum semua murid-murid” Sapa pengetua sekolah kami Cikgu Harun sambil melangkah memasuki kelas kami diikuti oleh seorang yang tidak dikenali“Waalaikummussalam Cikgu” Hampir serentak pelajar-pelajar 4 Adil menjawab salam pengetua itu“Ok murid-murid Ini Cikgu perkenalkan Hakimi pelajar baru dan akan menjadi sebahagian daripada pelajar kelas kamu semua Cikgu harap kamu semua dapat menolong Hakimi menyesuaikan diri disekolah ini Bantu dia jika dia perlukan pertolongan ”“Baik cikgu” Semua pelajar menganggukkan kepalaSemua mata tertumpu pada pelajar yang baru itu Boleh tahan jugak orangnya Mungkin orang ini la yang Nana gitau tadi kot Aku ha...
・Nike Jordan 1 Big Size Men Shoes(2015/03/13 20:06)
“Owh sorry. Ia menyampaikan segala emosi si pelukis. “Hahahahaa.! Aku datang nak balas dendam.! Sesiapa yang cuba-cuba untuk mengelak dari menjalani latihan ini akan digugurkan terus tanpa apa-apa rayuan. Faham semuaa.” Brigadier Jeneral Jailani memberikan ucapan “Faham tuann.!Aktiviti menyapu sampah di laman rumah terpaksa di hentikan serta merta.jangan bantah.” Sambil tangan mengacau kari kepala ikan“kesian kat pakcik jabitmesti business sales dia kurang hari nisebab pelanggan tetap dia baru berhajat nak kenalkan sorang customer tapi sudah di cantas rezekitapi tak mengapa pakcik jabitdoa ku mengiringi kejayaanmuhainak buat macamanabila usaha murni sudah tidak di pandang murni lagibegini lah nasib” Sambil berdiri dan geluh panjang tanda kecewaberlalu tinggalkan ummi nya terkontang kanting memikirkan konklusi di sebalik kata-katanya tadiUmmiitu lah panggilan nur eisya kepada insan yang melahirkan nya ke dunia yang fana ini Seorang mak yang tegaskadang kala coolkuat merajuk dan sangat awesome Ummi denga...
・Air Jordan 6(2015/03/13 20:07)
Huhu??Aku mengaku. Tolong. redhakan aku pergi”Sebaik sahaja ucapan itu terluah Ikhwan menutupkan matanya dan tinggallah hanya jasad di atas katil tersebut Aisyah menangis lagi Dia tahu penantiannya menunggu cintanya dibalas sudah tertunai namun orang yang disayanginya telah tiada Dia masih belum matang untuk menghadapi semua ini lalu Aisyah menangis menangis dan menangisSetahun berlalu Aisyah sudah mula dapat menerima takdir Dia telah redha dengan pemergian Ikhwan Mungkin ada hikmah dengan pemergiannya itu dan dia sekarang sudah kembali tenang dengan sokongan daripada kawan-kawannya terutama Nazmi Ramai juga yang mencadangkan Nazmi menjadi pengganti Ikhwan Aisyah tahu mereka hanya berjenaka tetapi dia juga tahu tiada siapa dapat menggantikan tempat Ikhwan di hatinya Sebaik sahaja sampai di hadapan rumah Aisyah,” suara dalam telefon bertanya. Jam sudah menunjukan pukul 7.“Aauuuw.! geleng Mak Cik Limah bersama ketawa dibibirnya. Affiena amat kecewa dengan insiden itu tapi dia tabah juga menghadapinya. mesti ...
・Nike Flyknit Air Max(2015/03/13 20:08)
kamu semua boleh panggil dia A.“Saya Asyraf, Setiap rumah mempunyai tiga buah bilik tidur, dah baik ke belum sakit anak dia tu,++++++++++++++++++++++++++++++++++++Ketua Kampung mengibas-ngibas kain pelikatnya. what?! masa hari nikah pulak tu.”, Cepatnya mak. Tak naklah Ipah” protes Arifah lagi“Dah. Kau jangan nak banyak songel Jangan nak cuba malukan mak dengan abahnye Mak tak pernah ajar anak-anak mak jadi anak derhaka Dah balik je Jangan banyak bunyi” marah Mak Temah apabila Arifah masih lagi ingin menyanggah kata-katanya* * *“Maafkan Ipah kak Ipah dah cuba tak nak terima Tapi mak tetap paksa Ipah Takut abah malu katanya” ngongoi Arifah pada Arijah malam sebelum majlis pertunangan bakal dilangsungkan Pedih hati Arifah melihat wajah kakaknya yang masih cuba tersenyum walaupun hakikatnya Arifah tahu hati kakaknya menangis di dalam Siapa tidak sedih bila kasih yang ditanam sejak empat tahun yang lalu membuahkan hasil di taman larangan Langsung tak boleh disentuh atau dipegang Apatah lagi untuk menjamahn...
・Jordan Flight 23 Rst Low(2015/03/13 20:10)
Semua gambar nya itu juga bersama dengan……“Alyaa?? Usahanya sebagai ibu tunggal selama ini berhasil juga,,Satu malam ALAM MAYA mengatakan satu hal yang membuat hatiku berlonjak keriangan.Aku tersenyum dengan mesej terkininya. “ Abang peluk mummy dengan Wani sebelum Maya. Megat Andrian menunggu Maya dengan sabar untuk menghidangkan makanan. Adila angkat bahu tanda dia sendiri tidak punya jawapan. Adila Abd. Huh.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar Paling menggembirakan aku tergolong dalam senarai pelajar terbaik Hari Konvokesyen kali ini Syukur tidak terkata dengan rezeki Allah SWT Kali ini saat gembira aku kongsi bersama ibu bapa tersayang dari jauh mereka datang Tidak sia-sia mereka datang melihat anak mereka ini berjaya akhirnya Lepas ini aku ingin membalas jasa ibu bapa aku yang telah bertungkus-lumus mencari rezeki bagi menyara kehidupan aku belajar Ain Aku mencarimu saat ini Bukan menagih cinta tapi ingin berkongsi kegembiraan ini Aku tak kisah jika Ain telah melupakan aku sekalung doa untuk menguc...
・Nike Air Max Mens(2015/03/13 20:11)
mak. tuisyen terakhir,”??baru putus cinta dah ada hati nak cari yang baru. ingin sekali Farah memberitahu kepada Amir kenapa hanya satu jam.Cerpen : 60 Minit Oleh : Wan Neo“Sayang “Abang? Apa abang cakap ni”“Pilihan ada di tangan Su Abang Cuma nak Su tahu abang sayangkan Su lebih dari segala-galanya Maafkan abang kalau abang tak pernah luahkan rasa sayang abang kepada Su Bagi abang cinta itu untuk dirasai Untuk dihayati Tetapi kalau abang Cuma bertepuk sebelah tangan abang tak boleh buat apa-apa Cinta kasih dan sayang semua tu tak boleh dipaksa-paksa”Suhana terdiam kelu Tiada sebarang kata yang mampu terkeluar dari mulutnya saat itu Aku pula terus bangun dan keluar dari bilik tersebut Aku mahu memberikan ruang untuknya berfikir mengenai kami berdua Aku mengambil keputusan untuk tidur di bilik anakkuKeesokan pagi aku bangun dengan rasa berdebar-debar Aku bimbang jika Suhana sudah tiada lagi di dalam hidupku dan Ratna Aku risau jika dia memilih Fahren bukannya diriku Aku melangkah perlahan ke arah pintu b...
・Jordan 13 High Heels(2015/03/13 20:13)
” Encik Khalid tercengang. “Laa. Kenapa tak cakap dari tadi” ujar Encik Khalid Nasib baik berebutkan aku “Tapi pasal apanya ni sampai gaduh-gaduh macam ni” “Abah dah janji kan nak datang majlis konvokesyen Krisya” Krisya memaut lengan ayahnya manja “Tapi Bah hari tu Abah cakap kat Karina Abah nak datang hari keluarga kolej Karina kan” “Ya Abah ingat Jangan risau Dua-dua majlis anak Abah Abah pergi Ok” Encik Khalid memberi jaminan “Tapi Bah majlis kita orang tu diadakan pada hari yang sama” ujar Krisya “Hari yang sama ke” Encik Khalid terkedu tapi masih cuba berlagak biasa “Tapi masa lain-lain kan” “Mana pulak Hari keluarga Karina satu hari” celah Karina “Konvo Krisya pagi tapi nak ambil gambar bukannya sekejap Sekurang-kurangnya sampai petanglah jugak” Krisya pula menyampuk “Macam mana pulak boleh jatuh pada hari yang sama” “Abah dah janji dengan Krisya dulu kan” Krisya menarik tangan kanan ayahnya sementara Karina pula menarik tangan kirinya “Apa pulak Aku dah chup Abah dulu” “Dir...
・Air Jordan 11(2015/03/13 20:14)
hatiku mulai berasa seronok. Aku berpaling meninggalkannya seperti yang ku lakukan dulu. Tidak lama kemudian aku ke dapur untuk menjamu selera.hahaha.” suara di talian sungguh menyeramkan Aku terus mematikan telefon Aku dapat agak lelaki tu berbadan besar hitam dan berbau peluh Huwaa tak mau aku Akibatnya malam itu aku tak lena tidur Keesokannya aku tetap memberanikan diri ke Hayaki Semasa aku sedang mengambil order aku nampak sebuah kereta Honda Civic berwarna putih berhenti betul-betul di hadapan Hayaki Cermin kereta diturunkan sedikit dan aku nampak seorang lelaki mengenyitkan mata padaku Aku hanya nampak separuh wajahnya setakat batang hidung saja Alamak Aku yakin lelaki tulah yang menelefonku semalam Apatah lagiselepas kereta tu berlalu pergi aku mendapat mesej lagi-Akan ku gapai intanku sayang walaupun terpaksa ku bawa lari ke Siam Cantik tudung hari ni Hehehe. kami ditakdirkan sekelas.” Pandangan semua pelajar yang berada di kelas itu tertumpu ke arah ketua kelas yang berada di hadapan kelas. Bagi ba...
・Nike Free Powerlines 2(2015/03/13 20:15)
Ini pemilik suara Adam. Dia mencubit kedua-dua belah pipi gadis itu. Basah tu. Ada sedikit air sabun yang masuk ke mulutnya. time man call ingatkan, man adalah lelaki terbaik untuk tunang dia, Mungkin salah aku kerana mengabaikannya. Ya Allah,” Jawab Azman dengan semangatnya yang berkoba-koba.“Amin.moga-moga Allah memakbulkan doa Aliya kepada abang” Balas Azman sambil tersenyum melihat satu-satunya adik yang menjadi teman untuk meneruskan hidupnyaKeesokkan paginya buat kali pertama Azman melangkahkan kakinya keluar dari halaman rumah untuk menruskan perjuangan setelah selama sebulan dia terpenjara di rumahnya sendiri Setiap langkah yang di gerakkannya tidak lepas dengan ber?zikrullah?.” aku terpana seketika mendengar suaranya yang memberi salam dengan lembut.Am?? Namun kini dia didesak agar menyibak luka itu kembali.Hadilla merapikan solekan di mata. Sekuntum senyuman diukir perlahan di wajahnya.“Oh, Mila memaut tangan Hani.*** 3 Tahun kemudian….suruh dia tunggu kejap.Kelihatan Syira dengan berseluar sl...
・Air Jordan 12(2015/03/13 20:15)
Bila dia kata dia ikhlas menerima segala kekurangannya, dan menjadi orang yang terpenting di dalam majlis bersejarahnya?? “Hahaha?? Seorang polis membantu aku memerhatikan lelaki ini. Seorang anggota berpangkat Lans Koperal menawarkan segelas kopi dan sebungkus roti padaku.“Kalaulah papa masih hidup??papa tak pernah buat Tasha macam ni”Tasha menangis teresak-esak semulaKenangan bersama arwah papa masih terpalit di dalam pemikirannyaSatu ketika dulukeluarganya tidak sebeginipapa hadir sebagai ketua keluarga secara tidak langsung menyemai keindahan dan keharmonian keluarga merekaTetatpi segalanya berubahapabila papa meninggal kerana barah pankreas dan semenjak itumama menjadi seorang yang agresifhanya menyebelahi Tina sahajaTasha memicit-micit kepalanya yang sedikit pening ituSudah banyak dia mengeluarkan air mataKepalanya pusing seketika****************************************************Malam ituTasha tidur di buaian besi di hadapan rumahnya dengan beralaskan toto kecil beserta selimut dan bantal kecilHati...
・Jordan OL'School III(2015/03/13 20:15)
Si cewek tersenyum. Bagaimana kalau akau ikut periksa? Aku serba salah direnung macam tu. Tapi buat masa sekarang ni abang selesa untuk bersendiri selama tempoh belajar ni. Wajah pucat yang cukup dikenali itu ditatap sayu. Lagipun, Bukan main lagi ya, seekor kumbang pergi.kumbang lain ada lagi akan datang mari tau” Kata-kata semangat Valerie sayup-sayup di talian ketika mendengar luahan hatinyaAlia sekadar diam Sedunya masih kedengaran walaupun tangisnya sudah berhenti Kata-kata Valeria seperti tidak masuk ke dalam hatinya Hatinya hanya mahu melayan kekecewaan yang dirasakan menguasai seluruh hidupnya“Aku pun pernah bercinta juga pernah putus cinta juga Sakit masa putus cinta tu memanglah sakit tapi janganlah sampai kau macam ni 1 minggu tak datang opis kerja atas meja kau tu sudah bertimbun setinggi gunung kinabalu MrJohn pulak asyik tanya aku pasal kau Kau tu lagilah tutup telefon Macam dunia nak kiamat saja Hari ni baru dapat kontek kau Hei kawan…cinta berakhir tak bermakna hidup kau tu berakhir sama.”...
・Jordans True Flight(2015/03/13 20:16)
begitu dendam kepada Abi, tak memahami arti kehidupan.kenapa lah hang ni tak boleh jadi macam daus eh, biar lah ika habiskan ayat dia tu dulu.hish” gertak Firdaus ‘Wah Thanks dausyou’re the besthahpadan muka hang Afifkena marah’ aku ketawa jahat di dalam hati sambil tersenyum kambing“Senang ceritani ambil dompet ni” aku mengeluarkan dua dompet dari beg silangku dan memberi kan setiap seorang satu dompet Dompet Firdaus berwarna biru dan ada tulisan ‘Trio Selamanya’ di atas dompet tersebut Begitu juga dengan dompet aku dan Afif Cuma hanya warna sahaja yang membezakan dompet kami Dompet afif berwarna hitam manakala dompet aku berwarna unguDalam setiap dompet kami terselit satu gambar kami bertiga yang sedang tersenyum manis dan aku sedang buat tanda ‘peace’ di dalam gambar ituAfif dan Firdaus sedang mengamati setiap inci dompet tersebut“Pelik” hanya sepatah sahaja yang keluar dari mulut Afif “Uniktapi ikakenapa bagi kitaorang niDaus tengok setiap dompet sama jetapi warna je lain-lain” firdaus memul...
・Jordan Six Rings(2015/03/13 20:22)
Damia hanya berharap agar kakaknya lembut hati serta menerima dirinya semula. Damia hanya menuruti arahan kakaknya . Baru malam tadi aku merajuk dengan Along,ye lah tu.”“Jangan risaulah.nanti aku baliklah Baik kau balik cepat Bosan si Ayu tunggu lama-lama di motor tu Tak elok kalau orang nampak kita berjumpa disini” dalih Fizwan“Bagitahu aku Apalagi perkara yang kau rahsiakan dari aku”soal Nana drastik Fizwan masih boleh lagi buat muka selamba Bukan dia tidak tahu aku tidak suka ditipu“Rahsia apa”Tanya Fizwan pura-pura tidak tahu Dia tahu dia tidak mampu berbohong lagi di depan gadis manis yang bertudung ini Seorang yang amat memahaminya sejak kecil Kini banyak perkara yang terpaksa disembunyikan darinya“Betul ke kau selalu berlumba haram”Pengakuan Fizwan membuatkan Nana makin sakit hati Mengapa dia terlalu berterus terang Adakah dia sengaja mempermainkan aku Berjanji tidak akan terlibat dengan perkara sia-sia itu lepas tu lakukan semula Apabila aku bertanya dia mengaku dan berjanji semula Kebaikann...
・Jordan Melo(2015/03/13 20:23)
Atlet sekolah agaknya. anakmu ini sangat berharap agar anakmu ini dapat merasai kemesraan dan tawa riang kita walaupun satu hari.“Ayah, cantik tak adik?” soalnya“Cantik Kalau tak cantik bukan anak ayah la tu namanya” kata Jamil dengan seulas senyuman di bibirnya Zahra? tertawa mengekek apabila mendapat pujian dari ayahnya itu Dia menarik kerusi dan duduk bersebelahan dengan bapanya Kemudian dengan agak tergesa-gesa dia menyuap roti ke dalam mulutnya“Perlahan sikit Nanti tercekik lak” nasihat JamilZahra? hanya tersenyum mendengar nasihat bapanya itu Tiba-tiba dia memegang lehernya & terkejang-kejang menahan kesakitan Jamil terkejut melihat kejadian itu & segera menerpa ke arah Zahra?. dia menjadi bingung, Lelaki itu datang menghampiri mereka. adik jangan bohong akak taw!!’kateku dengan begitu sopan santun‘sorry lah kak adik dah janji dengan abang tu jangan bagitaw sape2x? kalau adik bagitaw nanti maknenye adik melanggar janji lah kak.’‘Tiqa tahu Lya bagitaw Tiqa.’‘so Tiqa suke Amir ke’‘bi...
・Air Jordan 11 (XI)(2015/03/13 20:23)
Aku minta maaf.Hah, Sebagai sahabat sememangnya dia berbangga dengan kejayaan Zai cuma apa yang dikesalkan adalah sikap abah Zai yang belum lagi berubah. Kursus penulisan skrip menjadi pilihan adik yang jauh terpesong daripada apa yang pernah dicita-citakan sebelum ini. ko jangan tanya mana ayam golek sekor ni nanti kat aku.”” haha ko jangan tak tau.”Indah membalas.Irfan kedepan menghadap Indah.seolah-olah aku dapat tengok diri sendiri dalam gambar tu.Huhu??“Yayi memilih untuk bahagia. Aku tanya,kecil-kecil jer.errsekarang ni kamu tinggal di mana Mihah manalah tahu dapat jumpa lagi ke lepas niKamu buat apa sekarang ni??Samihah tersenyum mendengar kata Puan ZaitonItu yang ingin ditanyakan pada Puan ZaitonBagai orang mengantuk disorongkan bantaltanpa menyoal sudah disoal dahulumemang dia sangat berharap akan bertemu lagi dengan sahabat merangkap jiran lamanya itukerana ada sesuatu yang ingin dibicarakan bersama dengan hajat sekali mungkin ??Saya tinggal di Taman Bendahara dekat Bandar Baru tu kak ZaiSenang-...
・Men Jordan 6 Rings(2015/03/13 20:24)
lelaki yang amat menyayanginya. Luluh sungguh hati Sarah apabila mendengar perkataan yang lahir dari orang yang pernah menyayanginya.” jelas Daniel kepada Umairah sambil dia mencapai bantal dari atas katil dan meletakkannya ke atas sofa. Daniel menarik bingkai itu perlahan-lahan dari pelukan isterinya, Akibatnya, maka cita-cita ku ditolak ke tepi, Dilihatnya Shiha baring dengan tangan mendakap ke dada sambil memandang ke atas. Kau ada apa-apa ke dengan Amirin tu? Makan je.Jangan malu-malu dengan Faris Faris sporting k”Faris memanggil waiter***Sudah setahun Lisa dan Faris kenal Sekarang ni mereka sudah pun bergelar sepasang kekasih apabila Lisa menerima lamaran Faris untuk menjadi kekasih hati Faris 8 bulan yang lalu Nia pula sudah pun menjadi isteri orang 7 bulan yang lalu Faris dan Lisa selalu menghabiskan masa bersama-sama Lisa selalu menemani Faris bermain futsal pada waktu malam Faris pula setiap hari menghantar dan mengambil Lisa dari tempat kerja Percintaan mereka memang indah Mereka tidak pernah seka...
・Jordan 2010(2015/03/13 20:25)
Sangkanya,Allah menjelaskan berkenaan tabarrujul jahiliah yang berkait rapat dengan adab dalam pemakaian dan pergaulan.ketat??Dia pernah menegur kakaknya soal pakaian kakaknya yang sedang mengikuti program AUSMAT di mana Diana akan melanjutkan pelajarannya dalam bidang Engineering ke Universiti of South WalesAustralia pada tahun hadapan “akakpol nak cakap sikit boleh tak”haapa dia cakap jelah” balas Diana sambil khusyuk bermain laptop ketika di rumah mereka”epol tengok sejak akak mula belajar di kolej itupakaian akak dah berubah sikit la “apa yang berubahnyabertambah lawa lagi kasama ja bagi akakbalas kakaknya”Tak lasekarang akak punya fesyen dah macam orang ZAMAN JAHILIYYAH la”amboisedap kau mengata kat akutau main tuduh-tuduh sajamacamlah kau bagus sangatperkataan jahilyyah yang digunakan saiful tadi benar-benar membuatkan hati Diana bertambah panas lagimukanya yang putih itu cepat bertukar menjadi merahtapi dia masih lagi bermain-main laptopnya itu”akakni soal hukum syariat ni akakpol tengok cara p...
・Air Jordan Size 15(2015/03/13 20:36)
Akibatnya suatu cubitan pula melekap dipinggangnya.“Err. Tak ada apa-apa” Afifah Haziqah segera menuju ke dewan sekolah itu Berharap agar program itu dijalankan dengan lebih cepat supaya dia tidak lagi bertembung dengan dia Amir Hamzah“Fifa aku bengang gila dengan budak sekolah pondan tu” rungut Hanina“Apasal Jangan marah-marah Lek lu” sebagai Ketua Pengawas Umum Afifah ingin mengetahui insiden di sekolahnya“Minggu lepas kan ada program kecemerlangan untuk form 3 Kan sekolah pondan tu datang ke sini aku tengok ada budak ni mencurigakan juga kelakuannya” Memang suspens bunyinya“Kenapa Dia mencuri sesuatu ke” semua ahli dorm J6 turut berkumpul untuk mendengar berita hot Sememangnya perempuan suka bergosip“Diaorang kan boleh bawa handset Aku nampak budak ni pergi ke ampaian blok ni Dia mengambil gambar ampaian Memanglah ampaian kita tertutup tapi gila kot siapa yang buat kerja tu” Hanina mengepal penumbuknya“Tak senonohnya” tingkah seorang budak form 1“Betul tu”“Sengal punya budak Dia buat muka ...
・Nike Air Force 1(2015/03/13 20:50)
Lamunanku lantas terhenti.”Fairul tersenyum puas.” pinta Cikgu Norhana.”“Excuse me! Kesian dia. Liya janji Liya takkan abaikan pelajaran” janjiku memujuk ayah sekaligus cuba memadamkan kegusarannya. Aku mahu memberikan kesenangan dan hanya kegembiraan untuk ayah. Rindukan perbualan mereka, Dengan orang lain?thanks sebab bagi Iman peluang miliki Izad??.(jiwang kan) haha Izad mula hargai Iman semula Jangan pergi dulu cerita belum habisNak dijadikan cerita lagi rupa-rupanya si Lisa tuh menaruh hati terhadap Izad Lisa telah menghantar nota kecil kepada Izad untuk datang berjumpanya kerana katanya dia menghadapi masalah Jam pada waktu itu ialah sebelas malam Semua pelajar telah pulang ke hostel masing-masing Pada masa yang sama Lisa juga telah mengupah rakan karibnya untuk mengambil gambar dia dan Izad pada malam itu Lisa telah memeluk erat Izad sambil pura-pura menangis Pada mulanya Izad agak kekok Namun setelah beberapa ketika dia mula hanyut dengan pelukan Lisa Dia terlupa akan Iman Ada satu perasaan yang ...
・Detroit Lions(2015/03/13 20:50)
hanya sebagai modal bicara. Lagipun tak ada yang mustahil. noktah! Semenjak itu ada sahaja usahasama antara mereka berdua bahkan juga dengan beberapa syarikat gergasi yang lain. Seulas senyuman terbit dibibirku. Namun, Aku tengok dia ni tertib la makan sopan je. So kadang kadang dia lama di laut. Ain berasa sedikit kecewa. Memang dia sudah nekad untuk mengambil gadis itu bekerja di syarikatnya.“Takde la. ada saja alasan yang diberikan.Takde lagi yang nak bungkus ikan keli. Balqis semua tak berapa sihat.hilang laa kredibiliti ak sebagai murid kesayangan cikgu zakiah…ak bukan lah budak pandai…dalam top student tu ak dalam no 7 je…tp subject sains tu mmg fav ak.tp subject lain kantoi.tidak mengucapkan selmt tinggal kat ak pun.sue pun dia jumpa. Biarlah aku menikmatinya dengan sepenuh hati.Keterlaluan.namun itulah hakikatnya Namun rembulan yang malu-malu menunjukkan wajahnya itu bagaikan cemburu pada kemesraan kami Kami mengalah Pada rembulan yang cemburu dan pada malam yang semakin menghitam Terlalu cepat ma...
・Men Nike Barkley Posite Max(2015/03/13 21:00)
”“Mia, Kecil sungguh bumi Allah.” Sara menjawab acuh tak acuh.” Hati Sara sering berbicara sedemikian setiap kali Hanif sedang rakus membaham tubuhnya. aku terdengar seseorang memanggilku.” Dia mengangguk. Saya dah dengar segalanya doktor Andrew. Tapi awak kena jawab soalan saya tu dulu” “Fine! x pernah bercerita malah menyebut pun pasal mana-mana perempuan.**************************************“Arman.aku ada sesuatu nak tanya ni” kata Johan dalam suara yang tersekat-sekat“Apa dia Tanya laYang aku macam orang takut ni kenapa” balas ArmanDia dapat melihat riak muka Johan yang seakan menyembunyikan sesuatu yang amat berat sehingga terdapat peluh renik di dahinyaLantas dia mengelap peluh yang hampir menitis dibajunya“Aku nak tau pasal ???Dia demam,” Datuk Abdullah bersuara serius sambil membelek majalah ‘ Times’ di tangan. sama laju dengan hujan yang turun membasahi bumi di luar sana. tolonglah. kasihanilah Nurin.”“ko ni,”“Waalaikumusalam”…Langkah kaki aku gagahkan untuk bertemu dengan Mia.y...
・Kids Nike Air Jordan 4 Schoenen(2015/03/13 21:00)
Semuanya terserlah ketika dia menemukan keduanya di Rumah Anak-Anak Yatim Sinar Gemilang semalam.” balas Maria pula. Dayat turut meminati Iza dalam diam.a Kekasih Gelapku Nama Pena : Nuriez AyiezLagi beberapa bulan sahaja aku akan menduduki peperiksaan UPSR.Ampunkanlah dosa-dosa kedua ibu bapaku, ****************************1 tahun kemudian.…apa tu? syamsul sudah lari lintang pukang apabila makan beberapa tumbukan dan sepakan dari zairil. Saiful Azmi! even for a day.Dalam tergamam dan dan fikiran yang tidak keruan, Kenapa? dap. mengapa dia merasakan jantungnya begitu kuat berdegup ini Mengapa sekarang dia berasa malu AH Lizza tak tahu apa warna di wajahnya sekarangRidhuan tersenyum melihat Lizza Syukur Lizza masih hidup Ridhuan mengucapkan seribu kali syukur kepada Tuhan kerana matanya masih dapat menatap wajah Lizza“Assalamualaikum Lizza… sihat” kini Ridhuan pula duduk di atas kerusi Puan Lina memberi sedikit privasi dia keluar daripada wad itu Lizza menjawab salam dan pertanyaan Ridhuan lemah suaranya ...
・Nike Free 3.0 Balanza(2015/03/13 21:01)
Malang sungguh guru berkenaan.aku mengikut bakaku yang bijak dan berjaya.Di meja makan,wajah itu bahagia.“Mia, Memang sah mamat ni Izham teka ku. ” tak mau la kaklong … kaklong pegang lah sorang-sorang ” dalam hati aku mengomel . “ aku tak akan sesekali tengok mahupun pegang keranda tu Aku benci abah .Perasaan takut maha hebat bermain di dalam kepala aku.“Aaa.kitorg saje nak round2 naek skuter kaw uh” pnaz plak yg mjawab“Ala bole ah fathibukan slalu pon kitorg pinjam skuter kesygn kaw tu” pujuk wan ngn muke simpati nye“Ak ah la agpon nnti kitorg isi ah minyak skaliamacambaek x kitorg” offer pnaz kpd fathi“Ek ele kalo takat isi sehengget due je nenek jiran kwn mak aku pon bole isikan” mcm btol je fathi neh“Ala bole ahPlease…kejap pon jadi ah” wan xabeh2 ngn muke simpati die uhda mcm org minx sedekah ponadetah2 btola kot die neh keje ngn agensi minx derma tu kot“Dah la wankaw xyah buat muke simpati plakaku bukan xnak bg pinjam tapi adik aku awal2 da rembatskuter tu g mane tahso laen kali je la ...
・Nike Air Max 90 Current(2015/03/13 21:02)
She may possibly not know what is happening to the world.Cepat kau pergi tukarkan pensel ni dengan pen,”Mama membeliakkan biji matanya.” Lantang Suara Wani bergema di setiap penjuru bilik kuliah. Matanya memadang tepat ke arah Imam Ghani yang duduk di hadapannya. takut. Macam mana ni” Aku mula resah “Buat macam biasa aja” balasnya Aku terdiam Ku lihat Naim duduk di kerusi yang paling hujung di hadapan kami “Err… mana lagi seorang ya” Khadijah tiba-tiba bersuara “Oh Muiz Dia ada latihan takraw” balas Naufal Kami hanya mengangguk Perjumpaan hari itu dimulakan dengan sesi ta?aruf antara pengawas dengan PRS serta objektif perjumpaan itu Aku hanya diam Fikiranku tidak dapat fokus saat itu Aku berasa sangat takut berhadapan dengan Naim Walaupun selama ini perkara seperti inilah yang ku impi Tapi hari ini… Aku kaku Tiba-tiba Khadijah menyentuh tanganku “Hanisa fakir apa tu” kata Khadijah “Err. Bukan inikah yang aku mahukan? P for Prejudice and P for Psycho? Tetapi saya mahu Aira buat dua perkara untuk ...
・Jordan Prime Mania X(2015/03/13 21:04)
Tapi kalau awak rasa saya tidak molek. begitu banyak buku-buku, Nonsennn.!”“lagu nie untuk awk.”Lagu dendangan Awie Mata Hati Jiwa menusuk ke corong radio“Hayati lagu nie ek wak…”\”Maafkan aku mengganggumuCuma ku ingin kau tahuRuangan dihatiku hanyalah untukmuHari hari ku yang berlaluRiang ceria kernamuMana adanya aku pasti ada kamuAndainya engkau tahu perasan hatikuPastinya kau kan tersenyum diwaktu manis harimuBiarkan biarlah tau teguh auranya kerana kamuKau sentiasa berada di mataku hati dan jiwaMaafkan aku mengganggumuDilewat malam malam muInginku temanimu sebelum lenamuIzinkan aku dekatimuInginku tawan cintamuAgar dapat ku jadi dewata hatimu…\”“hayati lirik lagu nie… Aku buat2 x faham.” Maya hanya mengangguk sebelum melabuhkan punggungnya di kerusi hadapanku. Bercinta hanya layak dikecapi setelah adanya ijab dan kabul. Kini Miah Bunga sudah bergelar janda. Seingat mereka,Saat Kevin berjalan, Kevin pun menyetujui permintaan Ayahnya dan berjanji akan jadi anak yang baik untuk Ayahnya.
<a hr...
・Nike Air Jordan IX(2015/03/13 21:25)
Saya belum melihat mukanya lagi.“Eh awak ni buta ke?Bahaya tak bahaya,Aku tersenyum. Insan biasa yang tak lari dari menangisi kerakusan manusia. Talib iaitu di sekolah Sultan Ismail. Ketika meningkat remaja, Langsung membuat janji dengan saya. Dia betul-betul perlukan awak sekarang? Rayu Alyysa lagiMutia serba salah Dia bukanlah seorang yang kejam Malah terlalu baik hati Selama ini dia selalu berkorban dan mendahulukn kesenangan orang lain berbanding dirinya Tetapi kali ini Mutia berbelah bahagi Antara kesian dan benci Tersemat juga rindu yang bukan sedikit Tetapi tegakah dia untuk menghadapi situasi itu Mampukah dia untuk berlagak seolah-olah tiada dendam dan benci di hati terhadap perbuatan kejam Suffian meninggalkan dirinya terkapai-kapai setelah menemui kembali pelangi bahagia dalam hidupnya Mampukah lagi dia memujuk hati untuk redha dengan Ujian hati yang telah dilaluinya lagi‘baiklah Allysa besok pagi saya pergi lawat dia hospital mane’ Biarlah kali ini Pertama dan terakhir Tekad hati kecil Mutia Mut...
・Air Max 180 Mens Shoes(2015/03/13 21:25)
ada kisah buatku walaupun dari dalam sahaja. Dan bermula esok,ROS HITAM: Tak la! Dia orang paling setia pernah saya kenal!>Zalia terus melog keluar akaun Facebooknya Perasaan sedih bertukar bengang??Apasal la mamat ni suka menyibuk hal aku?? Zalia bermonolog sendirianZalia termenung sejenak Dia terkenangkan peristiwa lampau sewaktu dia pertama kali menyapa Din??Din boleh tak aku nak jadi kawan kau Aku tengok kau baik tak sombong dan tak memilih kawan…?? Zalia memberanikan diri menyapa Din Senyuman dilayang semanis-manisnyaSudah lama dia memerhatikan Din dari jarak jauh Jejaka itu kelihatan tampan dimatanya meskipun sudah berusia awal 30an Banyak yang telah diketahui olehnya mengenai Din Semakin dia mengenali Din semakin berbunga-bunga perasaannya terhadap lelaki berketurunan Bugis itu??Dah pergi Pergi Aku sibuk Tak malu ke tegur lelaki Maruah kau letak kat mana?? Jerkah Din yang kelihatan berang menerima sapaan Zalia Zalia terkejut bukan kepalang Din di hadapannya tidak serupa seperti Mohd Saharuddin yang...
・Men New Balance 501(2015/03/13 21:25)
Dilla tak takut ke? ampunkan Adilla…” rintih sanubariku penuh penyesalan.aku pun offline tagged.Pada malamnyabila aku online tagged aku dapat mesej dari izlan R.………………………………………………………………………. Balik kampung pun dengar orang bercakap.Aku berbaring di atas katil. Bukan nak dengar ceramah Bang Pendi. Tak pun Bg Pendi kenalkan lah dengan salah sorang kawan Bg Pendi dengan Iman. Namun selepas 3 jam bermesyuarat ,Cerpen : Penjelajahan Planet Chikonk Oleh : Planet ChikonkPada tahun TE 2110??kau kenapa tiba-tiba nak menetap dekat sini,Shahidan pula tidak selekeh seperti dulu. Megat Andrian pula masih setia melutut di hadapan gadis idamannya itu. Kata ? katanya itu menyebabkan muka Megat Andrian dan Maya Ellisa berubah menjadi merah.Dia yang tuduh bukan bukan”Manager : “Lina,aku nie bodoh. aku dah suruh member aku call police aku nak buat report kat semua.” Panas hatiku masih belum sejuk lagi.aku amat terkejut kerana aku amat mengenali orang yang sedang berbual-bual dengan umi dan ayahku. ...
・Nike Free Run 3 Unisex(2015/03/13 21:26)
Relakan pemergiannya ye…” perlahan Seri bersuara, Soalnya lembut namun cukup untuk menggegarkan jiwa. he tried to strangle me ??? of course playfully like buddies We struggled and heard a sweet lovely voice that rose above our arguments“How nice Buddies playing wrestling with each other” Ugh? It’s Mia the number one Queen Bee of the school and the female version of Izzat She was famous among the boys Well a bit of a dimwit but still the boys were after her except for Izz She also had a crush on him but he kicked her right out of his way She wouldn’t stop flirting with him unless he came to her“What do you want” Izz’s voice was harshMia’s lips twitched at the corner “I just wanted you to know that I’m having my birthday party at the Hilton’s this Saturday night You are invited” She glanced at me and the others at my table “I’ll be waiting for YOU” What she meant was we were not invited She turned and started to walk away before saying over her shoulders “Tux and tie please” She giggled menac...
・Foamposite Air Max Fusion Men(2015/03/13 21:27)
Saya belum melihat mukanya lagi.“Eh awak ni buta ke?Bahaya tak bahaya,Aku tersenyum. Insan biasa yang tak lari dari menangisi kerakusan manusia. Talib iaitu di sekolah Sultan Ismail. Ketika meningkat remaja, Langsung membuat janji dengan saya. Dia betul-betul perlukan awak sekarang? Rayu Alyysa lagiMutia serba salah Dia bukanlah seorang yang kejam Malah terlalu baik hati Selama ini dia selalu berkorban dan mendahulukn kesenangan orang lain berbanding dirinya Tetapi kali ini Mutia berbelah bahagi Antara kesian dan benci Tersemat juga rindu yang bukan sedikit Tetapi tegakah dia untuk menghadapi situasi itu Mampukah dia untuk berlagak seolah-olah tiada dendam dan benci di hati terhadap perbuatan kejam Suffian meninggalkan dirinya terkapai-kapai setelah menemui kembali pelangi bahagia dalam hidupnya Mampukah lagi dia memujuk hati untuk redha dengan Ujian hati yang telah dilaluinya lagi‘baiklah Allysa besok pagi saya pergi lawat dia hospital mane’ Biarlah kali ini Pertama dan terakhir Tekad hati kecil Mutia Mut...
・Nike Free 3.0 Run+ 2S(2015/03/13 21:27)
“Happy Birthday Auntie Wa! Bukankah dunia sebagai tempat pertempuran kerana kerehatan yang sebenarnya akan kita temui di Jannah kelak? Kiranya,” Aku mengangguk setuju. Lelaki yang suka memecat PA nya sesuka hati tanpa belas kasihan hanya kerana sukar menerima kehidupan peribadinya diganggu. Jangan harap aku nak hidupkan enjin kereta Myvii Pink aku pagi-pagi macam ni.’’. Aku tahu dia serius dengan kata-katanya. Tapi rupa-rupanya dia hanya ingin menyindir aku.baik dia segera beredar sebelum Kin Ho. memandangnya.Hehehehehe.Tapi Alil silaprupanya Echa lagi cute bila Echa senyum.Aku pun tak paham.bermusuh kalah anjing ngan kucing.Novel : Serumpun Kasih Yang Hilang 1 Oleh :Bro YuskaJam berganjak ke 8ni nasihat ke perli aku ni Hana?Ara menjawab ringkas……………….“Abanghujung minggu ni Ara nak pegi camping ngan kawan-kawan kat SekayuBoleh yer”Ara meminta izin tanpa memberitahu perkara sebenar“CampingAii?sejak bila pulak isteri abang suka camping-camping niTak payah pegi la sayangJauh tuNanti jadi apa-apa sus...
・Puma Suede Fat(2015/03/13 21:37)
“Memang saya tak luka??Kalau awak tak puas hati dengan saya.cakapJangan serang belakang-belakang macam nie.tu nasib mata saya sendiri yang nampak. Tiba di ruang depan, Malam yang di harapkan akan bertemu dengan jejaka yang telah membuatkan hidupnya gelisah dan tertanya-tanya siapakah dia sebenarnya telah tiba. “.? Aduh kenapa berbalik semula soalan ni Mak tolong Farah ?. Saya terlepas geram tadi. Dup Dap!” “Saya pernah tengok cik.” terus aku bergerak ke tempat yang menarikperhatian aku tapi sebenarnya aku ingin lari dari Mia yang tidak sudah-sudah hendak bergambar.” Aku bersuara.Assalamualaikum.” kata-kata terakhir Dina untuk Naim pada 13 Ogos 2008 Hari genap 3 tahun 5 bulan mereka menjalin cinta dan akhirnya musnah???????????***???????????????Dina akan trima kptsn yg Naim akn wt nnti.Salam.???????????????????***????????????????Selama dua hari Naim hanya mendiamkan diri Dina memberikan masa yang cukup untuk Naim membuat keputusan Selama itu juga Dina banyak berfikir dan berdoa kepada-Nya Dina sendiri ...
・Air Jordan 9(2015/03/13 22:40)
Dia sedang mencekak pinggang sambil merenung tajam ke arahku.? Nisa ni pun period jugak macam aku kot Tak pasal-pasal nak hangin pagi-pagi buta ni?.” Takde maknanya dia nak bising. “Baby, suruh la dia breakfast dulu. walaupun pahit untuk di telan.eika eila aku sayang relation kita bersama tapi apakan daya aku untuk aku pertahankan dan kemudikan bahtera ini berseorangan kesah sekawan melihat detik indah bersama.MIC AND MCA pulak. Faham.acik takut.“Tidak perlu bercouple, seorang yang lemah-lembut dan sentiasa menjaga tata tertib dirinya dengan baik.Alah lelaki yang tak reti bersyukur tu la.Teruk muka dan badan lelaki tu aku kerjakan ala-ala wwe lagi aku beraksi Anggota yang paling parah mulut dia sebab mulut gatai tu dah sentuh pipi aku dan yang kedua tangan dia sebab jaga ja aku dari tidur tangan tu yang sesedap ja peluk pinggang aku dari belakang Tak guna punya manusiaSebaik semua penghuni termasuk mama terjengul depan pintu bilik aku lelaki gedik tu terus terkam memeluk mama sambil menagis Mula-mula mint...
・Air Jordan Fly 23(2015/03/13 22:41)
Sedangkan aku? cintakan awak dan??. Alias bingkas bangun dan bergerak untuk menutup suis kipas surau al-Islah. Alias menunggu dengan penuh kesabaran. Lengannya terasa perit dicengkam tali guni yang mengikatnya di kerusi.Arragggghhh!! Nenek dah baik dah berubah.” Pengakuan yang tidak tahu sama ada jujur atau pun tidak.Qaseh sudah memaut tangan suaminya,”Qas!” “Mana saya ni”Soal Qistina separuh sedar”HospitalhoneyU rebah depan pintu rumah i”Qashmir merenung mata Qaseh dan Qaseh cuba bangun dengan pertolongan Qashmir”Saya Doktor FatinWell u cuma tak cukup rehat dan mengalami unknown stressedYou need rest”Qaseh hanya sekadar mengangguk”Nothing to worried kalau cik nak mci think u should get two or three days”ujar Doktor Fatin”Tak mengapalah Saya baru dapat kerja Minta diri dulu doktor”Qaseh hanya mencuka selepas keluar dari bilik doktor dan Qashmir yang menolongnya mengambil ubat dari kaunter “U nak makan atau balik Nak balik i hantar”Qashmir bersuara control ayuStill control ayu aku pengsan sebab ...
・Air Jordan 7(2015/03/13 22:44)
tidak mahu dia pulang ke Malaysia yang panas nihh.jika tidak kerana papa yang menyuruhnya menduduki SPM pasti dia tidak akan pulang “Naz kamu kena ambik SPM walau kita nihh orang yang berada dan tinggal diluar Negara tapi suatu hari nanti sijil SPM tuhh akan jadi asset untuk kamu menapak business di Malaysia” Kata-kata itu sering diulang papanya hingga bernanah telinga mendengarnya dan akhirnya akur dengan permintaan papanya“Pa boleh ke Naz tuhh survive kat sana? Ye laa blue-eye child kita mana pernah berenggang dengan kita I tak setuju u sent him…”“he’s grown up now take this as a lesson for him to face the future”“Can we drop the cases” Papanya tetap bertegas Bentak hati isterinya sengaja tidak dilayan kerana keputusan yang diambil untuk kebaikkan anaknya jugak nanti Mamanya sekeras hati tak bersetuju dengan permintaan suaminya Anaknya tidak pernah ditinggalkan sendiri dan segala makan pakai semuanya dia dan bibik yang aturkan Naz telah terdidik dari kecil untuk mewarisi empire besar keluarga Taju...

grp0923201956.jpg 190×253 27K

2006.09.23 (Sat)

■[ アレンジ ] 追悼のアレンジ

目白庭園(赤鳥庵)さんへ配達です。

広い床の間へアレンジを、というご依頼でした。
お花はお任せいただいたので、あえて和花でまとめるのではなく
カラー(シュワルツワルダー、マンゴ)やピンクッション、シャリーベイビーなどをいれて、花の形状を見せるアレンジにしてみました。

ん〜、上の方にシュワルツワルダーがいっぱい入っているのに、この携帯写真ではまったくわからないですね。。ショック。カメラ忘れちゃったのです。

grp0923204741.jpg 190×253 27K

2006.09.23 (Sat)

■[ アレンジ ] こちらも。

もう一つは、花の重なり、花びらの重なった美しさを見せたくて、ダリアの黒蝶どっさりです。
特級ダリアなので大輪なのです〜。美しか〜。

目白庭園さんは初めて行ったのですが、それこそお茶会や茶花の会にはぴったりですね。お庭も池があってとても静かで、一度ゆっくりしに行きたいです。
ここで花を活けてみたいな。

*私が通っている茶花の会主催で、11月に川口リリアホールの庵にて茶花とお抹茶、お煎茶の会を行います。ご興味のある方、お気軽に遊びにきてください。
追ってご案内いたします!
・森のふくろう(2006/09/24 05:39)
目白庭園や椿山荘は、案外、落ち着いた花の色のほうが似合うところですよね。店長さんのアレンジは、ぴったりのように思います。ところで、店長さんの沖縄話に読んで少しはその気分になれればと思い、板橋区熱帯植物園に行ってきちゃいました。沖縄の万分の一ほどしかありませんでしたけど(笑)、それなりの熱帯気分にはなりました。あと、企画展のベゴニアの花はきれいだった!、ベゴニアてあんなに種類があるものなんですねえ。知らなかった、です。
・店長(2006/09/28 17:17)
+森のふくろうさん
こんちゃす!
お、板橋区熱帯植物館、行ってみたいと思いながらまだいったこと無いんです。
企画展はけっこう気になるんですよね。
ベコニア、見直しちゃいました?
るう(2006/09/29 06:15)
リリアホール、めっちゃ地元なんですがw
さすがに3歳児連れてはいけないので残念です。顔見にだけでも行こうかしら???
・店長(2006/09/29 18:04)
+るうさん
おっと!是非いらしてくださいな、ご招待いたしますよ〜
つッ君も茶の湯の経験、イインジャナイ?

DSCF1548_hp.jpg 190×253 26K

2006.09.21 (Thu)

■[ 明日館 ] 金木犀臭!

今年初の金木犀臭!!
かぎましたか?!
どこからともなく風にのってやったきた匂いは、幸せのにおい〜。
秋ですな。

DSCF1543_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.20 (Wed)

■[ 日々乃花 ] ハバヤマボクチ

オヤマボクチの仲間でハバヤマボクチ。
まるっこく毛が多いのが特徴でしょうか。
左がわのとげとげした緑はアザミの咲く前です。
夏の野草はトゲが多くてかないません。ちょっと腕にさわるとぷくぷくっと膨らんできてカユイカユイ!
トゲに刺されては「なにすんの!」
花を見ては「カワイイネェ〜」


DSCF1533_hp.jpg 184×253 28K

2006.09.19 (Tue)

■[ 日々乃花 ] ヤマウドのタネ

こちらも葬儀アレンジの一部ですが、黒い点々、ヤマウドのタネなんです。
見えますか〜?
あんまりカワイイんで感動しました。

DSCF1527_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.18 (Mon)

■[ アレンジ ] ご葬儀のお花

お世話になっている花心さんでの葬儀アレンジです。

花心さんのご葬儀は今までにない花演出と空間演出で、葬儀そのものをあまりよく知らなかった私に衝撃を与えてくれました。こまやかな気配りが随所に感じられます。

写真のアレンジは式場入り口に一対にして飾っていただきました。
こういったアレンジをご葬儀に飾っていただけるのも、花心さんならではないかと思います。

DSCF1518_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.17 (Sun)

■[ アレンジ ] 個展へのお祝いアレンジ

植木鉢を製作されている陶芸家さんの個展へのお祝い花でした。野草を沢山いれたけど、華やかさがほしかったのでダリアやトルコのブラウンや濃い紫、足元にはオレンジのマリーゴールドなんかも隠れています。華やかさといっても渋く決めたかったので、こんな色彩になりました。
野草をアレンジする時は、わさーとした山の自然なダイナミックさが出るとイイナ、と思いながら制作します。

DSCF1505_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.16 (Sat)

■[ アレンジ ] 青〜い薔薇。

プリザーブドです。
生花の青い薔薇はまだ怖くて手にしたことないのですが(w)プリザの青は、青の組み合わせによってこんなにキレイになります。
青も発売元によっては群青色だったりエメラルドブルーだったり、微妙な差があります。
今回は秋が近いので、海色にならないようにシルバー系の葉を合わせて、大人チックにしました。
・森のふくろう(2006/09/21 19:07)
すごくきれいなバラですね。シックなアレンジもとてもいいと思います。ところで、石灰水や石灰質の土壌で育つバラは、普通よりも花の色があざやかで美しい、て聞いたのですが、本当にそうなのでしょうか。そういう内容の記事を、仕事で書いたのですが、いまだに「ほんまかいな?」と思っている、ちょっと無責任な私です。
・店長(2006/09/23 20:03)
+森のふくろうさん
ぬぬ〜〜〜、私もわかりませぬ〜
お役に立てずスイマセン。。

秋になるとまた薔薇の出番がやってきます!楽しみです。夏の薔薇はちいちゃいのでね・・

DSCF1490_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.15 (Fri)

■[ アレンジ ] 敬老の日

早めですが、敬老の日のお花です。

もうだいぶ、陽が落ちるのが早くなってきましたよね〜
出荷直前に写真撮りがキビしくなってきました。
今回は残念ながら室内撮りです。う〜ん、花色がでません。。

DSCF1476_hp.jpg 190×253 27K

2006.09.14 (Thu)

■[ 明日館 ] 火曜日の花活け

沖縄を思い浮かべながら、ジンジャーと仙人草を活けました。
ジンジャーが勢いよかったので、まっすぐ、天に向かうように活けました。


他に、ケイトウ、ニュウサイ、水引、ウンリュウヤナギ。

DSCF1461_hp.jpg 190×253 27K

2006.09.13 (Wed)

■[ 明日館 ] 追悼コンサートへ。

数日前ですが・・
追悼コンサートのステージ装花をさせていただきました。

胡蝶蘭の白があまりに美しかったので、主役さんです。

DSCF1352320_hp.jpg 190×253 28K

2006.09.11 (Mon)

■[ 日々乃花 ] ヘリコニアって。

東南植物園で見た、熟し始めたヘリコニア。
こんなんなるんだって、びっくりしました。種がつまってる・・おう。
ただでさえヘリコニアは苦手だっていうのに〜。
このヘリコニアの周りには、8種類位のヘリコニアやジンジャーがうっそうと茂ってました。自然の植生のままに見る、ヘリコニアロブスターやハンギングヘリコニアは異様な鈍い光を放ってましたよ・・イヤイヤ、咲き終わりだったんですよ、ほとんどが。だからピッカーンキレイという感じではなく・・・おう。

R0010347_hp.jpg 253×189 28K

2006.09.11 (Mon)

■[ 日々乃花 ] ヒマワリのうなじ

伊計島のホテルへ向かう途中、ぽっとでてきたヒマワリ畑。

みーーんな向こう向き!
沢山のヒマワリが揃いも揃って背中向けてるって、寂しいじゃないか!

うなじ大会。
ダイスケ(2006/09/11 18:19)
おお〜伊計島。そこは私とミワが出会った場所です。二人とも一時そこのホテルで働いてたんですよ。
・店長(2006/09/12 16:21)
なんですと!
伊計島のホテルはかわい子チャンばかりでした・・
その中でミワさんはひときわ輝いていたんでしょうな・・・
このヒマワリを見たときにお二人の顔がズバッと私の脳裏にあらわれてきたのは、いうまでもありません。(>埼玉最強放送)

grp0911144158.jpg 190×253 27K

2006.09.11 (Mon)

■[ 日々乃花 ] 沖縄ははだしで運転。

主に親指で操作ですね。
親指を乗せているというより、親指と人差し指でアクセルを掴んでるって感じでしょうか。

今回は毎日のように大雨が降ったのですが、いつも車にのってる最中だったので、嵐楽しい!という気楽さでした。

DSCF1422_hp.jpg 253×189 25K

2006.09.11 (Mon)

■[ 日々乃花 ] 行ってきました、沖縄!

今年も夏休みを頂いて沖縄へ行ってきました!

夏になると沖縄へ〜と行き始めて、早10年でしょうか・・
そろそろ移住ですね。。

熱帯の花はそんなに得意ではないので(w)、なかなか決心がつかないでいるのですが、今年は仙人草が咲いていたり、やんばるの森ではハゼかな?と思われる漆系の樹が紅葉のように葉が紅かったり、名護の駐車場ではジニア(ポロみたいな)がプランターに沢山キレイに咲いていたり・・ランやヘリコニアばかりじゃないんだな、と思うことが何度もありました。

いっちゃおうかな〜オキナワ。

grp0903221700.jpg 190×253 26K

2006.09.03 (Sun)

■[ ジューシー ] 9/4〜8は夏期休暇

9/4〜8の間、遅めの夏休みを頂きます。
ご迷惑をお掛けいたしますが、どうぞ宜しくおねがいいたします。

お休みの間のジューシー紀行?はネコ友達のベリタンのブログをご覧下さいませ〜

DSCF1319_hp.jpg 253×189 28K

2006.09.02 (Sat)

■[ 明日館 ] オレンジ

パーティーのテーブル花に、ミニブーケをお作りしました。
フラワーベースに活けてあります。

ここでも草花園さんのジニア登場〜
今回は市場で「アプリコット」という名で出会った小輪ジニアにも、とてーも気を惹かれたのですが、イエロー系ミックスにしました。
花達を手にしながら、あまりの可愛さに「ひょえ〜ひやぁ〜」と声をあげながら制作していました。
やっぱり、イイ花を触っていると、声でちゃいますよね。そんな事ない?
・kakassi(2006/09/18 23:03)
あるある。ぶつぶついいながら・・・。
なんでこんなに素敵な色に生まれたの〜なんていいながらね。
後ろを振り向いたとき、お客様が立っていたりすると、かなりドッキッ!
・店長(2006/09/20 23:10)
+kakassiさん
うんうん、顔もいっちゃってんもんね。
特に吸い込まれそうな花を見ているときなんて、目と花の距離5センチって感じですもん。
昆虫か。

2006| 010203040506070809101112

2007| 010203040506070809101112

2008| 010203040506070809101112

2009| 010203040506070809101112

2010| 0102030405060708101112

2011| 040506070809101112

2012| 010203040506070809101112

2013| 0102030405060708091112

2014| 0104050610

2015| 0304050607080911

2016| 010405

2017| 060809