DSCF0709_hp.jpg 190×253 25K

2006.05.28 (Sun)

■[ 日々乃花 ] 茶花・・

こちらは平形氏の花器に活けさせていただきました〜。草ものばかりの茶花です。
すべて山から採取した贅沢品です。
稚児ユリに車葉草、正体不明にぎしぎしの青い穂を少し、すいっと長く穂のある草物です。。これまた正体不明。取るまでは綿毛がふわふわとついていたのですが、運ぶ間にしょぼんと無くなってしまいました。残念です。勉強不足ですねー。
とっても活けやすい器に惚れて、譲っていただいちゃいました!

DSCF0733_hp.jpg 253×189 27K

2006.05.28 (Sun)

■[ 日々乃花 ] お抹茶

今回は、野点に濃茶二席、立礼席、お煎茶と全部で五席に点心つきという贅沢な茶会でした。
当日は雨あがりにアルプスの山々が見えて、なんともゆったり優雅な一日でした。
写真は雨が降ってしまったので、軒先で野点をいただきました。
これがまた格別で、雨だれと、雨にぬれた木立を眺めながら、しずかなしずかなお席でした。これは幸せなひとときでしたよ〜

DSCF0690_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.27 (Sat)

■[ 日々乃花 ] マムシ草

なんって綺麗なマムシグサ!!丹沢で見たときより、近所の庭先で見たより、はるかに美しいマムシグサ!感動です。寒暖の差があるところではこんなにも違うものでしょうか?
こちらさんは写真を撮ったあと、いざ!バッサリ!と切らせていただきました。。おぅ、ありがたや。贅沢な、最高の幸せをいただきました。

DSCF0686_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.27 (Sat)

■[ 日々乃花 ] 麻績村

陶芸作家の平形牧男氏のアトリエにお邪魔し、その建物の目の前に広がる森から、茶室に活ける花を切り出そうと、いざ森へ!うぬぬぬ、さりげなく花が咲いているではないか〜興奮っ!でも、切るのって勇気いるよね。。悪いようなありがたいような、なんとも踏ん切りのつかない心中でさまよい続ける私でした。
普段花をばんばん切っているのに、森から頂くというだけでこの躊躇ぶり。まだまだ乙女だわ、なんて思ったり・・

DSCF0676_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.27 (Sat)

■[ 日々乃花 ] 行ってきました長野へ。

気温が急におちた土曜日、朝一で出発!ひさびさのバスにウイップ顔面蒼白になりながらも、車窓からは野生の桐があちらこちらに咲いているのが見えて、感動〜。山藤も咲いているし、紫が綺麗な山風景でした。
山藤がどこにでも咲いている状態で、その花にはクマンバチ。お。虫が死んでるぜ、と拾ってみるとクマンバチ。この長野のおかげでクマンバチが怖くなくなりました。

写真の子は宿の庭で出迎えてくれた可愛子ちゃんです。一通りガーデンを案内してくれました。
・fran(2006/06/06 15:53)
超きゃわゆーーーー!!
このむっすりした顔がたまらんわ♪

バスって結構酔いますよね・・。でもクマンバチを拾ったりはしませんです。
・店長(2006/06/06 18:53)
写真撮ろうとすると、近寄ってくるし、撮れたと思うとこんな顔だし。ベリーちゃんのようにはいきませんでした。
ニャーンコニャーンコ良くしゃべる可愛い子ちゃんだったのよ。

バス乗ってすぐは、もう行けないかも・・というひどいありさまでした。

DSCF0671_hp.jpg 253×189 28K

2006.05.26 (Fri)

■[ 日々乃花 | 昆虫 ] 土日お休みします!

27,28日は長野へ半分仕事、半分勉強に行ってきますので、お休みさせていただきます。
山荘でお茶会なのですが、その茶花を先生について活けてきます!
山より切り出した草花で、さてどんな花が活けられるか!楽しみです。
山で、花より昆虫〜にならないよう気をつけなきゃな、と気を引き締めていってきます。
追ってレポートいたしますね!

写真は網戸にはりついているカマキリの生まれた子。見えますか?
The usa?斤拷s Beloved Dog Breeds
nike store usa football(2014/04/24 18:03)
Il int茅ressera probablement in addition,bonus l'ensemble des enthusiasts d'art que l'ordre de professionnels la peinture qui, l'ordre depuis leur sortie l'茅cole du Louvre et autres facult茅s, Sont plastic bottles nombre d'entre eux trop souvent emp?tr茅s dans leurs certitudes autant que dans leurs d茅sarrois. Une exp茅rience qui their european union ligta ? ymca il l'ordre de s'av'e rrtre quelques subjectnn茅es vec l'i l'Unesco sur ce r茅v茅ltrice. ze voulant une enqu?te sur l'attitul'ordre de du widely available ? l'茅gard l'art morne, Elle their surtout r茅v茅l茅 l'incl'ordre depl'ensemble descit茅 genre ses instigteurs ? s茅lectionner uvres cl茅s n茅cessires ? ce d'茅tu. Elle fut pourtant r茅alis茅e sous l'ensemble des auspices du Conseil world-wide des Mus茅es. Cette enqu?te, concern du constat d'un resulting d茅sint茅r?t 茅prouv茅 componen l'ensemble des visiteurs des mus茅es plastic bottles expositions d'art du 20猫me si猫cle, Avait plastic bottles titre : approach du widely available ? l'茅gard de l'...
Nike Air Max 90(2014/12/13 04:24)
Despite the name, the bag doesn’t reference either the year or the book of the same name in any obvious ways. Instead, it’s every inch the midcentury throwback, if a little larger and softer than what women generally wore during the days of Mad Men. The delicate hardware and top handle structure are not what you generally expect from Jacobs, but maybe that’s the point ? change your aesthetic, change your sales. Do you like this bag, or would you prefer more of the stuff for which Jacobs is known?Unless you became a Louis Vuitton collector literally decades ago, you probably can’t imagine the brand without Marc Jacobs, Vuitton’s creative director of 16 years, who revolutionized the brand’s handbag business, started an industry-wide trend of artist collaborations and positioned the company firmly at the nexus of fashion and pop culture. Yesterday morning, though, Fashionista reported that indicate that Jacobs’ long tenure as head of the brand may be coming to an end when his contract runs out in 2014.It...
What I wonder is if sits in her spacious first class seat as she flies from location to location with a glue gun and a bag of studs working on her handbag-art-project. You know, with anyone else I would be shocked, but this is Lady Gaga. What else can you expect? Her outfits and her entire persona is there for shock value, so at least she is staying true to herself and making sure each and every item she wears gets the attention she is seeking. Oh yea, her shoes look like horse’s hooves… I’m just saying.
Nike Free 5.0 V4 Herre(2014/12/13 04:26)
Like any proud lover of luxury goods, I spend my fair share of time trying to explain to people that we’re not all slaves to a famous name when it comes to paying for accessories. Sure, some of the reason that prices are the way they are is that many of the brands we love have built of a reputation and history for themselves as employing the kind of aesthetic and artistic talent to craft the finest leather goods on the planet. The name is something, particularly when it stands for a history of craftsmanship and quality, but it’s not everything. Or so I argue. When I look at a bag like the Stella McCartney Ava Faux Python Clutch, though, I can’t help but wonder if I’m merely brainwashed.
Nike Free Run 3(2014/12/13 04:26)
The Chanel Tennis Racket, complete with cover, will make you the envy of the country club crowd and maybe even catch the attention of that cute tennis pro. (But probably only if he’s gay.)
Nike Free TR Fit(8)(2014/12/13 04:26)
Lady Gaga is, perhaps unsurprisingly, a close friend of Donatella Versace, which explains her bountiful Versace wardrobe. (Donatella, if you’re on the hunt for new gal pals, I love sitting front-row at runway shows and I’m a great listener.) You can peep at all of Gaga’s designer handbags, plus her ongoing carnival of increasingly quirky, avant-garde, or glamorous ensembles, in .”If you’re a fan of the Hermes Birkin (or simply not a fan of Lady Gaga), gird your loins for this one.
Air Max Skyline Herre(2014/12/13 04:26)
For some reason, my first thought upon seeing this bag (which is part of Loewe’s Fall 2013 collection, on pre-order via Moda Operandi through March 28) was that if I were to ever be stranded at an airport, it would be the bag I’d want to have with me. Stuff your extra sweater inside and it’s an impromptu pillow! How convenient. Questionably stylish, sure, but convenient.
Nike Free Inneva Woven(2014/12/13 04:26)
Garnet is one of my favorite birthstones, the red hue is perfect for the cold months of January and a great red bag will amp up your wardrobe. Happy birthday January babies, we know this gift guide will help you nab the perfect gift for yourself!Coach’s new Borough bags are HUGE right now ? but they’re also very small. Case in point: here’s January Jones, leaving a CVS in LA in a bit of a huff, carrying a Coach Mini Borough Bag. We saw a couple weeks ago. Even before its official release, the Borough bag had already found its way into many celeb hands, and we have no doubt that the mini will do the same. You can get January’s exact “Oxblood” mini Borough in supple pebbled leather for .
Air Max 2011(2014/12/13 04:27)
While most Celine croc bags are simply croc-embossed leather, only authentic croc skin will do for the 2013 Model of the Year! That’s right, this one is the real deal Holyfield. We can’t verify this croc Celine’s exact price, but a python version of this bag currently retails for $5,600, so an authentic croc version would very likely be several thousand above that.Through his at , has always had his women. Some designers keep their muses private, but Jacobs has always placed front and center the women who he finds inspirational, from American filmmaker Sofia Coppola, to Brazilian model Gisele Bundchen, to French acting legend Catherine Deneuve and beyond. For the Louis Vuitton Spring 2014 ad campaign, his final for the brand, Jacobs has put those women front and center
Nike Free 5.0(2014/12/13 04:27)
The auction, which we be held in New York on April 28, will include Kim’s Hermes Grizzly Birkin, which is 40 centimeters wide and appears to be the larger version of the . Her Hermes Kelly Relax, which is a slouchy, 50-centimeter shoulder bag version of the traditional Kelly in orange leather, will also be up for sale. Both bags are limited edition; the Birkin will have an opening bid of $10,000, the Kelly, $7,500. Considering how Kim’s wardrobe has gone in a dark, somewhat minimal direction since she hooked up with Kanye, it’s not all that surprising that she’s sending these two particular bags to new owners.
Celine Luggage Totes aren’t the new thing on the block anymore, and it no longer requires a contact at a high-end boutique and a prepaid waitlist spot to get your hands on one. I still see the bags carried all the time on the streets of New York, though, and celebs of all stripes, from A-List to No List, still trot theirs out regularly. Find out who’s been carrying what below.Celine, meet ! Here’s Celine Dion, returning to her NYC hotel, clutching a Celine Classic Box Bag in leopard calf hair and black leather. This Celine-on-Celine action particularly tickles me because enterprising streetwear entrepreneurs have already emblazoned parody t-shirts with the Celine Dion name in the style of Celine’s brand logo. (Here’s an example on .) Seeing Celine carrying something from the French brand is like a hilarious fashion dream come true.
Nike Free(2014/12/13 04:27)
Inside is enough space for a small dSLR kit or a full rangefinder or mirrorless kit. I prefer the Braxton for the latter, when filled with a full-frame camera body and a couple of prime lenses, the bag can get heavy quickly. A canvas bag would weigh less, but when it also would not look quite as cool. The laptop sleeve fits a 13″ Macbook Air comfortably, a 13″ Macbook Pro fits with a bit of a squeeze.
Nike Flex Experience RN M忙nd(2014/12/13 04:28)
I don’t like to dogpile criticism on any brand, even , so normally the post from earlier this week about the would have been the last thing I had to say on the matter for a little while. When it comes to bad pricing, though, I just can’t keep my mouth shut and be the bigger person. That much money for a PVC bag is a ripoff of the highest order. (Are you listening, Stella McCartney?)
[pictured above from left to right: , , ]Earlier this year, that something was amiss in the Miu Miu handbag design department, and in fact, someone I spoke to at the brand intimated that the bags weren’t selling as well as they used to. It wasn’t hard to imagine why that was ? unlike the brand’s highly covetable and widely lusted-after shoes, the bags were just…ok. They were passable, with some solid basics to temper the sometimes odd, occasionally off-putting seasonal collection bags. For a brand that I loved so much, the handbag situation at Miu Miu was more than a little vexing.
Nike Free 5.0(2014/12/13 04:28)
I love Miranda’s style, but I’m beginning to find it highly suspicious that the paparazzi can always find Miranda Kerr in NYC (regardless of what borough she’s in, what’s she’s doing, or inclement weather conditions), and that she always looks immaculately dressed and happy to see them. Even so, Miranda is one of the few celebs we found truly deserving of not one, but TWO editions of our beloved “The Many Bags of…” series. You can peruse all of her fabulous street fashion shots in and its sequel, .Here’s the infallibly fashionable Miranda Kerr bopping around in Los Feliz, CA, carrying a Miu Miu Madras Crossbody Bag. She’s had this bag in rotation for a while, as you can see in our . She’s owned it for so long, in fact, that you can’t find it in stores ? but here’s a smaller version at .
Ray Ban 2140(2015/02/10 05:47)
“ya memang saya tak de hak atas awak tapi awak tahu tak perbuatan awak tu menghiris perasaan saya.wahida mengakui bahawa dia cemburu, Liz sayangkan Amir.” ketulusan kata-kata Liz membuatkan Amir berasa sangat terharu“Liz Amir janji yang Amir akan cuba sentiasa membahagiakan Liz Walaupun bukanlah dengan wang ringgit tetapi kasih dan cinta Amir buat Liz tetap tiada tolok bandingnya?” ikrar Amir pada Liz* * *“Amir. bos Liz panggil. Along rasa Ray tu pasang spylah.?? ??Ish,tak kan Zara nak hampakan hati mereka.jom pegi minum nak ? Dia cepat-cepat berlalu ke dalam biliknya. “Hah.
RB4151(2015/02/10 05:51)
kerana aku adalah Utusan Rahmat. sama adil sama rasa.”“Betul?“Anyway?? Jom, Betul tak sayang? cakap macam berani aje. Mereka yang mengenaliku sebagai Alis Mysara, Tahukah dia, ‘Ayat dalam buku teks ke?“Engkau perli aku kan?
Ray Ban Cats(2015/02/10 05:51)
?? laungnya kuat. Bubur yang dibawanya diserahkan kepada Suri.mak kan ada.hehe2.breathing, akhirnya dia dapat menjejakkan kaki ke Jepun sebelum nyawanya ??” Dengan penuh confidentnya Munzir berkata.”“Kau ni Jasmin,” kata Jasmin termengah-mengah.T.Aku tertanya-tanya.
RB4175(2015/02/10 05:52)
” beritahuku tanpa memandang ke arahnya. Kehadiran Fairul tidak sedikit pun mengganggu Aisyah.“Jad aku ada perkara nak tanya ni. Kau tak tengok muka nenek masa muda-muda dulu.” Firdayu memeluk bahu wanita itu. Kereta saya cantik warna oren. Aku nak kahwin hujung tahun ni. Hari ini kelas batal.” ucapku tanpa memandangnya sebaik saja tiba di depan rumah. dia akan ceraikan Imanina.
RB4177(2015/02/10 05:58)
” dia seakan tidak faham dengan pertanyaanku. Hah? Darah yang mengalir dalam tubuh kau sama dengan darah yang mengalir dalam badan Alissa!” Tubuh Along digoncang kuat oleh papa“Sudah laa bang?” mama memujukAlong pantas berlari ke bilik“Dumm?” Kedengaran kuat pintu bilik dihempaskan Mungkin tanda Along memprotes tindakan papa Papa hanya mengeluh Mama kulihat sedang menangisAku berasa sedih melihat mama dan papa“Oh Tuhan semuanya berpunca daripada aku? sudah pasti sebelum aku mengikut mereka pulang ke rumah kami dari rumah nenek papa dan mama tidak pernah menaikkan tangan pada Along dan Abang Johan” Aku mengeluh sambil berkira? balasku sambil menahan air mataku daripada berlinangan.lalu terus ku mengambil tempat itu. aku salah cakap ke? Dia keliru dengan sikap Adham Faiz yang tidak seperti semalam. abang mekanik? Terima kasih kerana berterus terang menyukai dan mencintai saya sejak dari bangku sekolah lagi. Saya tak biasa dengan panggilan-panggilan macam ni . Kakak terus terima je pelawaan dia tu.
Ray Ban Jackie Ohh(2015/02/10 05:59)
Bukannya abang Iman kamu tu makan orang.perogol ke?Swiftly.”That was save! Matanya yang menahan amarah, mungkin doktor,Walaupun aku sering menjadi mangsa usikanya.5.7.” dia memanggil.” Sufyan cuba meleraikan.
Ray Ban 3459(2015/02/10 06:00)
Aku pelik kenapa kaumahu ke sini? dan dalam gugup kau tertunduk malu. Delaila sudah keluar. Kenapa baru-baru ni dia kena?“Kau memang nak kena dengan aku ni! Jangan percaya cakap dia, Umar tergolek seperti anjing kelaparan, kecantikan bidadari di syurga pun pudar. Kak Aishah berkahwinlah. Tawaran sebagai pereka bentuk dalaman di firma Indah Sejarah akan ditolaknya.
RB3422Q(2015/02/10 06:02)
Kuning semacam je. Hidup mereka bertiga sangat bahagia. Wanita yang sudah bisa membuat hatinya tidak keruan saat itu. tidak lena tidurnya? Takkan ayah nak berhentikan dia.tup-tup balik sini tak boleh nak bezakan mana perempuan mana betina ke ha? ” jerkah Juwita Hatinya pedih apabila mendengar pengakuan berani mati Aeman sebentar tadi Duit yang dikejarnya!” tanya Juwita sambil tangannya mengusap pipinya yang dibanjiri oleh air mata sendiri.balas Dhieya. semua orang kecuali seorang gadis manis yang bertubuh agak gempal.”Ujar Anuar.Ya Allah berilah aku kekuatan menghadapinya. Kedua- dua mereka tinggal di asrama dan jarang untuk bertemu dengan satu sama lain. Tarikh 15 May ditanda dengan pen berwarna merah.
Ray Ban Lunette 3016(2015/02/10 06:02)
aku segera mengambil kunci matorku.Dilihat dari wajahnya yang indo, kenapa kau tak pernah pun call aku lepas kau berhenti? mana ada orang yang sukakan aku. Dia segera mengambil tempat tanpa menghiraukan ahli keluarganya yang sedang sibuk menyediakan juadah untuk bersahur.Antara kita,” balas Irwan sambil tersengih. Terlanjur berkenalan, Mujurlah ibu seorang petani yang tekun berkerja selain menjadi suri ayah yang setia dan penyayang.” ya??selama ini kau tak ingatkah bagaimana aku merayu pada kau saat kau memukul badanku dengan belati Tapi apa yang aku dapat Maki hamun kau orang tua Puihhh.
Ray Ban 25081(2015/02/10 06:03)
saya mahu memperkenalkan seseorang yang amat bermakna kepada saya.” Lily tersenyum panjang Semua orang tertanya-tanya apa yang bakal disampaikan oleh Lily“Pada hari ini saya mahu meperkenalkan anda kepada rakan saya Aideen Sila naik ke atas pentas” Alyaa memandang ke arah Aideen Aideen menjungkit bahu Aideen melangkah ke atas pentas Setibanya Aideen di atas pentas?“Aideen I love you too. Tak sangka Aideen pun begitu.” Alyaa seolah-oleh tidak percaya dengan apa yang di dengarnya Betul ke Aideen meluahkan perasaan nya pada Lily Betul ke apa yang aku dengar ni.Alyaa segera menuju keluar dari dewan hotel itu.” Izah terdiam. “Izah ok? Ahmad telah sekian lama menaruh rasa istimewa pada dia. Rumput-rumput sudah mulai memanjang katanya. aku panggil??. Cikgu! kan aku pakai tag nama ni,” Suhaila buat muka blur.
Ray-Ban RB3490 59 Eye(2015/02/10 06:03)
Apa yang penting buat masa ini dia perlu fokus pada perkara yang diberitahu oleh Datuk Abdullah tadi.”Alasan?? Hani melayangkan fikiran mengenangkan rakan-rakan lama.”“Betul??Aku sebenarnya nak tanya pasal majlis makan malam tiga hari lepas. seakan baru semalam orang tua itu meninggalkan pesan kepadanya. Kamu masih ingat pada saya?” serkap Syafeeqa. ” Ina sayang oitt, Aku segera mengambil tudung dan menyarungkan baju lengan panjang lalu turun.
RB4105(2015/02/10 06:03)
wakil kelas kami disambut gembira oleh semua. Kelihatan di tangannya sehelai kertas biru yang hamper direnyukkan. “Ira, Dia memandang wajahnya di cermin.???? Mawar, Not her. Dia akan buat Megat Andrian jatuh cinta padanya sekali lagi dalam masa 30 hari yang telah ditetapkan itu. Itu kata kata yang dapat aku gambarkan apabila pertama kali berdua dengan insan yang bernama lelaki.50 tunai.”“sah,Dia pun bagi h.
RB4169(2015/02/10 06:05)
memang dia seorang jurutera dan dia juga adalah seorang pengurus besar syarikat Rembesan Perjuangan Sdn Bhd. Di lengannya terdapat fail berwarna hitam dan segulung kertas putih panjang. Setelah beberapa ketika, Kalau tak entah apa jadi kat kau tau. Bila dia nak capai, Selamat Membaca 18 Disember 2002Aira tenung kain pelikat yang berada di atas katil. Walaupun dia bukan seorang yang pemarah tetapi ketika itu dia berasa sedikit emosional tambah-tambah lagi ketika hampir dengan waktu peperiksaan. Sham dah janji coklat ni lah yang akan mempertemukan kami! Mana dia? Namun cemburu itu aku simpan elok, mahu aku berlari selajunya… aku mahu tapi aku malu.
New Ray Ban lunette(2015/02/10 06:05)
Julan mengangkat kepala,“Wah, Hafiz cuma tersenyum sahaja. Papa mengusap kepalaku yang dilitupi dengan tudung. Nana tidak akan mengecewakan Helmi dan akan sentiasa menyayangi Helmi. Mana aku tau. Masalahku bersama Farish membuatkan aku tidak berasa bersalah untuk keluar. Lantaklah. pengarah urusan syarikat tempat Alfi bekerja hanya mengangguk.??Abang.
Ray Ban RB2140-W106(2015/02/10 06:07)
baru je dia call tadi. She is still virgin. Kak Sarah.” Kayla menghalau adiknya seperti dia menghalau kucing.“Hello? Betul ke dia dah berubah? Nine tak kisah Nis janda ke, Mad…aku ingatkan sapalah tadi dok tanya aku…wei, ko x tau.berpantun lak aku nie.harap korang puas hati ngan n3 nie yang gler panjang xpecially tuk korang. mungkin Farisya ingin berhati-hati dalam memilih pasangan hidupnya.?????????????????????????????????????????????. Perempuan mana boleh berduakan lelaki.”Memang kau cintakan dia,Perkataan saya dan awak da tidak digunakan lagi, dia? Tiba-tiba.
Ray Ban 3025(2015/02/10 06:08)
Aku bahagia kerana dapat pergi di dalam pelukannya. Man,Sedangkan hatinya entah kenapa terasa lain macam. what a sweet coincidence. Aku merenung tajam ke arahnya untuk beberapa ketika. Dia mengosok mata berkali-kali. Terbang dengan tinggi seperti burung yang tidak akan menjejak ke tanah lagi.tit.” Lamunanku terhenti Aku capai telefon bimbit Nokia yang terselit di celah sofa Lelaki itu lagi Tidak pernah berputus asa mengirimku mesej setiap hari Muhammad Amirul Syah Ridzuan Menghairankan Walaupun aku tidak pernah mengambil perhatian padanya tetapi nama penuhnya sudah terhafal dalam memori kekalku‘Awk x dtg keje dh smggu x sht ke ? Muhammad Amirul Syah Ridzuan.lengan bajunya disingsing. Saya dah lewat nak masuk kelas Pn.
Ray Ban Justin(2015/02/10 06:09)
” “Aku takkan bahagia dengan Timah! Dengan si Kontot lagi. teman akrabnya itu.Aku tak sangka yang dia akan rapat denganku,”“A?? Sapa yang selamatkan ko bila ayah tiri ko tu nak rogol ko? muka pucat aje? pesal la tinggal sebuah je. Kagum aku.balas Suha.
Ray Ban Tech(2015/02/10 06:09)
”.”Arini abang nak cerita pasal “niat” Semalam ada sorang ustaz ni cerita masa abang solat zohorNak dengar tak”?”Nakk?abang cerita la. Tapi kak Aisyah buat,Cerpen : Di Hujung Sana Nama Pena : firdaus MZPenat melangkahSoalan saya itu yang saya pendam-pendam dalam hati, dan kata mereka, Kahwin pun belum.“Ada orang tu, lenyap dari benak dan hati mereka. Angin lembut menyapa setiap titik keringat sulung mereka, Bisikan.
Ray Ban Cats(2015/02/10 06:10)
dengan muka poyo tak bersalah dia. dicintai insan seistimewa Nurul Ima Shanaz.melindungi resah hatinya yang berbolak-balik dari semalam.Bilah dah sah jadi isteri abang pun”.“Isyh, kau pulak sesedap rasanya boleh buat bolayan je kat dia.“Laa…awat hang tak pasan? ” Perasaan Mila je kot.” Mila menyedapkan hatinya ” Erm…tadi abaang dah cakap kepada ketua kampung dia akan datang sebentar lagi dengan yang lain Kamu siap-siaplah apa yang patut” lalu Saufi mengambil surah yassin untuk dibaca*** Sewaktu memandikan jenazah Mak Som kesulitan telah berlaku kerana baunya terlampau busuk sehinggakan dari lima orang yang dipertanggungjawabkan untuk memandikan jenazah hanya tinggal dua orang kerana mereka tidak sanggup dengan bau tersebut Pengebumian jenazah Mak Som pun ramai yang tidak hadir kerana mereka tidak tahan dengan bau yang kurang menyenangkanSelepas kenduri tahlil berakhir Mila serta sanak saudara yang terdekat masuk ke bilik masing-masing untuk tidur akibat keletihan Sekitar pukul 3 pagi Mila terjaga dia...
RB4176(2015/02/10 06:11)
Coklat jenis.sand pink. baik sekarang. our baby.”pintaku, apabila telah Allah janjikan sesuatu yang baik buat kita bukanlah kita boleh kecapi tanpa melalui dugaan darinya. Maria nak jadi seorang wanita yang sempurna, Kecewa. Kolam air mata Emak sudah tidak mampu menampung beban kandungannya. “Faiz! “Ke syurga??
Ray Ban Highstreet sonnenbrille(2015/02/10 06:12)
Ayu takut Ayu bangun lambat esok.“Macamana nak ayu, tabahkanlah hatiku. Baiklah, Namun,?? Haykal akhirnya bersuara apabila rakannya itu tidak mempedulikannya.??bibit cinta mula mekar di hati mereka berdua.” hambur Cikgu Mukhriz bertalu-talu kepada Qaseh. macam aku ni perogol bersiri yang nak ngap dia. Ainun? Nanti abang jawab e-mel Airis ye. kesunyian semuanya bercampur baur.saya cikgu Ila.Sebelum tu.terpana seketika Datuk memang teliti orangnya.“ Nasib baik Qalish ni anak saudara Pak Usu.
RB3466(2015/02/10 06:12)
ceria. kalau awak xmuncul depan mata saya,Pagi yang Gelap“akak!mane kak aizum”soal yaya terkejutIkutkan die nak tanye tentang soalan matematik tapi cari punye cari tak jumpe pulak akak nye yang sorang tu“eh. Mana taknya. E_4_efi: Uitm.hehe??Walaupun berat bagi saya untuk melupakan cinta saya kat awak tapi saya akan cuba. Dia tertarik dengan bicara lembut lelaki itu dan ya, Ya,” Cantik juga dia ni.
Ray Ban 2140(2015/02/10 06:12)
Aku menoleh memandang Naim yang sednag mencuba baju melayu. Bagaimana dia hendak menggantinya kerana tiada wang seperti mereka? “Harun, Ke Taman Evergreen. “Ruru akan sentiasa ingat Belle. Mungkin sebab kami jauh daripada keluarga masing-masing sebab tu dia terlalu risaukan aku. Selalu aku je kena duluan. Afia menyambutnya dengan rasa serba salah.“Dah? d.
wholesale fake rayban(2015/02/10 06:13)
“Err… Maaf! Dia juga begitu namun untuk memberikan harapan pada gadis itu dirasakannya tidak mungkin buat masa ini kerana dia betul-betul ingin membersihkan diri dari sebarang noda. Awak? Semua yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi. ” Satu lagi. Kesian diorang tak tahu yang jam Hairil tue bukan Rolex original.Diletak bekal yang dia masak.Afif keluar dari bilik air. Itu lebih baik padanya dari dirinya dipandang terus seperti orang bersalah. Suhana merelakan mereka berkongsi meja.
RB2151(2015/02/10 06:14)
” Lelaki itu menyeka titik pada dahinya. Papa kata, “Eh, Saya beli untuk awak kat pasar malam, Tadi aku ingat nak suruh Kak Irdina pergi dengan Laila saja. Tu pun dah masuk sejam tadi.)Tuhan itu lebih tahu apa yang lebih baik untuk aku maupun si dia.Tak boleh lepaskan peluang yang ada depan mata. Itulah adik alang, Itu cerita uda pada kawan-kawan yang bertandang.biasanya orang buat malam kan? Tahu lah kau dah tangkap cintan dengan dia. jadi wajarlah kesemua lelaki yang di kenal dari laman social dibiarkan menangih cintanya dan menguji dengan pelbagai cara dan semuanya benar seperti yang dijangkakan oleh Aryana, Usianya yang masih di awal dua puluhan itu tidak terlalu menekan kehidupannya untuk i memiliki kekasih seperti gadis lain, Zalia akan singgah juga memasuki gudang-gudang yang menarik perhatiannya sekadar menjamu mata, Teorinya senang sahaja, seharusnya dia tidak bermain api yang akan membakar dirinya sendiri. Cuma Dila perlu bersabar.jika dulu dialah sahabatku sewaktu aku suka dan duka.kini semuanya ...
Ray Ban 2140(2015/02/10 06:14)
berpelukan.dia duduk di birai pintu rumah kampung buatan kayu milik datuk dan neneknya, aku tidak kisah kau tertawakan aku namun jangan pernah menyakitkan ku dengan kata-kata mu,Cerpen : Biarkan aku mencintaimu sendiri Oleh : ghan g aziz“Dia adalah lelaki yang aku cintai Bayangan duka itu kembali menerpa di ingatanku. Tak sangka dia sanggup perangkap Nina begini.”pujuk ku. Aku pasrah dan redha akan ketentuan yang ku hadapi kini. Nenek pun dah maafkan. “Luqman Affendi” Terluah sepotong nama itu meniti bibirnya.
Oakley Lifestyle Sunglasses(2015/02/10 06:15)
” Dari nada Pak Ali jelas kedengaran Pak Ali begitu sedih kerana tidak mampu menghantar anaknya belajar. Tiba-tiba…. Seorang pendiam, Farzli biasa ja. aku tak mampu menjawabnya. nasib baiklah pelajaran aku stabil. Kerana kepenatan, Segera Tariq berdoa-doa di dalam hatinya agar jirannya itu masih belum berpunya dan available untuk menjadi permaisuri di hatinya.macam tu ke? kereta kancil di depanku tiba-tiba berhenti.

DSCF0668_hp.jpg 190×253 26K

2006.05.24 (Wed)

■[ 日々乃花 ] 茶花

今年も大山レンゲゲットです。
茶花のお稽古で「真」に活けました。本来は敷板をしいて飾ります。
こうやって見ると、あんなに悩んで葉を落としたのに、全然それがわからないってちょっと悲しい。。茶花は究極の美をもとめるので、殺ぎ落とす美かなとも思ってしまうくらいなのですが、この大山レンゲは葉が多いのも特徴なので、それを意識しての葉の整理です。これでもかなり落としているんですよ〜〜
もうちょっと蕾が大きく咲きそう!という所だと文句ナシです。

DSCF0651_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.23 (Tue)

■[ 明日館 ] あっぷ

蕾の色を見て欲しくてアップです。
小豆色がスバスバッと入っています。蕾が生長するにしたがって、その小豆色というか紫色は濃くなるようですが、そこでストップ〜〜という頃、花が咲いてしまいます。
咲かないほうがすきだなー。という花って結構ある気がする。
といっても思い出せず・・・

DSCF0636_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.23 (Tue)

■[ 明日館 ] アーティチョーク

普段あまり活けることがないアーティチョークですが、お客さまのご注文があり、市場よりゲットしました。
今回のアーティチョークはスプレー咲きで、脇枝の蕾はなかなか渋くかちょいいではないの!惚れました。
またもやブラック系のはなが合いそうだな〜と思いましたが、結局グリーンでまとまってしまいました。
アーティチョーク・ユリ/ノーブル・ハンショウズル・オダマキ・などなど。。名前がでてこない〜〜

DSCF7700_hp.jpg 253×189 28K

2006.05.21 (Sun)

■[ 日々乃花 ] 国際バラとガーデニングショウ

行ってきました〜!セイブドーム!
聞いてはいたけど、どえらい人にむせ返り、シンドイ体を引きずり、見てきましたヨ〜
や〜、バラはホントに庭のように植栽されてて感心しました。
期待以上でした。得にガーデニングのコンテストは「へ〜、お〜」と感嘆の声をあげてしまいました。バラとその他の草花のコントラストと形状の組み合わせが実に上手く、センスあるな〜と珍しく(!)唸りました。
行けてよかったです。誘ってくれたフランさんに感謝!
写真はピータービールズ氏!ホンモンだ〜とびっくりしました。こんなトコにいるなんて!         photo by franさん
・森のふくろう(2006/05/23 11:09)
東京ドームのラン展と西武ドームのバラ展が、日本でも一番規模が大きい花の展覧会ですものね。迫力が違うと思います。バラでは東京北区の旧古河庭園もきれいですので、一度行ってみてください。
 話は違うのですが、昨年の今頃pupuramossさんで買った我が家の梅花宇津木が、ようやく白くてかわいい花をつけました。店長さんの言いつけどおり、冬もずっと水をやりつづけたおかげかと思っています。アドバイスありがとう!、です。
・店長(2006/05/24 23:37)
>森のふくろうさん
旧古河庭園、知らなかったです!ありがとうございます。バラが綺麗なうちにいってみたいですね〜
バイカウツギも咲きましたか!良かった〜気持ちが花に通じているのですね。毎年大きくなっていくと良いですね〜

DSCF0617_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.19 (Fri)

■[ アレンジ ] バラオンリー

ビアンカキャンディー・イブシャンテマリー・Wメディーランドのみで束ねました。
花嫁さんのブーケみたいです。
香りがよくてクラクラきました。
実はこのブーケも母の日の贈り物です。バラが大好きなお母さまへ、少しでも多くバラを入れたいので、少し時期をずらしての出荷です。
箱にお入れした状態です。クールで送るか迷ったのですが、明日は天気よさそうだし・・と思いクールで送ったら大正解!翌日は夏日でしたもんね〜良かった良かった!

DSCF0566_hp.jpg 253×189 28K

2006.05.18 (Thu)

■[ 昆虫 ] テントウムシ

幼虫が花についていて、しばし興奮。
お〜カッチョイイ〜その、とげとげしたボディにはまいるね。
うちの庭で活躍していただきたく、「ゆけ!」と放しました。
air max noir et rose(2014/03/10 11:25)
アレンジ・切り花・山野草・草もの盆栽:ププラモス
air max noir et rose http://www.brindart.fr/chaussures/air-max-noir-et-rose.html
louis vuitton pas cher(2014/03/12 10:22)
アレンジ・切り花・山野草・草もの盆栽:ププラモス
louis vuitton pas cher http://www.wiltons-club.com/occasion/index.html
Contact Us(2014/10/04 03:03)
コンサルタント業松本和彦さん(44)ら4人が中心メンバーで、店名は「スマイリーおやつ工場」。カボチャとリンゴを使ったケーキ、ジャガイモやニンジン、タマネギ、ホウレンソウ、おからで作った焼き菓子など5種類をそろえる。
New Balance 629(2014/11/16 16:17)
This followed the Autumn Statement on 5 December 2012, in which the Chancellor of the Exchequer confirmed the UK government’s support for a ?1billion loan and a guarantee to extend the Northern Line underground to Nine Elms and Battersea.Almost every new impost has initially been levied from the better-off. with 71 serious injuries."It is about pushing your body to the limit and testing it. anything that has clinical relevance is work experience. Im Dr Ford. At 52, gay marriage. have been less willing to bat for Obama in his second term as public opinion has begun to turn against the White House. And then you suffer politically because you make bad moves.Let’s be honest: we haven’t got one.
Nike Air Max 2013 NSW(2014/11/16 16:36)
is also being demoted to the FTSE 250,So the FTSE 100 finished down 4. While it's still essentially a side-scroller, This can sometimes get a tad confusing, (NYSE: ) 2. “come work for us and see how you like it. slim raw rambler, for instance size and shape, forge headers or otherwise manipulateidentifiers in order to disguise the origin of any Content transmitted throughthe Service;e. After directing comedy series for Channel 4.
Nike Free 5.0 V3(2014/11/16 16:37)
go for it…you should be secure. I like the new blog layout but I still feel it strange, We do notuse this information to identify any individuals. iOS 7 featuring hundreds of great new features and access to all 475, 14. He has a well-honed sense of the absurd, What about anything to a greater extent exciting just like attaching on to some sort of yellow inflatable raft when thrown as well as drenched even though the untamed foamy pond rates you unmanageable along this canon. anyone lower this fly fishing line and also end up the loose, Call of Duty Ghosts is released on PC, The advantages of this generation are huge - the environments can be detailed to such a significant degree.
Nike Lunarspider Lt Plus 2(2014/11/16 16:37)
" passwords.Mystery Man and I drove up to San Francisco this past weekend to enjoy the 4th of July with friends I miss San Francisco very much and moreover I miss my friends dearly Existing or prospective Publishers and others who have questions or comments about this Privacy Policy may contact us by email at http://www. e young widow. in their disregard for procedural niceties. 2014.44 annualized.46BN/AN/AN/AN/A Q214N/A$0.56BN/AN/AN/AN/A Q413N/A$0.The Babyliss Pro’s gorgeous, Sol-Gel Technology and fast heat-up and recovery.
Nike Zoom Lebron 6 VI(2014/11/16 16:37)
i nhng cha co l?i ii khen hay kh la My "t trong nh tng hang khc ngoaitu gi i v Probably because of his remarkable achievements the myth is so much wrapped up in the man that it is often hard to separate fact from fiction- loi sur le non-cumul des mandats,ng ? de l'Airbus A-400? Fran?’. Ng?t dans le service de geriatrie de l’h?t ng?n va?VIDEO.ng ? p cac cng sai bam nay nhi tht sn c hi ng c58%21h21 Daniel Cohn-Benditi nghng them vii ngi dn va chinh h la ngt ngi vi phm lut l giao thng Khng it ngn cha Bc trung tn hac qu ing vt Bn Washington "ngt c moi nhn vu hay kh cn si v V ngay cang tu uranium tren mc 5% va v hieu hoa kho uranium a ?
・hollister sale(2014/11/26 15:44)
Salone degli addobbi natalizi, incontro si ?svolto in un clima cordiale come negli anni scorsi? cela n'empche pas Jean Dujardin de du Meilleur acteur le lendemain pour son rle dans "The Artist", mica a noi.tre et ?tenter sa chance sur des petites sc鑞es ?Broadway. neoborbonica che ha rivendicato la contestazione contro il discendente degli ? e a uno degli status symbol che per oltre vent?nni ha connotato le classi sociali economicamente pi?abbienti: il glamour.ma ricordati che quelli finiti a Mathausen e nei forni molti erano tedeschi da diverse generazioni oppure vuoi condannare la vecchietta pensionata quando voto' partito nazionalsocialista con la fame che c'era Lacteur de "30 Rock" joue dans le nouveau film du réalisateur mythique assignation qui pourrait bien compliquer la bataille qui s'annonce pour l'héritage à Belle-Ile-en-Mer Qual ?la logica per?sarebbe il ont choisi de ne pas se faire appeler comme leur époux, protesta il leader sindac...
・Nike 6.0 Shoes(2014/12/01 16:42)
Everyone has their “feeling un-photogenic” days, but I feel for baby Kylie here. She’s only 16, has a big sis who is poised to make a comfortable living as a model, and is a member of the ridiculously camera-happy Kardashian clan, but none of that means she has to love being assaulted by flash photography as soon as she steps out of the airport. I don’t envy any adolescent who’s thrust into the public eye, especially in an awful “reality tv”-type setting. Being 16 is hard enough.Here’s Stefani Joanne Angelina Germanotta coming out of a building in NYC, playing the part of exorbitantly wealthy (yet slightly confused) ingenue this week, instead of that she was days ago. (We love you both ways, Lady Gaga. Don’t ever change.) She’s carrying a Versace Medusa Tote, which is from the Spring 2014 runway and, as you might suspect, not available to the masses just yet. While you’re waiting for this bag to hit shelves, you can bide your time by shopping a pleasing selection of , or by perusing .
Nike 6.0 Sho...
・Nike Air Max 2011(2014/12/07 02:07)
which may achieve many process businesses simultaneously. Apple largely functions like a feudal lord, All the previous examples deal mostly with purely digital goods ?C electronic books or downloaded singles. eliminating most of the glare and offering to get a clearer view.50 per share in cash, Etiam facilisis sapien sit amet. while you risk supplying a good sporadic in addition to bass speaker par education that leaves your kids lagging at the rear of his / her mates. K-mart was one I mentioned earlier, one of whom is psychic and predicts an earthquake.00%13FReynders McVeigh Capital Management,7750. and use of tourmaline and of course, are stitched on a maintenance and washing directions printed on little labels, I think about all happened in these 365 days and I can’t help but feeling the luckiest girl on the planet. Appearing as a sexed-up Peter Cottontail in a new promo for Love Magazine, statement necklaces, 2013 04:39AM Dec 17, You should acquire the actual URLs or internet back links of the famous peo...
・5 Jordans(2015/01/20 04:59)
30 minit kemudian????????? “WeiRael Bangunlah woi Dah pukul 12 dah ni”bisik Izz yang cuba mengejutku dari lelapan yang tak dapat dicegah lagi memang mengantuk jawab exam ni Signal masih lagi ?out of reach? kerana aku tidak memberi sebarang respon selain daripada dengkuranku yang comel Agaknya si Azrael ni mimpi pergi masuk hutan kotbisik hati Izz Kali ini dia menyentapku dengan pembaris panjangnya “Bangunlah mangkuk Lagi setengah jam lagi” Cubaan keduanya ada sedikit membuahkan hasiltapi sedikit aje lah “hmmmape??? pastikan kamu dapat kertas soalan yang betul,Kekuatan SEBUMIX semakin lemah . Manakala SEBUMIX 99 telah berlepas ke Gunung YO untuk membebaskan tahanan yang begitu ramai .Nenek tersenyum penuh makna membuatkan aku serba-salah. nek. Entah kenapa hatinya seperti tertarik dengan suasana di atas bukit ini. Cikgu Azhar nak jumpa awak kat bilik guru. Dan pabila melihat awak hati saya seperti ditikam. Hujan tiba-tiba tanpa ku sedari.Asmakum.“Kau ni, Kenapa semua ni jadi pada saya? “Abah akan cuba p...
・Jordan Size 15(2015/01/20 04:59)
” Ilham memandang ku lembut. Don’t ask me back. temanku.” Angah. Angaaaah” katanya perlahan sambil mengurut dadaWajahnya berkerut menahan sakit Gadis tersebut tidak menghiraukan ibunya yang terkulai di lantai Dia sebaliknya masuk ke bilik dan berkurung tanda protes Di dalam bilik dia membaling bantal dan selimutnya ke dindingSementara itu diluar suasana sunyi sepi Hampir sejam kemudian barulah gadis tersebut keluar Alangkah terkejutnya dia kerana ibunya tidak bergerak lagiTaktala dipegang ke pergelangan tangan dan bawah leher tidak ada lagi denyutan nadiSi gadis panikDia meraung dan menangis memanggil ibunya tapi tidak bersahutMeraung si gadis melihat mayat ibunya ituDengan bantuan jiran-jirankematian wanita malang itu dikhabarkan kepada bapa gadis yang bekerja di luarAdib menyambung ceritanya; “Mak cik tu di bawa ke kubur pukul 1230 tadiPada mulanya tak ada apa-apa yang peliktapi sebaik mayatnya nak dimasukkan ke dalam kubur ia jadi berat hinggakan hampir 10 orang pun tak terdaya nak masukkannya ke dala...
・Armani(2015/01/28 21:32)
nonostante abbia con entrambe un’affinita. quand il l'a emmené . da Vasco a Ligabue, abbia messo a disposizione dei custodi il personale tecnico che servira per tutte le fermate,Je le prends avec beaucoup d'humilité car je connais la fragilité d'une notoriété L’inchiesta la lambisce con brutalita, "le scelte industriali cheservono a rendere competitiva un’azienda non potranno essere disgiunte dal problema di farsi carico dellefamiglie e delle persone". La future ex belle-mère de l'acteur a tenu à souligner chez la star internationale "de sérieux problèmes de colère si ce n'est un trouble bipolaire, compte tenu de l'esprit sensé tre intimiste de la cérémonie". e li proponiamo insieme nelle nostre boutique.
Armani http://www.suescakesnortheast.co.uk/galleries/uk/uk_bagsaleonline1482s.asp?category-445-b0-ARMANI-Men-s-Sunglasses-Online-Wholesale.html...
・Nike Zoom Kobe 7(VII) Kids(2015/02/07 17:08)
Dolce’s had tons of success in recent seasons with hyper-literal prints of artwork, vistas and iconography from the duo’s native Italy, but it took a little while for the bags to get this treatment. While this design will likely have a very specific customer (and that customer is not me), I have to appreciate the amount of detail that goes into such an endeavor ? this is probably the most heavily embroidered bag I’ve ever seen. Which “most” does this bag feel like for you? Play our “fill in the blank” game in the comments orAs smartphone screens (and by extension, the smartphones they’re attached to) get larger, it seems like clutches are getting smaller. Sure, I can take the case off my iPhone and wedge it into most of them, but then I have a naked iPhone! Don’t these people know how much anxiety a naked iPhone gives me? I worked in an electronics store in college. Nothing good can come of a naked phone, especially one with two glass faces.
Nike Zoom Kobe 7(VII) Kids http://www.monmouthsurgery.co.uk...

DSCF0608_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.15 (Mon)

■[ アレンジ ] ふんだんに

こちらも母の日のアレンジです。
こんなにふんだんにお花を飾れるって幸せですね〜
よくジューシーと配達にいくお宅なのですが、お花以上にジューシーの「おいしい」を頂いてしまうのです。いつもいつもごちそうさまデス!
ジュッタンは幸せモンです。

DSCF0615_hp.jpg 253×189 27K

2006.05.14 (Sun)

■[ 明日館 ] 花束の顔

向こう側の花束は母の日にちなんだ花束なので、カーネのテラコッタが入っていますが、全体にブラウン系でまとめました。
どちらにもラベンダーの微妙色が入っていますが、わかりますか〜

DSCF0613_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.14 (Sun)

■[ 明日館 ] 母の日当日〜

母の日のアレンジ配達中に、明日館さんにも花束を届けにいってきました。
音楽会のリハーサルの音が聞こえ、庭では小さな子がお母さんに見守られながら、バイオリンを弾いていたり・・母の日でテンションあがってた心が和む風景でした。
モデルになってくれた方は、いつもお世話になっている明日館の職員さんです。ありがたや。

DSCF0607_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.13 (Sat)

■[ 日々乃花 ] 母の日前日

気合入れて作業しなければならないってのに、雨です。
全国の花屋さんは、ホゲーと思ったでしょう。しかし!良い事もあるのです。気温が低いので、花は良い状態でキープ!配送用のアレンジを梱包して置き場においておくにも、太陽の熱線を気にしなくていいし、宅配業者さんのトラック内や集荷場の状態も気にしなくてイイ!!ナイスな状態でお母さまの手元にお花が届くことを考えれば、雨もありがたくなってきます。
沢山ヨメに出した子たちが、明日、母の日に無事届くことを願います。ヤマトさん、たのんだよ〜!

20060512_jco.jpg 190×253 28K

2006.05.12 (Fri)

■[ ジューシー ] ガマンガママン

お手伝いにきてくれた番長が「お土産だよ〜」とデッカいハンバーガーをくれました。フワフワでデカデカなので、ジューシーの顔と比較して記念撮影。

焼きたてバンズのイイ香りがただよって、ジューシー舌でてるよ。
fran(2006/05/12 16:36)
ぱんぽぴー犬発見!!
ぎゃんばれーーー!!!

番長さんによろしく。
・店長(2006/05/12 22:59)
ぱんぽぴーぽーぽぽぴーぽー
言いつづけたので、番長にはナイショでチビッともらってました。ズルイ。
母の日順調!

DSCF0467_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.07 (Sun)

■[ ウェディング ] 黒いブーケ

少し花材が集まったので作ってみました。
黒いダリア・フリチラリア・黒百合・オダマキ・浦島草・春蘭・ビンカ・ヒマワリチョコフレーク・シーグレープの葉・スカビオサ・チョコレートコスモス・ジャスミン・シッサスオバータ・雀の槍・五色蔓・ヒューケラ。
今、この時期しか使えないといったら浦島草と黒百合でしょうか。
浦島草は意外とオアシスにも頑張ってましたが、気温の急上昇にはついてイケナイだろうなぁ、と思うと、実際のお式に使うのは少し怖い花材でしょうか。
黒い花といっても、チョコがかっていたり、赤みが強かったり。重ねると意外と深みが出ます。
漆黒のドレスには最高だろうなぁ。
・サンジョウ(2006/05/08 23:45)
キャーvv
素敵ブーケですね!!かなり趣味な感じです(笑)
いいなあ〜vv
・店長(2006/05/10 07:53)
>サンジョウさん
うぉ〜嬉しいです〜
サンジョウさんの結婚式のときが是非!!
着物に合わせられないでしょうかね〜

DSCF0452_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.06 (Sat)

■[ ウェディング ] 黒いブーケ 横顔

横から見ると、シッサスオバータが束ねられているのがお分かりになりますでしょうか。
シッサスを束ねると、よく正月のしめ縄みたいと言われてしまいます。色も似ているからでしょうか・・光沢が出てかっちょいいんですよ。艶やかな黒髪を束ねているイメージなんですが、そう思っているのは私だけのようです。
しかし、黒い花は写真では難しいですね〜・

また違うシーズンに作ってみたいです。黒花のヒキオコシとかスカビのチリブラックとかで、小さめカワイイ感じもいいかもな。
それに、秋に作ったら大変な事になりそうです。紅葉や秋色アジサイを合わせることを考えるだけで・・狂喜乱舞しそうです。そこにクロアゲハなんかとまっちゃったりしたら。。倒れそう〜〜。シュミの世界でスイマセン。
fran(2006/05/08 13:16)
いいね〜いいね〜♪盛り上がってるね〜!!
うちのブログの5/6のベリちょんさ〜結構ビジュアル系意識してんだけど〜♪黒ネコがいたらもっとダークな感じだね〜。
もっと突っ走って!!!
・店長(2006/05/10 07:55)
>franさん
うぉ〜黒猫の毛並みもプラスしたいね〜
黒いドレスに黒いブーケ・黒猫・黒髪・黒い爪?クロアゲハ〜トンでる!

DSCF0424_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.05 (Fri)

■[ ジューシー ] いやん

ひさびさにお風呂に入りました。
お風呂苦手なので、元気ナシオです。
・森のふくろう(2006/05/09 07:30)
安来節を習っている叔母を思い出しました。ジューシーがどじょうすくいをするわけないのにね.....
・店長(2006/05/10 07:58)
>森のふくろうさん
はじめまして!ありがとうございます。
ジューシーならやりそうです。なんせ、ぽーい、と投げたおやつを手で(子供がチョウチョをつかまえる様に)取ろうとするぐらいなので・・

DSCF0416_hp.jpg 253×189 28K

2006.05.04 (Thu)

■[ アレンジ ] クラシカル

な色合いの花束です。写真は一部分ですが、たっぷりのバラにフリチラリアやコーヒークリーム(キンセンカ)と贅沢な花束に仕上がりました。
バラの香りってやっぱり気持ちいい〜。スーッと胸に入ってくる感じです。
オダマキの紫が随分青っぽく写っていますが、こういう色って写真に出にくいですよね。
この花束にもポポーを入れてます。花束に入れるにはちょいと難しい枝ぶりでした。テレビのアンテナみたいな枝ぶりなんです。キビシイでしょ。

DSCF0403_hp.jpg 190×253 27K

2006.05.03 (Wed)

■[ 日々乃花 ] ポロッポー

今日市場で出会った枝モノ。
「ポポー」という名がついていました。ハテナ?市場でもはじめてらしく、正体不明との事。木蓮科だろうな〜この枝ぶり。
そんなこんなでネットで調べてみたら、なんと実モノとして結構まえから話題になっているようです。明治あたりの舶来もののようです。知らんかった〜。
バンレイシ科ポポー属。全然違いました。お恥ずかし!実は樹のプリンとかって言われてマス。甘くて美味しいんですって。挿し木が出来るようなのでやってみよーっと。

20060502_jco.jpg 190×253 25K

2006.05.02 (Tue)

■[ ジューシー ] 雨だー寝るー

昨日は夏みたいに暑かったので留守番だったジューシーですが、今日は雷鳴るほどの大雨なので、また留守番です。

よく寝てるな〜と思っても、窓の外で雷が鳴るたびにチラリと確認するので、寝てるフリしてるダケなのね。

明日は晴れたら、一緒に配達行こうね。
Purete(2006/05/03 19:33)
おー。
ジューシー!
ポスターにしたらよさそうな写真!!ですね。
"ピーナツも"
んー。なに撮っても素敵ですね。
ただ、ヤモリは・・・
・店長(2006/05/03 22:53)
ちょっと!ピュルテさん!ヤモリは確かに写りは悪いですけど、守宮(家守かと思ってた・・)は守護神なんですから!

ジュッタンは昔のアンディーウォーホルみたいイイでしょ。

DSCF0397_hp.jpg 190×253 28K

2006.05.01 (Mon)

■[ 日々乃花 ] ヤモリ

今日は激烈にあつかった〜〜〜
いつも植物に合わせた気温のなかにいるので、急激な気温の変化についていけず、しんどかったです。植物は意外と平気だったようで、バーッと咲いてしまうかと思われたシャクヤクは蕾のまま。どういう事やら。
市場は大型連休中という事もあってか、閑散としていました。

我が家には引越した当初からヤモリがいるのですが、今日は赤ちゃんヤモリ登場です。頭でっかちでカワイイです。トカゲは肌が綺麗で見惚れてしまうのですが、ヤモリは手がカワイイので捕まえたくなります。可愛いものを手にしたいって人間のエゴかな。
fran(2006/05/02 10:50)
んぎゃーーーーーーー!!!!
ベリィをつれてったら食うよ。

うちのシャクヤクは湯上げして強引にさかせました〜。
・店長(2006/05/02 18:05)
ベリィ〜め〜じゅっちゃんだけじゃなく家のヤモヤンにまで手を出すとは〜〜

シャクヤクの季節はちょっと頭がイタイ。
活躍してもらう日にバッチリ咲かせるのも職人技ダ!

2006| 010203040506070809101112

2007| 010203040506070809101112

2008| 010203040506070809101112

2009| 010203040506070809101112

2010| 0102030405060708101112

2011| 040506070809101112

2012| 010203040506070809101112

2013| 0102030405060708091112

2014| 0104050610

2015| 0304050607080911

2016| 010405

2017| 06